Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd"> <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/274130</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Kayan, Fahrettin</creatorName> <givenName>Fahrettin</givenName> <familyName>Kayan</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-8099-7271</nameIdentifier> <affiliation>Akdeniz Üniversitesi</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title>Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri Ve Influencer'Ların Tüketici Davranışlarına Etkileri</title> </titles> <publisher>Aperta</publisher> <publicationYear>2024</publicationYear> <subjects> <subject>Pazarlama İletişimi</subject> <subject>Dijital Pazarlama</subject> <subject>Tüketici Davranışları</subject> <subject>Sosyal Medya Pazarlaması</subject> <subject>Tüketim Kültürü</subject> </subjects> <dates> <date dateType="Issued">2024-12-15</date> </dates> <language>tr</language> <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType> <alternateIdentifiers> <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/274130</alternateIdentifier> </alternateIdentifiers> <relatedIdentifiers> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.5.3.3</relatedIdentifier> </relatedIdentifiers> <rightsList> <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights> <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights> </rightsList> <descriptions> <description descriptionType="Abstract"><p>Bu &ccedil;alışma, sosyal medyanın pazarlama stratejileri ve t&uuml;ketici davranışları &uuml;zerindeki &ouml;nemli etkisini inceleyerek, etkileşimli dijital kanalların t&uuml;ketici alışkanlıkları ve marka dinamikleri &uuml;zerindeki demografik etkisinin bir analizini sunmaktadır. D&uuml;nya &ccedil;apında yaklaşık 4,88 milyar sosyal medya kullanıcısıyla, sosyal medya platformları t&uuml;ketici davranışlarını &ouml;nemli &ouml;l&ccedil;&uuml;de yeniden şekillendirmiş ve işletmelerin pazarlama stratejilerini bu değişikliklerle uyumlu bir şekilde uyarlamaları gerektiğinin altını &ccedil;izmektedir. &Ccedil;alışma kapsamında, Marshall&rsquo;ın ekonomik modeli, Pavlovian modeli, Veblen modeli ve Nicosia modeli de dahil olmak &uuml;zere &ccedil;eşitli modelleri ele almaktadır. Bu modellerin her biri, sosyal medya bağlamında t&uuml;ketici davranışının farklı bir y&ouml;n&uuml;n&uuml; a&ccedil;ıklamaktadır. T&uuml;rkiye&rsquo;ye odaklanan ampirik araştırma, sosyal medya fenomenlerinin cinsiyet, yaş, eğitim ve gelir d&uuml;zeyi gibi t&uuml;ketici demografik &ouml;zellikleri &uuml;zerindeki etkisini tespit etmeye &ccedil;alışmıştır. &Ccedil;alışmada tanımlayıcı istatistikler, fakt&ouml;r analizi, Cronbach Alpha analizi, Kolmogorov-Simirnov testi, t-testleri ve tek y&ouml;nl&uuml; varyans (ANOVA) analizleri kullanılmıştır. Bulgular, &ouml;zellikle kadınlar, daha gen&ccedil; bireyler ve daha d&uuml;ş&uuml;k gelir ve eğitim seviyesine sahip olanlar arasında &ouml;nemli bir etkileyici etkisi olduğunu g&ouml;stermektedir. Bu sonu&ccedil;lar, sosyal medyanın modern pazarlamadaki &ouml;nemli rol&uuml;n&uuml; vurgulamakta ve işletmelerin t&uuml;keticilerle daha etkili bir şekilde etkileşim kurmak ve bilin&ccedil;li pazarlama kararları almak i&ccedil;in bu platformlardan stratejik olarak yararlanmaları gerektiğini g&ouml;stermektedir.</p></description> </descriptions> </resource>
Görüntülenme | 816 |
İndirme | 62 |
Veri hacmi | 22.7 MB |
Tekil görüntülenme | 547 |
Tekil indirme | 59 |