Konferans bildirisi Açık Erişim
MENŞURE ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?> <record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"> <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader> <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="c">2024-06-05</subfield> </datafield> <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="u">Necmettin Erbakan Üniversitesi</subfield> <subfield code="a">MENŞURE ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN</subfield> </datafield> <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</subfield> <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial</subfield> </datafield> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O"> <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:273723</subfield> </datafield> <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="l">open</subfield> </datafield> <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a"><p>Nanoteknoloji, geniş bir alanda uygulanabilirliği nedeniyle s&uuml;rd&uuml;r&uuml;lebilir kalkınma &ccedil;abalarında devrim yaratmakta ve 21. y&uuml;zyılda ekonomik kalkınma i&ccedil;in kritik bir noktada bulunmaktadır. Bu durum nano &ouml;l&ccedil;ekli kavramları kavramsallaştırmak i&ccedil;in nanobilim ve nanoteknoloji (NBT) eğitimini &ouml;n plana &ccedil;ıkarmıştır. NBT, g&uuml;ncel konuların &ouml;ğretilmesi hususunda &ouml;nemli fikirler sunmakta ve bu fikirlerin de erken aşamalarda desteklenmesi gerektiğinin altını &ccedil;izmektedir. Bu noktadan hareketle mevcut &ccedil;alışma ilkokulda NBT eğitimine odaklanmıştır. &Ccedil;alışmada 63 ilkokul &ouml;ğrencisine 10 hafta boyunca NBT etkinlikleri i&ccedil;eren toplam 20 etkinlik uygulanmıştır. &Ouml;ğrencilere sunulan NBT eğitiminin; NBT anlayışına, bilimsel akıl y&uuml;r&uuml;tme becerilerine ve bilimsel kimlik gelişimine etkisini belirlemek amacıyla veri toplama ara&ccedil;ları hazırlanmıştır. &Ccedil;alışmada t&uuml;m veri toplama ara&ccedil;ları &ouml;n test ve son test olarak kullanılmışlardır. &Ouml;ğrencilere sunulan NBT eğitimlerinin etkililiğini belirlemek amacıyla yapılan analizlerde, uygulama sonrasında &ouml;ğrencilerin NBT anlayışlarının ve bilim kimliklerinin geliştiği g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Bununla birlikte &ouml;ğrencilerin bilimsel akıl y&uuml;r&uuml;tme becerilerinin kimi boyutlarında gelişme tespit edilmiştir. Ulaşılan sonu&ccedil;lar ilkokulda NBT eğitiminin etkili olduğunu ve ilkokulda bilimsel becerilerin gelişimini desteklediğini g&ouml;stermiştir. Bu durum nano bilginin &ccedil;ocuklar tarafından anlaşılabildiğini dolayısıyla nano d&uuml;nyanın deneyimlenebileceğini işaret etmektedir. Bulgular, NBT eğitimi hakkında ilkokul d&uuml;zeyinde y&uuml;r&uuml;t&uuml;lecek &ccedil;alışmalar i&ccedil;in &ouml;nc&uuml; niteliğinde olup eğitimciler, araştırmacılar, program geliştiriciler ve politika geliştiriciler i&ccedil;in &ccedil;ıkarımlar sunmaktadır.</p></subfield> </datafield> <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">10.48623/aperta.273723</subfield> <subfield code="2">doi</subfield> </datafield> <controlfield tag="005">20240702203725.0</controlfield> <datafield tag="773" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="i">isVersionOf</subfield> <subfield code="a">10.48623/aperta.273722</subfield> <subfield code="n">doi</subfield> </datafield> <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Nanobaybik:İlkokulda Nanobilim ve Nanoteknoloji (Nbt) İçeriklerinin Nbt Anlayışına, Bilimsel Akıl Yürütme Becerilerine ve Bilimsel Kimlik Gelişimine Etkisi</subfield> </datafield> <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7"> <subfield code="2">opendefinition.org</subfield> <subfield code="a">cc-by</subfield> </datafield> <controlfield tag="001">273723</controlfield> <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="b">conferencepaper</subfield> <subfield code="a">publication</subfield> </datafield> <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" "> <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/273723/files/Kongre kitapçık.pdf</subfield> <subfield code="z">md5:06cc61f3584dbaf06436e4f06a016b7a</subfield> <subfield code="s">3185981</subfield> </datafield> </record>
Tüm sürümler | Bu sürüm | |
---|---|---|
Görüntülenme | 145 | 145 |
İndirme | 87 | 87 |
Veri hacmi | 277.2 MB | 277.2 MB |
Tekil görüntülenme | 136 | 136 |
Tekil indirme | 82 | 82 |