Dergi makalesi Açık Erişim
Eren, Şulenur; Yorulmaz, Nuray; Eren, Fatih
{ "DOI": "10.37669/milliegitim.1183908", "abstract": "<p>Dünyada pek çok çocuk, e\u011fitim almak amac\u0131yla ömürlerinin en az 12 y\u0131l\u0131n\u0131 okulda geçirmektedir.Uzun y\u0131llar e\u011fitim ve ö\u011fretim faaliyetinde bulunan bir okulda olumlu ve olumsuz pekçok \u015fey ya\u015fanmaktad\u0131r ve tüm ya\u015fanm\u0131\u015fl\u0131klar yak\u0131n tarihe ait kültürel bir miras olarak okuldabirikmektedir ancak ço\u011fu zaman bir okulda e\u011fitim almaya ba\u015flayan ö\u011frenciler, o okulungeçmi\u015finden ve biriktirdi\u011fi kültürel mirastan k\u0131sacas\u0131 içinde bulunduklar\u0131 e\u011fitim kurumundakiya\u015fanm\u0131\u015fl\u0131klardan ve kültürel birikimden habersiz olmaktad\u0131r. Hâlbuki bir okul, ya\u015fanm\u0131\u015fl\u0131klar\u0131ve biriktirdi\u011fi kültürel miras ile o okulda yeni okumaya ba\u015flayan ö\u011frencilere bir ilham,ibret ve bilgi kayna\u011f\u0131 olabilir. Bu ara\u015ft\u0131rman\u0131n amac\u0131, bir okulda y\u0131llar içinde olu\u015fan kurumsalhaf\u0131zay\u0131 ke\u015ffetmek ve kurumsal haf\u0131zan\u0131n o okulda yeni okumaya ba\u015flayan ö\u011frencilere merakuyand\u0131ran ve etkili bir yolla aktar\u0131lmas\u0131n\u0131n ö\u011frenciler üzerinde olu\u015fturdu\u011fu etkiyi incelemektir.Ara\u015ft\u0131rma kapsam\u0131nda belge inceleme ve derinlemesine görü\u015fme yöntemleri kullan\u0131larak birortaokulda geçmi\u015fte ya\u015fanan tüm ba\u015far\u0131lar, önemli hadiseler, sars\u0131c\u0131 deneyimler, ilham ve ibretverici olaylar tespit edilmi\u015ftir. Ard\u0131ndan elde edilen veriler \u0131\u015f\u0131\u011f\u0131nda, okulun yak\u0131n tarihine \u0131\u015f\u0131ktutan, 1-3 dakika aras\u0131 uzunlukta k\u0131sa tematik videolar haz\u0131rlanm\u0131\u015ft\u0131r. Devam\u0131nda, bir teknolojiktasar\u0131m süreci i\u015fletilerek, okulun içinde kolay eri\u015filebilir bir noktaya bir teknolojik kutu yerle\u015ftirilmi\u015ftir.Teknolojik kutuda bulunan lenslere gözlerini yakla\u015ft\u0131ran ö\u011frencilerin, haz\u0131rlanantematik k\u0131sa videolar\u0131 görüntülü ve sesli olarak izlemeleri sa\u011flanm\u0131\u015ft\u0131r. Bu deneyimi ya\u015fayanö\u011frenciler, sistematik gözlem yoluyla izlenmi\u015f, ö\u011frencilerle derinlemesine görü\u015fme ve anketyap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Ara\u015ft\u0131rma bulgular\u0131, ö\u011frencilerin e\u011fitim gördükleri kurumun kültürel birikimineyüksek bir ilgi ve merak duydu\u011funu, okullar\u0131na olan bak\u0131\u015f aç\u0131lar\u0131n\u0131n de\u011fi\u015fti\u011fini, anlam kazand\u0131\u011f\u0131n\u0131ve okula olan aidiyetlerinin güçlendi\u011fini ortaya koymu\u015ftur.</p>", "author": [ { "family": "Eren", "given": " \u015eulenur" }, { "family": "Yorulmaz", "given": " Nuray" }, { "family": "Eren", "given": " Fatih" } ], "container_title": "Milli E\u011fitim Dergisi", "id": "263285", "issue": "240", "issued": { "date-parts": [ [ 2023, 11, 1 ] ] }, "language": "tur", "note": "Bu \u00e7al\u0131\u015fman\u0131n bir b\u00f6l\u00fcm\u00fc, T\u00dcB\u0130TAK taraf\u0131ndan d\u00fczenlenen 14.Ortaokul \u00d6\u011frencileri Ara\u015ft\u0131rma Projeleri\nB\u00f6lge Yar\u0131\u015fmas\u0131nda \"Okulumuzda Yak\u0131n Tarihin G\u00f6zleri\" ba\u015fl\u0131\u011f\u0131yla s\u00f6zl\u00fc olarak sunulmu\u015ftur. \u00c7al\u0131\u015fma,\nherhangi bir yerde daha \u00f6nce yay\u0131nlanmam\u0131\u015ft\u0131r.", "page": "2587-2614", "title": "Bir Okulun Kurumsal Haf\u0131zas\u0131 Okulun \u00d6\u011frencilerine Neler Katabilir?", "type": "article-journal", "volume": "52" }
Görüntülenme | 243 |
İndirme | 137 |
Veri hacmi | 322.1 MB |
Tekil görüntülenme | 211 |
Tekil indirme | 127 |