Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?> <record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"> <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4"> <subfield code="n">3</subfield> <subfield code="c">421-445</subfield> <subfield code="v">5</subfield> <subfield code="p">Sosyolojik Bağlam Dergisi</subfield> </datafield> <controlfield tag="005">20241216173136.0</controlfield> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O"> <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:274130</subfield> </datafield> <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="u">Akdeniz Üniversitesi</subfield> <subfield code="0">(orcid)0000-0002-8099-7271</subfield> <subfield code="a">Kayan, Fahrettin</subfield> </datafield> <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a"><p>Bu &ccedil;alışma, sosyal medyanın pazarlama stratejileri ve t&uuml;ketici davranışları &uuml;zerindeki &ouml;nemli etkisini inceleyerek, etkileşimli dijital kanalların t&uuml;ketici alışkanlıkları ve marka dinamikleri &uuml;zerindeki demografik etkisinin bir analizini sunmaktadır. D&uuml;nya &ccedil;apında yaklaşık 4,88 milyar sosyal medya kullanıcısıyla, sosyal medya platformları t&uuml;ketici davranışlarını &ouml;nemli &ouml;l&ccedil;&uuml;de yeniden şekillendirmiş ve işletmelerin pazarlama stratejilerini bu değişikliklerle uyumlu bir şekilde uyarlamaları gerektiğinin altını &ccedil;izmektedir. &Ccedil;alışma kapsamında, Marshall&rsquo;ın ekonomik modeli, Pavlovian modeli, Veblen modeli ve Nicosia modeli de dahil olmak &uuml;zere &ccedil;eşitli modelleri ele almaktadır. Bu modellerin her biri, sosyal medya bağlamında t&uuml;ketici davranışının farklı bir y&ouml;n&uuml;n&uuml; a&ccedil;ıklamaktadır. T&uuml;rkiye&rsquo;ye odaklanan ampirik araştırma, sosyal medya fenomenlerinin cinsiyet, yaş, eğitim ve gelir d&uuml;zeyi gibi t&uuml;ketici demografik &ouml;zellikleri &uuml;zerindeki etkisini tespit etmeye &ccedil;alışmıştır. &Ccedil;alışmada tanımlayıcı istatistikler, fakt&ouml;r analizi, Cronbach Alpha analizi, Kolmogorov-Simirnov testi, t-testleri ve tek y&ouml;nl&uuml; varyans (ANOVA) analizleri kullanılmıştır. Bulgular, &ouml;zellikle kadınlar, daha gen&ccedil; bireyler ve daha d&uuml;ş&uuml;k gelir ve eğitim seviyesine sahip olanlar arasında &ouml;nemli bir etkileyici etkisi olduğunu g&ouml;stermektedir. Bu sonu&ccedil;lar, sosyal medyanın modern pazarlamadaki &ouml;nemli rol&uuml;n&uuml; vurgulamakta ve işletmelerin t&uuml;keticilerle daha etkili bir şekilde etkileşim kurmak ve bilin&ccedil;li pazarlama kararları almak i&ccedil;in bu platformlardan stratejik olarak yararlanmaları gerektiğini g&ouml;stermektedir.</p></subfield> </datafield> <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="l">open</subfield> </datafield> <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7"> <subfield code="2">opendefinition.org</subfield> <subfield code="a">cc-by</subfield> </datafield> <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield> <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Pazarlama İletişimi</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Dijital Pazarlama</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Tüketici Davranışları</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Sosyal Medya Pazarlaması</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Tüketim Kültürü</subfield> </datafield> <controlfield tag="001">274130</controlfield> <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">publication</subfield> <subfield code="b">article</subfield> </datafield> <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">tur</subfield> </datafield> <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'ların Tüketici Davranışlarına Etkileri</subfield> </datafield> <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="c">2024-12-15</subfield> </datafield> <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" "> <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/274130/files/kayan-2024.pdf</subfield> <subfield code="s">365610</subfield> <subfield code="z">md5:ea0da1eeb3c2c360d5631ad49f805125</subfield> </datafield> <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">10.52108/2757-5942.5.3.3</subfield> <subfield code="2">doi</subfield> </datafield> </record>
Görüntülenme | 816 |
İndirme | 62 |
Veri hacmi | 22.7 MB |
Tekil görüntülenme | 547 |
Tekil indirme | 59 |