Dergi makalesi Açık Erişim
{ "DOI": "10.52108/2757-5942.5.3.3", "abstract": "<p>Bu çal\u0131\u015fma, sosyal medyan\u0131n pazarlama stratejileri ve tüketici davran\u0131\u015flar\u0131 üzerindeki önemli etkisini inceleyerek, etkile\u015fimli dijital kanallar\u0131n tüketici al\u0131\u015fkanl\u0131klar\u0131 ve marka dinamikleri üzerindeki demografik etkisinin bir analizini sunmaktad\u0131r. Dünya çap\u0131nda yakla\u015f\u0131k 4,88 milyar sosyal medya kullan\u0131c\u0131s\u0131yla, sosyal medya platformlar\u0131 tüketici davran\u0131\u015flar\u0131n\u0131 önemli ölçüde yeniden \u015fekillendirmi\u015f ve i\u015fletmelerin pazarlama stratejilerini bu de\u011fi\u015fikliklerle uyumlu bir \u015fekilde uyarlamalar\u0131 gerekti\u011finin alt\u0131n\u0131 çizmektedir. Çal\u0131\u015fma kapsam\u0131nda, Marshall’\u0131n ekonomik modeli, Pavlovian modeli, Veblen modeli ve Nicosia modeli de dahil olmak üzere çe\u015fitli modelleri ele almaktad\u0131r. Bu modellerin her biri, sosyal medya ba\u011flam\u0131nda tüketici davran\u0131\u015f\u0131n\u0131n farkl\u0131 bir yönünü aç\u0131klamaktad\u0131r. Türkiye’ye odaklanan ampirik ara\u015ft\u0131rma, sosyal medya fenomenlerinin cinsiyet, ya\u015f, e\u011fitim ve gelir düzeyi gibi tüketici demografik özellikleri üzerindeki etkisini tespit etmeye çal\u0131\u015fm\u0131\u015ft\u0131r. Çal\u0131\u015fmada tan\u0131mlay\u0131c\u0131 istatistikler, faktör analizi, Cronbach Alpha analizi, Kolmogorov-Simirnov testi, t-testleri ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizleri kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Bulgular, özellikle kad\u0131nlar, daha genç bireyler ve daha dü\u015fük gelir ve e\u011fitim seviyesine sahip olanlar aras\u0131nda önemli bir etkileyici etkisi oldu\u011funu göstermektedir. Bu sonuçlar, sosyal medyan\u0131n modern pazarlamadaki önemli rolünü vurgulamakta ve i\u015fletmelerin tüketicilerle daha etkili bir \u015fekilde etkile\u015fim kurmak ve bilinçli pazarlama kararlar\u0131 almak için bu platformlardan stratejik olarak yararlanmalar\u0131 gerekti\u011fini göstermektedir.</p>", "author": [ { "family": "Kayan", "given": " Fahrettin" } ], "container_title": "Sosyolojik Ba\u011flam Dergisi", "id": "274130", "issue": "3", "issued": { "date-parts": [ [ 2024, 12, 15 ] ] }, "language": "tur", "page": "421-445", "title": "Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'lar\u0131n T\u00fcketici Davran\u0131\u015flar\u0131na Etkileri", "type": "article-journal", "volume": "5" }
Görüntülenme | 816 |
İndirme | 62 |
Veri hacmi | 22.7 MB |
Tekil görüntülenme | 547 |
Tekil indirme | 59 |