Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:oai_dc="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"> <dc:creator>Kayan, Fahrettin</dc:creator> <dc:date>2024-12-15</dc:date> <dc:description>Bu çalışma, sosyal medyanın pazarlama stratejileri ve tüketici davranışları üzerindeki önemli etkisini inceleyerek, etkileşimli dijital kanalların tüketici alışkanlıkları ve marka dinamikleri üzerindeki demografik etkisinin bir analizini sunmaktadır. Dünya çapında yaklaşık 4,88 milyar sosyal medya kullanıcısıyla, sosyal medya platformları tüketici davranışlarını önemli ölçüde yeniden şekillendirmiş ve işletmelerin pazarlama stratejilerini bu değişikliklerle uyumlu bir şekilde uyarlamaları gerektiğinin altını çizmektedir. Çalışma kapsamında, Marshall’ın ekonomik modeli, Pavlovian modeli, Veblen modeli ve Nicosia modeli de dahil olmak üzere çeşitli modelleri ele almaktadır. Bu modellerin her biri, sosyal medya bağlamında tüketici davranışının farklı bir yönünü açıklamaktadır. Türkiye’ye odaklanan ampirik araştırma, sosyal medya fenomenlerinin cinsiyet, yaş, eğitim ve gelir düzeyi gibi tüketici demografik özellikleri üzerindeki etkisini tespit etmeye çalışmıştır. Çalışmada tanımlayıcı istatistikler, faktör analizi, Cronbach Alpha analizi, Kolmogorov-Simirnov testi, t-testleri ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizleri kullanılmıştır. Bulgular, özellikle kadınlar, daha genç bireyler ve daha düşük gelir ve eğitim seviyesine sahip olanlar arasında önemli bir etkileyici etkisi olduğunu göstermektedir. Bu sonuçlar, sosyal medyanın modern pazarlamadaki önemli rolünü vurgulamakta ve işletmelerin tüketicilerle daha etkili bir şekilde etkileşim kurmak ve bilinçli pazarlama kararları almak için bu platformlardan stratejik olarak yararlanmaları gerektiğini göstermektedir.</dc:description> <dc:identifier>https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/274130</dc:identifier> <dc:identifier>oai:aperta.ulakbim.gov.tr:274130</dc:identifier> <dc:language>tur</dc:language> <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights> <dc:rights>https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights> <dc:source>Sosyolojik Bağlam Dergisi 5(3) 421-445</dc:source> <dc:subject>Pazarlama İletişimi</dc:subject> <dc:subject>Dijital Pazarlama</dc:subject> <dc:subject>Tüketici Davranışları</dc:subject> <dc:subject>Sosyal Medya Pazarlaması</dc:subject> <dc:subject>Tüketim Kültürü</dc:subject> <dc:title>Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'ların Tüketici Davranışlarına Etkileri</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> <dc:type>publication-article</dc:type> </oai_dc:dc>
Görüntülenme | 816 |
İndirme | 62 |
Veri hacmi | 22.7 MB |
Tekil görüntülenme | 547 |
Tekil indirme | 59 |