Dergi makalesi Açık Erişim
Eren, Şulenur; Yorulmaz, Nuray; Eren, Fatih
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd"> <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263285</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Eren, Şulenur</creatorName> <givenName>Şulenur</givenName> <familyName>Eren</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0001-7267-7721</nameIdentifier> <affiliation>Bağımsız Araştırmacı</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Yorulmaz, Nuray</creatorName> <givenName>Nuray</givenName> <familyName>Yorulmaz</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0001-6352-0298</nameIdentifier> <affiliation>Öğretmen</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Eren, Fatih</creatorName> <givenName>Fatih</givenName> <familyName>Eren</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0001-7420-3538</nameIdentifier> <affiliation>İstanbul Teknik Üniversitesi</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title>Bir Okulun Kurumsal Hafızası Okulun Öğrencilerine Neler Katabilir?</title> </titles> <publisher>Aperta</publisher> <publicationYear>2023</publicationYear> <subjects> <subject>okul</subject> <subject>kurumsal hafıza</subject> <subject>kültürel birikim</subject> <subject>dijital arşiv</subject> <subject>teknoloji</subject> <subject>nesiller arası aktarım</subject> </subjects> <dates> <date dateType="Issued">2023-11-01</date> </dates> <language>tr</language> <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType> <alternateIdentifiers> <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263285</alternateIdentifier> </alternateIdentifiers> <relatedIdentifiers> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.37669/milliegitim.1183908</relatedIdentifier> </relatedIdentifiers> <rightsList> <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike</rights> <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights> </rightsList> <descriptions> <description descriptionType="Abstract"><p>D&uuml;nyada pek &ccedil;ok &ccedil;ocuk, eğitim almak amacıyla &ouml;m&uuml;rlerinin en az 12 yılını okulda ge&ccedil;irmektedir.Uzun yıllar eğitim ve &ouml;ğretim faaliyetinde bulunan bir okulda olumlu ve olumsuz pek&ccedil;ok şey yaşanmaktadır ve t&uuml;m yaşanmışlıklar yakın tarihe ait k&uuml;lt&uuml;rel bir miras olarak okuldabirikmektedir ancak &ccedil;oğu zaman bir okulda eğitim almaya başlayan &ouml;ğrenciler, o okulunge&ccedil;mişinden ve biriktirdiği k&uuml;lt&uuml;rel mirastan kısacası i&ccedil;inde bulundukları eğitim kurumundakiyaşanmışlıklardan ve k&uuml;lt&uuml;rel birikimden habersiz olmaktadır. H&acirc;lbuki bir okul, yaşanmışlıklarıve biriktirdiği k&uuml;lt&uuml;rel miras ile o okulda yeni okumaya başlayan &ouml;ğrencilere bir ilham,ibret ve bilgi kaynağı olabilir. Bu araştırmanın amacı, bir okulda yıllar i&ccedil;inde oluşan kurumsalhafızayı keşfetmek ve kurumsal hafızanın o okulda yeni okumaya başlayan &ouml;ğrencilere merakuyandıran ve etkili bir yolla aktarılmasının &ouml;ğrenciler &uuml;zerinde oluşturduğu etkiyi incelemektir.Araştırma kapsamında belge inceleme ve derinlemesine g&ouml;r&uuml;şme y&ouml;ntemleri kullanılarak birortaokulda ge&ccedil;mişte yaşanan t&uuml;m başarılar, &ouml;nemli hadiseler, sarsıcı deneyimler, ilham ve ibretverici olaylar tespit edilmiştir. Ardından elde edilen veriler ışığında, okulun yakın tarihine ışıktutan, 1-3 dakika arası uzunlukta kısa tematik videolar hazırlanmıştır. Devamında, bir teknolojiktasarım s&uuml;reci işletilerek, okulun i&ccedil;inde kolay erişilebilir bir noktaya bir teknolojik kutu yerleştirilmiştir.Teknolojik kutuda bulunan lenslere g&ouml;zlerini yaklaştıran &ouml;ğrencilerin, hazırlanantematik kısa videoları g&ouml;r&uuml;nt&uuml;l&uuml; ve sesli olarak izlemeleri sağlanmıştır. Bu deneyimi yaşayan&ouml;ğrenciler, sistematik g&ouml;zlem yoluyla izlenmiş, &ouml;ğrencilerle derinlemesine g&ouml;r&uuml;şme ve anketyapılmıştır. Araştırma bulguları, &ouml;ğrencilerin eğitim g&ouml;rd&uuml;kleri kurumun k&uuml;lt&uuml;rel birikiminey&uuml;ksek bir ilgi ve merak duyduğunu, okullarına olan bakış a&ccedil;ılarının değiştiğini, anlam kazandığınıve okula olan aidiyetlerinin g&uuml;&ccedil;lendiğini ortaya koymuştur.</p></description> <description descriptionType="Other">Bu çalışmanın bir bölümü, TÜBİTAK tarafından düzenlenen 14.Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Bölge Yarışmasında "Okulumuzda Yakın Tarihin Gözleri" başlığıyla sözlü olarak sunulmuştur. Çalışma, herhangi bir yerde daha önce yayınlanmamıştır.</description> </descriptions> </resource>
Görüntülenme | 243 |
İndirme | 137 |
Veri hacmi | 322.1 MB |
Tekil görüntülenme | 211 |
Tekil indirme | 127 |