Dergi makalesi Açık Erişim

Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'ların Tüketici Davranışlarına Etkileri

Kayan, Fahrettin


JSON-LD (schema.org)

{
  "@context": "https://schema.org/", 
  "@id": 274130, 
  "@type": "ScholarlyArticle", 
  "creator": [
    {
      "@id": "https://orcid.org/0000-0002-8099-7271", 
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "Akdeniz \u00dcniversitesi", 
      "name": "Kayan, Fahrettin"
    }
  ], 
  "datePublished": "2024-12-15", 
  "description": "<p>Bu &ccedil;al\u0131\u015fma, sosyal medyan\u0131n pazarlama stratejileri ve t&uuml;ketici davran\u0131\u015flar\u0131 &uuml;zerindeki &ouml;nemli etkisini inceleyerek, etkile\u015fimli dijital kanallar\u0131n t&uuml;ketici al\u0131\u015fkanl\u0131klar\u0131 ve marka dinamikleri &uuml;zerindeki demografik etkisinin bir analizini sunmaktad\u0131r. D&uuml;nya &ccedil;ap\u0131nda yakla\u015f\u0131k 4,88 milyar sosyal medya kullan\u0131c\u0131s\u0131yla, sosyal medya platformlar\u0131 t&uuml;ketici davran\u0131\u015flar\u0131n\u0131 &ouml;nemli &ouml;l&ccedil;&uuml;de yeniden \u015fekillendirmi\u015f ve i\u015fletmelerin pazarlama stratejilerini bu de\u011fi\u015fikliklerle uyumlu bir \u015fekilde uyarlamalar\u0131 gerekti\u011finin alt\u0131n\u0131 &ccedil;izmektedir. &Ccedil;al\u0131\u015fma kapsam\u0131nda, Marshall&rsquo;\u0131n ekonomik modeli, Pavlovian modeli, Veblen modeli ve Nicosia modeli de dahil olmak &uuml;zere &ccedil;e\u015fitli modelleri ele almaktad\u0131r. Bu modellerin her biri, sosyal medya ba\u011flam\u0131nda t&uuml;ketici davran\u0131\u015f\u0131n\u0131n farkl\u0131 bir y&ouml;n&uuml;n&uuml; a&ccedil;\u0131klamaktad\u0131r. T&uuml;rkiye&rsquo;ye odaklanan ampirik ara\u015ft\u0131rma, sosyal medya fenomenlerinin cinsiyet, ya\u015f, e\u011fitim ve gelir d&uuml;zeyi gibi t&uuml;ketici demografik &ouml;zellikleri &uuml;zerindeki etkisini tespit etmeye &ccedil;al\u0131\u015fm\u0131\u015ft\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fmada tan\u0131mlay\u0131c\u0131 istatistikler, fakt&ouml;r analizi, Cronbach Alpha analizi, Kolmogorov-Simirnov testi, t-testleri ve tek y&ouml;nl&uuml; varyans (ANOVA) analizleri kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Bulgular, &ouml;zellikle kad\u0131nlar, daha gen&ccedil; bireyler ve daha d&uuml;\u015f&uuml;k gelir ve e\u011fitim seviyesine sahip olanlar aras\u0131nda &ouml;nemli bir etkileyici etkisi oldu\u011funu g&ouml;stermektedir. Bu sonu&ccedil;lar, sosyal medyan\u0131n modern pazarlamadaki &ouml;nemli rol&uuml;n&uuml; vurgulamakta ve i\u015fletmelerin t&uuml;keticilerle daha etkili bir \u015fekilde etkile\u015fim kurmak ve bilin&ccedil;li pazarlama kararlar\u0131 almak i&ccedil;in bu platformlardan stratejik olarak yararlanmalar\u0131 gerekti\u011fini g&ouml;stermektedir.</p>", 
  "headline": "Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'lar\u0131n T\u00fcketici Davran\u0131\u015flar\u0131na Etkileri", 
  "identifier": 274130, 
  "image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg", 
  "inLanguage": {
    "@type": "Language", 
    "alternateName": "tur", 
    "name": "Turkish"
  }, 
  "keywords": [
    "Pazarlama \u0130leti\u015fimi", 
    "Dijital Pazarlama", 
    "T\u00fcketici Davran\u0131\u015flar\u0131", 
    "Sosyal Medya Pazarlamas\u0131", 
    "T\u00fcketim K\u00fclt\u00fcr\u00fc"
  ], 
  "license": "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/", 
  "name": "Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'lar\u0131n T\u00fcketici Davran\u0131\u015flar\u0131na Etkileri", 
  "url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/274130"
}
816
62
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 816
İndirme 62
Veri hacmi 22.7 MB
Tekil görüntülenme 547
Tekil indirme 59

Alıntı yap