Dergi makalesi Açık Erişim

Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri ve Influencer'ların Tüketici Davranışlarına Etkileri

Kayan, Fahrettin


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/274130</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Kayan, Fahrettin</creatorName>
      <givenName>Fahrettin</givenName>
      <familyName>Kayan</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-8099-7271</nameIdentifier>
      <affiliation>Akdeniz Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Sosyal Medyada Pazarlama Stratejileri Ve Influencer'Ların Tüketici Davranışlarına Etkileri</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2024</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Pazarlama İletişimi</subject>
    <subject>Dijital Pazarlama</subject>
    <subject>Tüketici Davranışları</subject>
    <subject>Sosyal Medya Pazarlaması</subject>
    <subject>Tüketim Kültürü</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2024-12-15</date>
  </dates>
  <language>tr</language>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/274130</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.5.3.3</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Bu &amp;ccedil;alışma, sosyal medyanın pazarlama stratejileri ve t&amp;uuml;ketici davranışları &amp;uuml;zerindeki &amp;ouml;nemli etkisini inceleyerek, etkileşimli dijital kanalların t&amp;uuml;ketici alışkanlıkları ve marka dinamikleri &amp;uuml;zerindeki demografik etkisinin bir analizini sunmaktadır. D&amp;uuml;nya &amp;ccedil;apında yaklaşık 4,88 milyar sosyal medya kullanıcısıyla, sosyal medya platformları t&amp;uuml;ketici davranışlarını &amp;ouml;nemli &amp;ouml;l&amp;ccedil;&amp;uuml;de yeniden şekillendirmiş ve işletmelerin pazarlama stratejilerini bu değişikliklerle uyumlu bir şekilde uyarlamaları gerektiğinin altını &amp;ccedil;izmektedir. &amp;Ccedil;alışma kapsamında, Marshall&amp;rsquo;ın ekonomik modeli, Pavlovian modeli, Veblen modeli ve Nicosia modeli de dahil olmak &amp;uuml;zere &amp;ccedil;eşitli modelleri ele almaktadır. Bu modellerin her biri, sosyal medya bağlamında t&amp;uuml;ketici davranışının farklı bir y&amp;ouml;n&amp;uuml;n&amp;uuml; a&amp;ccedil;ıklamaktadır. T&amp;uuml;rkiye&amp;rsquo;ye odaklanan ampirik araştırma, sosyal medya fenomenlerinin cinsiyet, yaş, eğitim ve gelir d&amp;uuml;zeyi gibi t&amp;uuml;ketici demografik &amp;ouml;zellikleri &amp;uuml;zerindeki etkisini tespit etmeye &amp;ccedil;alışmıştır. &amp;Ccedil;alışmada tanımlayıcı istatistikler, fakt&amp;ouml;r analizi, Cronbach Alpha analizi, Kolmogorov-Simirnov testi, t-testleri ve tek y&amp;ouml;nl&amp;uuml; varyans (ANOVA) analizleri kullanılmıştır. Bulgular, &amp;ouml;zellikle kadınlar, daha gen&amp;ccedil; bireyler ve daha d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k gelir ve eğitim seviyesine sahip olanlar arasında &amp;ouml;nemli bir etkileyici etkisi olduğunu g&amp;ouml;stermektedir. Bu sonu&amp;ccedil;lar, sosyal medyanın modern pazarlamadaki &amp;ouml;nemli rol&amp;uuml;n&amp;uuml; vurgulamakta ve işletmelerin t&amp;uuml;keticilerle daha etkili bir şekilde etkileşim kurmak ve bilin&amp;ccedil;li pazarlama kararları almak i&amp;ccedil;in bu platformlardan stratejik olarak yararlanmaları gerektiğini g&amp;ouml;stermektedir.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
816
62
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 816
İndirme 62
Veri hacmi 22.7 MB
Tekil görüntülenme 547
Tekil indirme 59

Alıntı yap