Dergi makalesi Açık Erişim
Eren, Şulenur; Yorulmaz, Nuray; Eren, Fatih
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?> <record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"> <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader> <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Bir Okulun Kurumsal Hafızası Okulun Öğrencilerine Neler Katabilir?</subfield> </datafield> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4"> <subfield code="p">Milli Eğitim Dergisi</subfield> <subfield code="v">52</subfield> <subfield code="n">240</subfield> <subfield code="c">2587-2614</subfield> </datafield> <controlfield tag="001">263285</controlfield> <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">user-kent-mekan</subfield> </datafield> <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a"><p>D&uuml;nyada pek &ccedil;ok &ccedil;ocuk, eğitim almak amacıyla &ouml;m&uuml;rlerinin en az 12 yılını okulda ge&ccedil;irmektedir.Uzun yıllar eğitim ve &ouml;ğretim faaliyetinde bulunan bir okulda olumlu ve olumsuz pek&ccedil;ok şey yaşanmaktadır ve t&uuml;m yaşanmışlıklar yakın tarihe ait k&uuml;lt&uuml;rel bir miras olarak okuldabirikmektedir ancak &ccedil;oğu zaman bir okulda eğitim almaya başlayan &ouml;ğrenciler, o okulunge&ccedil;mişinden ve biriktirdiği k&uuml;lt&uuml;rel mirastan kısacası i&ccedil;inde bulundukları eğitim kurumundakiyaşanmışlıklardan ve k&uuml;lt&uuml;rel birikimden habersiz olmaktadır. H&acirc;lbuki bir okul, yaşanmışlıklarıve biriktirdiği k&uuml;lt&uuml;rel miras ile o okulda yeni okumaya başlayan &ouml;ğrencilere bir ilham,ibret ve bilgi kaynağı olabilir. Bu araştırmanın amacı, bir okulda yıllar i&ccedil;inde oluşan kurumsalhafızayı keşfetmek ve kurumsal hafızanın o okulda yeni okumaya başlayan &ouml;ğrencilere merakuyandıran ve etkili bir yolla aktarılmasının &ouml;ğrenciler &uuml;zerinde oluşturduğu etkiyi incelemektir.Araştırma kapsamında belge inceleme ve derinlemesine g&ouml;r&uuml;şme y&ouml;ntemleri kullanılarak birortaokulda ge&ccedil;mişte yaşanan t&uuml;m başarılar, &ouml;nemli hadiseler, sarsıcı deneyimler, ilham ve ibretverici olaylar tespit edilmiştir. Ardından elde edilen veriler ışığında, okulun yakın tarihine ışıktutan, 1-3 dakika arası uzunlukta kısa tematik videolar hazırlanmıştır. Devamında, bir teknolojiktasarım s&uuml;reci işletilerek, okulun i&ccedil;inde kolay erişilebilir bir noktaya bir teknolojik kutu yerleştirilmiştir.Teknolojik kutuda bulunan lenslere g&ouml;zlerini yaklaştıran &ouml;ğrencilerin, hazırlanantematik kısa videoları g&ouml;r&uuml;nt&uuml;l&uuml; ve sesli olarak izlemeleri sağlanmıştır. Bu deneyimi yaşayan&ouml;ğrenciler, sistematik g&ouml;zlem yoluyla izlenmiş, &ouml;ğrencilerle derinlemesine g&ouml;r&uuml;şme ve anketyapılmıştır. Araştırma bulguları, &ouml;ğrencilerin eğitim g&ouml;rd&uuml;kleri kurumun k&uuml;lt&uuml;rel birikiminey&uuml;ksek bir ilgi ve merak duyduğunu, okullarına olan bakış a&ccedil;ılarının değiştiğini, anlam kazandığınıve okula olan aidiyetlerinin g&uuml;&ccedil;lendiğini ortaya koymuştur.</p></subfield> </datafield> <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7"> <subfield code="2">opendefinition.org</subfield> <subfield code="a">cc-by</subfield> </datafield> <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="0">(orcid)0000-0001-6352-0298</subfield> <subfield code="u">Öğretmen</subfield> <subfield code="a">Yorulmaz, Nuray</subfield> </datafield> <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="0">(orcid)0000-0001-7420-3538</subfield> <subfield code="u">İstanbul Teknik Üniversitesi</subfield> <subfield code="a">Eren, Fatih</subfield> </datafield> <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="b">article</subfield> <subfield code="a">publication</subfield> </datafield> <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="l">open</subfield> </datafield> <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="0">(orcid)0000-0001-7267-7721</subfield> <subfield code="u">Bağımsız Araştırmacı</subfield> <subfield code="a">Eren, Şulenur</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">okul</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">kurumsal hafıza</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">kültürel birikim</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">dijital arşiv</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">teknoloji</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">nesiller arası aktarım</subfield> </datafield> <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="c">2023-11-01</subfield> </datafield> <controlfield tag="005">20231110144723.0</controlfield> <datafield tag="500" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Bu çalışmanın bir bölümü, TÜBİTAK tarafından düzenlenen 14.Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Bölge Yarışmasında "Okulumuzda Yakın Tarihin Gözleri" başlığıyla sözlü olarak sunulmuştur. Çalışma, herhangi bir yerde daha önce yayınlanmamıştır.</subfield> </datafield> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O"> <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:263285</subfield> <subfield code="p">user-kent-mekan</subfield> </datafield> <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" "> <subfield code="z">md5:8c8336eaf2c02b507982bfd83383c092</subfield> <subfield code="s">2350867</subfield> <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/263285/files/MEB Dergisi_Fatih Eren.pdf</subfield> </datafield> <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</subfield> <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike</subfield> </datafield> <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">10.37669/milliegitim.1183908</subfield> <subfield code="2">doi</subfield> </datafield> <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">tur</subfield> </datafield> </record>
Görüntülenme | 243 |
İndirme | 137 |
Veri hacmi | 322.1 MB |
Tekil görüntülenme | 211 |
Tekil indirme | 127 |