Dergi makalesi Açık Erişim

Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'ların Tüketici Davranışlarına Etkileri

Kayan, Fahrettin


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="n">3</subfield>
    <subfield code="c">421-445</subfield>
    <subfield code="v">5</subfield>
    <subfield code="p">Sosyolojik Bağlam Dergisi</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20241216173136.0</controlfield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:274130</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="u">Akdeniz Üniversitesi</subfield>
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-8099-7271</subfield>
    <subfield code="a">Kayan, Fahrettin</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Bu &amp;ccedil;alışma, sosyal medyanın pazarlama stratejileri ve t&amp;uuml;ketici davranışları &amp;uuml;zerindeki &amp;ouml;nemli etkisini inceleyerek, etkileşimli dijital kanalların t&amp;uuml;ketici alışkanlıkları ve marka dinamikleri &amp;uuml;zerindeki demografik etkisinin bir analizini sunmaktadır. D&amp;uuml;nya &amp;ccedil;apında yaklaşık 4,88 milyar sosyal medya kullanıcısıyla, sosyal medya platformları t&amp;uuml;ketici davranışlarını &amp;ouml;nemli &amp;ouml;l&amp;ccedil;&amp;uuml;de yeniden şekillendirmiş ve işletmelerin pazarlama stratejilerini bu değişikliklerle uyumlu bir şekilde uyarlamaları gerektiğinin altını &amp;ccedil;izmektedir. &amp;Ccedil;alışma kapsamında, Marshall&amp;rsquo;ın ekonomik modeli, Pavlovian modeli, Veblen modeli ve Nicosia modeli de dahil olmak &amp;uuml;zere &amp;ccedil;eşitli modelleri ele almaktadır. Bu modellerin her biri, sosyal medya bağlamında t&amp;uuml;ketici davranışının farklı bir y&amp;ouml;n&amp;uuml;n&amp;uuml; a&amp;ccedil;ıklamaktadır. T&amp;uuml;rkiye&amp;rsquo;ye odaklanan ampirik araştırma, sosyal medya fenomenlerinin cinsiyet, yaş, eğitim ve gelir d&amp;uuml;zeyi gibi t&amp;uuml;ketici demografik &amp;ouml;zellikleri &amp;uuml;zerindeki etkisini tespit etmeye &amp;ccedil;alışmıştır. &amp;Ccedil;alışmada tanımlayıcı istatistikler, fakt&amp;ouml;r analizi, Cronbach Alpha analizi, Kolmogorov-Simirnov testi, t-testleri ve tek y&amp;ouml;nl&amp;uuml; varyans (ANOVA) analizleri kullanılmıştır. Bulgular, &amp;ouml;zellikle kadınlar, daha gen&amp;ccedil; bireyler ve daha d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k gelir ve eğitim seviyesine sahip olanlar arasında &amp;ouml;nemli bir etkileyici etkisi olduğunu g&amp;ouml;stermektedir. Bu sonu&amp;ccedil;lar, sosyal medyanın modern pazarlamadaki &amp;ouml;nemli rol&amp;uuml;n&amp;uuml; vurgulamakta ve işletmelerin t&amp;uuml;keticilerle daha etkili bir şekilde etkileşim kurmak ve bilin&amp;ccedil;li pazarlama kararları almak i&amp;ccedil;in bu platformlardan stratejik olarak yararlanmaları gerektiğini g&amp;ouml;stermektedir.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield>
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Pazarlama İletişimi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Dijital Pazarlama</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Tüketici Davranışları</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Sosyal Medya Pazarlaması</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Tüketim Kültürü</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">274130</controlfield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">article</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tur</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'ların Tüketici Davranışlarına Etkileri</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2024-12-15</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/274130/files/kayan-2024.pdf</subfield>
    <subfield code="s">365610</subfield>
    <subfield code="z">md5:ea0da1eeb3c2c360d5631ad49f805125</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.52108/2757-5942.5.3.3</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
</record>
816
62
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 816
İndirme 62
Veri hacmi 22.7 MB
Tekil görüntülenme 547
Tekil indirme 59

Alıntı yap