Dergi makalesi Açık Erişim

Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'ların Tüketici Davranışlarına Etkileri

Kayan, Fahrettin


JSON

{
  "conceptrecid": "274129", 
  "created": "2024-12-16T17:31:36.083330+00:00", 
  "doi": "10.52108/2757-5942.5.3.3", 
  "files": [
    {
      "bucket": "753c2b49-ad02-41b7-8ffb-e98681fe2460", 
      "checksum": "md5:ea0da1eeb3c2c360d5631ad49f805125", 
      "key": "kayan-2024.pdf", 
      "links": {
        "self": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/753c2b49-ad02-41b7-8ffb-e98681fe2460/kayan-2024.pdf"
      }, 
      "size": 365610, 
      "type": "pdf"
    }
  ], 
  "id": 274130, 
  "links": {
    "badge": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/badge/doi/10.52108/2757-5942.5.3.3.svg", 
    "bucket": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/753c2b49-ad02-41b7-8ffb-e98681fe2460", 
    "doi": "https://doi.org/10.52108/2757-5942.5.3.3", 
    "html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/274130", 
    "latest": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/records/274130", 
    "latest_html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/274130"
  }, 
  "metadata": {
    "access_right": "open", 
    "access_right_category": "success", 
    "creators": [
      {
        "affiliation": "Akdeniz \u00dcniversitesi", 
        "name": "Kayan, Fahrettin", 
        "orcid": "0000-0002-8099-7271"
      }
    ], 
    "description": "<p>Bu &ccedil;al\u0131\u015fma, sosyal medyan\u0131n pazarlama stratejileri ve t&uuml;ketici davran\u0131\u015flar\u0131 &uuml;zerindeki &ouml;nemli etkisini inceleyerek, etkile\u015fimli dijital kanallar\u0131n t&uuml;ketici al\u0131\u015fkanl\u0131klar\u0131 ve marka dinamikleri &uuml;zerindeki demografik etkisinin bir analizini sunmaktad\u0131r. D&uuml;nya &ccedil;ap\u0131nda yakla\u015f\u0131k 4,88 milyar sosyal medya kullan\u0131c\u0131s\u0131yla, sosyal medya platformlar\u0131 t&uuml;ketici davran\u0131\u015flar\u0131n\u0131 &ouml;nemli &ouml;l&ccedil;&uuml;de yeniden \u015fekillendirmi\u015f ve i\u015fletmelerin pazarlama stratejilerini bu de\u011fi\u015fikliklerle uyumlu bir \u015fekilde uyarlamalar\u0131 gerekti\u011finin alt\u0131n\u0131 &ccedil;izmektedir. &Ccedil;al\u0131\u015fma kapsam\u0131nda, Marshall&rsquo;\u0131n ekonomik modeli, Pavlovian modeli, Veblen modeli ve Nicosia modeli de dahil olmak &uuml;zere &ccedil;e\u015fitli modelleri ele almaktad\u0131r. Bu modellerin her biri, sosyal medya ba\u011flam\u0131nda t&uuml;ketici davran\u0131\u015f\u0131n\u0131n farkl\u0131 bir y&ouml;n&uuml;n&uuml; a&ccedil;\u0131klamaktad\u0131r. T&uuml;rkiye&rsquo;ye odaklanan ampirik ara\u015ft\u0131rma, sosyal medya fenomenlerinin cinsiyet, ya\u015f, e\u011fitim ve gelir d&uuml;zeyi gibi t&uuml;ketici demografik &ouml;zellikleri &uuml;zerindeki etkisini tespit etmeye &ccedil;al\u0131\u015fm\u0131\u015ft\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fmada tan\u0131mlay\u0131c\u0131 istatistikler, fakt&ouml;r analizi, Cronbach Alpha analizi, Kolmogorov-Simirnov testi, t-testleri ve tek y&ouml;nl&uuml; varyans (ANOVA) analizleri kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Bulgular, &ouml;zellikle kad\u0131nlar, daha gen&ccedil; bireyler ve daha d&uuml;\u015f&uuml;k gelir ve e\u011fitim seviyesine sahip olanlar aras\u0131nda &ouml;nemli bir etkileyici etkisi oldu\u011funu g&ouml;stermektedir. Bu sonu&ccedil;lar, sosyal medyan\u0131n modern pazarlamadaki &ouml;nemli rol&uuml;n&uuml; vurgulamakta ve i\u015fletmelerin t&uuml;keticilerle daha etkili bir \u015fekilde etkile\u015fim kurmak ve bilin&ccedil;li pazarlama kararlar\u0131 almak i&ccedil;in bu platformlardan stratejik olarak yararlanmalar\u0131 gerekti\u011fini g&ouml;stermektedir.</p>", 
    "doi": "10.52108/2757-5942.5.3.3", 
    "has_grant": false, 
    "journal": {
      "issue": "3", 
      "pages": "421-445", 
      "title": "Sosyolojik Ba\u011flam Dergisi", 
      "volume": "5"
    }, 
    "keywords": [
      "Pazarlama \u0130leti\u015fimi", 
      "Dijital Pazarlama", 
      "T\u00fcketici Davran\u0131\u015flar\u0131", 
      "Sosyal Medya Pazarlamas\u0131", 
      "T\u00fcketim K\u00fclt\u00fcr\u00fc"
    ], 
    "language": "tur", 
    "license": {
      "id": "cc-by-nc-nd-4.0"
    }, 
    "publication_date": "2024-12-15", 
    "relations": {
      "version": [
        {
          "count": 1, 
          "index": 0, 
          "is_last": true, 
          "last_child": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "274130"
          }, 
          "parent": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "274129"
          }
        }
      ]
    }, 
    "resource_type": {
      "subtype": "article", 
      "title": "Dergi makalesi", 
      "type": "publication"
    }, 
    "science_branches": [
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler > Sosyoloji"
    ], 
    "title": "Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'lar\u0131n T\u00fcketici Davran\u0131\u015flar\u0131na Etkileri"
  }, 
  "owners": [
    406
  ], 
  "revision": 1, 
  "stats": {
    "downloads": 62.0, 
    "unique_downloads": 59.0, 
    "unique_views": 547.0, 
    "version_downloads": 62.0, 
    "version_unique_downloads": 59.0, 
    "version_unique_views": 547.0, 
    "version_views": 816.0, 
    "version_volume": 22667820.0, 
    "views": 816.0, 
    "volume": 22667820.0
  }, 
  "updated": "2024-12-16T17:31:36.131704+00:00"
}
816
62
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 816
İndirme 62
Veri hacmi 22.7 MB
Tekil görüntülenme 547
Tekil indirme 59

Alıntı yap