Konferans bildirisi Açık Erişim
MENŞURE ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.273723</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>MENŞURE ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN</creatorName>
<affiliation>Necmettin Erbakan Üniversitesi</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Nanobaybik:İlkokulda Nanobilim Ve Nanoteknoloji (Nbt) İçeriklerinin Nbt Anlayışına, Bilimsel Akıl Yürütme Becerilerine Ve Bilimsel Kimlik Gelişimine Etkisi</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2024</publicationYear>
<dates>
<date dateType="Issued">2024-06-05</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Conference paper</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/273723</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.273722</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>Nanoteknoloji, geniş bir alanda uygulanabilirliği nedeniyle s&uuml;rd&uuml;r&uuml;lebilir kalkınma &ccedil;abalarında devrim yaratmakta ve 21. y&uuml;zyılda ekonomik kalkınma i&ccedil;in kritik bir noktada bulunmaktadır. Bu durum nano &ouml;l&ccedil;ekli kavramları kavramsallaştırmak i&ccedil;in nanobilim ve nanoteknoloji (NBT) eğitimini &ouml;n plana &ccedil;ıkarmıştır. NBT, g&uuml;ncel konuların &ouml;ğretilmesi hususunda &ouml;nemli fikirler sunmakta ve bu fikirlerin de erken aşamalarda desteklenmesi gerektiğinin altını &ccedil;izmektedir. Bu noktadan hareketle mevcut &ccedil;alışma ilkokulda NBT eğitimine odaklanmıştır. &Ccedil;alışmada 63 ilkokul &ouml;ğrencisine 10 hafta boyunca NBT etkinlikleri i&ccedil;eren toplam 20 etkinlik uygulanmıştır. &Ouml;ğrencilere sunulan NBT eğitiminin; NBT anlayışına, bilimsel akıl y&uuml;r&uuml;tme becerilerine ve bilimsel kimlik gelişimine etkisini belirlemek amacıyla veri toplama ara&ccedil;ları hazırlanmıştır. &Ccedil;alışmada t&uuml;m veri toplama ara&ccedil;ları &ouml;n test ve son test olarak kullanılmışlardır. &Ouml;ğrencilere sunulan NBT eğitimlerinin etkililiğini belirlemek amacıyla yapılan analizlerde, uygulama sonrasında &ouml;ğrencilerin NBT anlayışlarının ve bilim kimliklerinin geliştiği g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Bununla birlikte &ouml;ğrencilerin bilimsel akıl y&uuml;r&uuml;tme becerilerinin kimi boyutlarında gelişme tespit edilmiştir. Ulaşılan sonu&ccedil;lar ilkokulda NBT eğitiminin etkili olduğunu ve ilkokulda bilimsel becerilerin gelişimini desteklediğini g&ouml;stermiştir. Bu durum nano bilginin &ccedil;ocuklar tarafından anlaşılabildiğini dolayısıyla nano d&uuml;nyanın deneyimlenebileceğini işaret etmektedir. Bulgular, NBT eğitimi hakkında ilkokul d&uuml;zeyinde y&uuml;r&uuml;t&uuml;lecek &ccedil;alışmalar i&ccedil;in &ouml;nc&uuml; niteliğinde olup eğitimciler, araştırmacılar, program geliştiriciler ve politika geliştiriciler i&ccedil;in &ccedil;ıkarımlar sunmaktadır.</p></description>
</descriptions>
<fundingReferences>
<fundingReference>
<funderName>Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştirma Kurumu</funderName>
<funderIdentifier funderIdentifierType="Crossref Funder ID">https://doi.org/10.13039/501100004410</funderIdentifier>
<awardNumber>123K683</awardNumber>
</fundingReference>
</fundingReferences>
</resource>
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 145 | 145 |
| İndirme | 87 | 87 |
| Veri hacmi | 277.2 MB | 277.2 MB |
| Tekil görüntülenme | 136 | 136 |
| Tekil indirme | 82 | 82 |