Konferans bildirisi Açık Erişim
MENŞURE ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN
{ "@context": "https://schema.org/", "@id": 273723, "@type": "ScholarlyArticle", "creator": [ { "@type": "Person", "affiliation": "Necmettin Erbakan \u00dcniversitesi", "name": "MEN\u015eURE ALKI\u015e K\u00dc\u00c7\u00dcKAYDIN" } ], "datePublished": "2024-06-05", "description": "<p>Nanoteknoloji, geni\u015f bir alanda uygulanabilirli\u011fi nedeniyle sürdürülebilir kalk\u0131nma çabalar\u0131nda devrim yaratmakta ve 21. yüzy\u0131lda ekonomik kalk\u0131nma için kritik bir noktada bulunmaktad\u0131r. Bu durum nano ölçekli kavramlar\u0131 kavramsalla\u015ft\u0131rmak için nanobilim ve nanoteknoloji (NBT) e\u011fitimini ön plana ç\u0131karm\u0131\u015ft\u0131r. NBT, güncel konular\u0131n ö\u011fretilmesi hususunda önemli fikirler sunmakta ve bu fikirlerin de erken a\u015famalarda desteklenmesi gerekti\u011finin alt\u0131n\u0131 çizmektedir. Bu noktadan hareketle mevcut çal\u0131\u015fma ilkokulda NBT e\u011fitimine odaklanm\u0131\u015ft\u0131r. Çal\u0131\u015fmada 63 ilkokul ö\u011frencisine 10 hafta boyunca NBT etkinlikleri içeren toplam 20 etkinlik uygulanm\u0131\u015ft\u0131r. Ö\u011frencilere sunulan NBT e\u011fitiminin; NBT anlay\u0131\u015f\u0131na, bilimsel ak\u0131l yürütme becerilerine ve bilimsel kimlik geli\u015fimine etkisini belirlemek amac\u0131yla veri toplama araçlar\u0131 haz\u0131rlanm\u0131\u015ft\u0131r. Çal\u0131\u015fmada tüm veri toplama araçlar\u0131 ön test ve son test olarak kullan\u0131lm\u0131\u015flard\u0131r. Ö\u011frencilere sunulan NBT e\u011fitimlerinin etkilili\u011fini belirlemek amac\u0131yla yap\u0131lan analizlerde, uygulama sonras\u0131nda ö\u011frencilerin NBT anlay\u0131\u015flar\u0131n\u0131n ve bilim kimliklerinin geli\u015fti\u011fi görülmü\u015ftür. Bununla birlikte ö\u011frencilerin bilimsel ak\u0131l yürütme becerilerinin kimi boyutlar\u0131nda geli\u015fme tespit edilmi\u015ftir. Ula\u015f\u0131lan sonuçlar ilkokulda NBT e\u011fitiminin etkili oldu\u011funu ve ilkokulda bilimsel becerilerin geli\u015fimini destekledi\u011fini göstermi\u015ftir. Bu durum nano bilginin çocuklar taraf\u0131ndan anla\u015f\u0131labildi\u011fini dolay\u0131s\u0131yla nano dünyan\u0131n deneyimlenebilece\u011fini i\u015faret etmektedir. Bulgular, NBT e\u011fitimi hakk\u0131nda ilkokul düzeyinde yürütülecek çal\u0131\u015fmalar için öncü niteli\u011finde olup e\u011fitimciler, ara\u015ft\u0131rmac\u0131lar, program geli\u015ftiriciler ve politika geli\u015ftiriciler için ç\u0131kar\u0131mlar sunmaktad\u0131r.</p>", "headline": "Nanobaybik:\u0130lkokulda Nanobilim ve Nanoteknoloji (Nbt) \u0130\u00e7eriklerinin Nbt Anlay\u0131\u015f\u0131na, Bilimsel Ak\u0131l Y\u00fcr\u00fctme Becerilerine ve Bilimsel Kimlik Geli\u015fimine Etkisi", "identifier": 273723, "image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg", "license": "https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/", "name": "Nanobaybik:\u0130lkokulda Nanobilim ve Nanoteknoloji (Nbt) \u0130\u00e7eriklerinin Nbt Anlay\u0131\u015f\u0131na, Bilimsel Ak\u0131l Y\u00fcr\u00fctme Becerilerine ve Bilimsel Kimlik Geli\u015fimine Etkisi", "url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/273723" }
Tüm sürümler | Bu sürüm | |
---|---|---|
Görüntülenme | 114 | 114 |
İndirme | 55 | 55 |
Veri hacmi | 175.2 MB | 175.2 MB |
Tekil görüntülenme | 110 | 110 |
Tekil indirme | 50 | 50 |