Dergi makalesi Açık Erişim
Bilgican-Yılmaz, Fatma; Karakoç-Topal, Özlem; Öz-Aydın, Serap
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?> <record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"> <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader> <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">DNA Konusunun web 2.0 araçlarının entegre edildiği laboratuvar yöntemi ile öğretimi</subfield> </datafield> <controlfield tag="001">252263</controlfield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Deney</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">DNA konusunun öğretimi</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Öğretim tasarımı</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">web 2.0 araçları</subfield> </datafield> <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a"><p>Bu &ccedil;alışmada biyoloji &ouml;ğretmenliği &ouml;ğrencileri i&ccedil;in DNA konusunun &ouml;ğretimine y&ouml;nelik tasarlanan<br> etkinliklerin &ouml;ğrenci başarısına etkisi ve etkinliklere y&ouml;nelik &ouml;ğrenci g&ouml;r&uuml;şlerinin değerlendirilmesi<br> ama&ccedil;lanmıştır. &Ccedil;alışmada karma araştırma desenlerinden g&ouml;m&uuml;l&uuml; deneysel desen kullanılmıştır.<br> &Ccedil;alışmanın &ouml;rneklemini bir devlet &uuml;niversitesinin Biyoloji &Ouml;ğretmenliği b&ouml;l&uuml;m&uuml;nde &ouml;ğrenim g&ouml;ren<br> 11 ikinci Sınıf &ouml;ğrencisi oluşturmaktadır. Tasarlanan etkinliklerin etkililiğini tespit etmek amacıyla<br> DNA Bilgi Testi araştırmacılar tarafından hazırlanarak ge&ccedil;erlilik ve g&uuml;venilirlik &ccedil;alışmaları<br> yapılmıştır. Etkinlikler web 2.0 ara&ccedil;ları ve konu ile ilgili bir deney i&ccedil;ermektedir. Nicel verilerin<br> analizinde bağımlı &ouml;rneklem t testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış, nitel ve nicel<br> veriler birleştirilerek yorumlanmıştır. DNA başarı testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda,<br> &ouml;ğretim tasarımının konunun &ouml;ğrenimine katkı sağladığı g&ouml;r&uuml;lmektedir. Konu sonunda &ouml;ğretmen<br> adaylarından alınan g&ouml;r&uuml;şler; aktif &ouml;ğrenmeyi sağlayan bu etkinliklerin eğitsel ve anlaşılabilir olduğu,<br> eğlendirerek dersi sevdirebileceği, bir&ccedil;ok duyuya hitap etmesinin dikkatlerini &ccedil;ekeceği, konunun<br> anlaşılmasını ve kalıcı &ouml;ğrenmeyi sağlayabileceği y&ouml;n&uuml;ndedir. Bu nedenle &ouml;ğretmenleri ve &ouml;ğretmen<br> adaylarını konuların &ouml;ğretiminde uygun teknolojilerin kullanımı konusunda teşvik etmek ve<br> desteklemek gelecek a&ccedil;ısından gerekli g&ouml;r&uuml;lmektedir.</p></subfield> </datafield> <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">10.51960/jitte.887951</subfield> <subfield code="2">doi</subfield> </datafield> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O"> <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:252263</subfield> </datafield> <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7"> <subfield code="2">opendefinition.org</subfield> <subfield code="a">cc-by</subfield> </datafield> <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="0">(orcid)0000-0001-8290-5425</subfield> <subfield code="u">Balıkesir Üniversitesi</subfield> <subfield code="a">Karakoç-Topal, Özlem</subfield> </datafield> <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="0">(orcid)0000-0002-0635-0728</subfield> <subfield code="u">Balıkesir Üniversitesi</subfield> <subfield code="a">Öz-Aydın, Serap</subfield> </datafield> <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="b">article</subfield> <subfield code="a">publication</subfield> </datafield> <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" "> <subfield code="z">md5:aa6cb87b7f1e8dfe037aa0ebb325abe4</subfield> <subfield code="s">2747042</subfield> <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/252263/files/Bilgican-yılmaz_karakoc-topal_oz-aydın.pdf</subfield> </datafield> <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="0">(orcid)0000-0002-5557-9705</subfield> <subfield code="u">Balıkesir Üniversitesi</subfield> <subfield code="a">Bilgican-Yılmaz, Fatma</subfield> </datafield> <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="l">open</subfield> </datafield> <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield> <subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield> </datafield> <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">tur</subfield> </datafield> <datafield tag="711" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi</subfield> </datafield> <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="c">2021-06-11</subfield> </datafield> <controlfield tag="005">20230214091356.0</controlfield> </record>
Görüntülenme | 48 |
İndirme | 38 |
Veri hacmi | 104.4 MB |
Tekil görüntülenme | 45 |
Tekil indirme | 33 |