Konferans bildirisi Açık Erişim
MENŞURE ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd"> <identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.273723</identifier> <creators> <creator> <creatorName>MENŞURE ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN</creatorName> <affiliation>Necmettin Erbakan Üniversitesi</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title>Nanobaybik:İlkokulda Nanobilim Ve Nanoteknoloji (Nbt) İçeriklerinin Nbt Anlayışına, Bilimsel Akıl Yürütme Becerilerine Ve Bilimsel Kimlik Gelişimine Etkisi</title> </titles> <publisher>Aperta</publisher> <publicationYear>2024</publicationYear> <dates> <date dateType="Issued">2024-06-05</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Conference paper</resourceType> <alternateIdentifiers> <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/273723</alternateIdentifier> </alternateIdentifiers> <relatedIdentifiers> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.273722</relatedIdentifier> </relatedIdentifiers> <rightsList> <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial</rights> <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights> </rightsList> <descriptions> <description descriptionType="Abstract"><p>Nanoteknoloji, geniş bir alanda uygulanabilirliği nedeniyle s&uuml;rd&uuml;r&uuml;lebilir kalkınma &ccedil;abalarında devrim yaratmakta ve 21. y&uuml;zyılda ekonomik kalkınma i&ccedil;in kritik bir noktada bulunmaktadır. Bu durum nano &ouml;l&ccedil;ekli kavramları kavramsallaştırmak i&ccedil;in nanobilim ve nanoteknoloji (NBT) eğitimini &ouml;n plana &ccedil;ıkarmıştır. NBT, g&uuml;ncel konuların &ouml;ğretilmesi hususunda &ouml;nemli fikirler sunmakta ve bu fikirlerin de erken aşamalarda desteklenmesi gerektiğinin altını &ccedil;izmektedir. Bu noktadan hareketle mevcut &ccedil;alışma ilkokulda NBT eğitimine odaklanmıştır. &Ccedil;alışmada 63 ilkokul &ouml;ğrencisine 10 hafta boyunca NBT etkinlikleri i&ccedil;eren toplam 20 etkinlik uygulanmıştır. &Ouml;ğrencilere sunulan NBT eğitiminin; NBT anlayışına, bilimsel akıl y&uuml;r&uuml;tme becerilerine ve bilimsel kimlik gelişimine etkisini belirlemek amacıyla veri toplama ara&ccedil;ları hazırlanmıştır. &Ccedil;alışmada t&uuml;m veri toplama ara&ccedil;ları &ouml;n test ve son test olarak kullanılmışlardır. &Ouml;ğrencilere sunulan NBT eğitimlerinin etkililiğini belirlemek amacıyla yapılan analizlerde, uygulama sonrasında &ouml;ğrencilerin NBT anlayışlarının ve bilim kimliklerinin geliştiği g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Bununla birlikte &ouml;ğrencilerin bilimsel akıl y&uuml;r&uuml;tme becerilerinin kimi boyutlarında gelişme tespit edilmiştir. Ulaşılan sonu&ccedil;lar ilkokulda NBT eğitiminin etkili olduğunu ve ilkokulda bilimsel becerilerin gelişimini desteklediğini g&ouml;stermiştir. Bu durum nano bilginin &ccedil;ocuklar tarafından anlaşılabildiğini dolayısıyla nano d&uuml;nyanın deneyimlenebileceğini işaret etmektedir. Bulgular, NBT eğitimi hakkında ilkokul d&uuml;zeyinde y&uuml;r&uuml;t&uuml;lecek &ccedil;alışmalar i&ccedil;in &ouml;nc&uuml; niteliğinde olup eğitimciler, araştırmacılar, program geliştiriciler ve politika geliştiriciler i&ccedil;in &ccedil;ıkarımlar sunmaktadır.</p></description> </descriptions> <fundingReferences> <fundingReference> <funderName>Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştirma Kurumu</funderName> <funderIdentifier funderIdentifierType="Crossref Funder ID">https://doi.org/10.13039/501100004410</funderIdentifier> <awardNumber>123K683</awardNumber> </fundingReference> </fundingReferences> </resource>
Tüm sürümler | Bu sürüm | |
---|---|---|
Görüntülenme | 114 | 114 |
İndirme | 55 | 55 |
Veri hacmi | 175.2 MB | 175.2 MB |
Tekil görüntülenme | 110 | 110 |
Tekil indirme | 50 | 50 |