Dergi makalesi Açık Erişim

DNA Konusunun web 2.0 araçlarının entegre edildiği laboratuvar yöntemi ile öğretimi

Bilgican-Yılmaz, Fatma; Karakoç-Topal, Özlem; Öz-Aydın, Serap


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">DNA Konusunun web 2.0 araçlarının entegre edildiği laboratuvar yöntemi ile öğretimi</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">252263</controlfield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Deney</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">DNA konusunun öğretimi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Öğretim tasarımı</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">web 2.0 araçları</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Bu &amp;ccedil;alışmada biyoloji &amp;ouml;ğretmenliği &amp;ouml;ğrencileri i&amp;ccedil;in DNA konusunun &amp;ouml;ğretimine y&amp;ouml;nelik tasarlanan&lt;br&gt;
etkinliklerin &amp;ouml;ğrenci başarısına etkisi ve etkinliklere y&amp;ouml;nelik &amp;ouml;ğrenci g&amp;ouml;r&amp;uuml;şlerinin değerlendirilmesi&lt;br&gt;
ama&amp;ccedil;lanmıştır. &amp;Ccedil;alışmada karma araştırma desenlerinden g&amp;ouml;m&amp;uuml;l&amp;uuml; deneysel desen kullanılmıştır.&lt;br&gt;
&amp;Ccedil;alışmanın &amp;ouml;rneklemini bir devlet &amp;uuml;niversitesinin Biyoloji &amp;Ouml;ğretmenliği b&amp;ouml;l&amp;uuml;m&amp;uuml;nde &amp;ouml;ğrenim g&amp;ouml;ren&lt;br&gt;
11 ikinci Sınıf &amp;ouml;ğrencisi oluşturmaktadır. Tasarlanan etkinliklerin etkililiğini tespit etmek amacıyla&lt;br&gt;
DNA Bilgi Testi araştırmacılar tarafından hazırlanarak ge&amp;ccedil;erlilik ve g&amp;uuml;venilirlik &amp;ccedil;alışmaları&lt;br&gt;
yapılmıştır. Etkinlikler web 2.0 ara&amp;ccedil;ları ve konu ile ilgili bir deney i&amp;ccedil;ermektedir. Nicel verilerin&lt;br&gt;
analizinde bağımlı &amp;ouml;rneklem t testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış, nitel ve nicel&lt;br&gt;
veriler birleştirilerek yorumlanmıştır. DNA başarı testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda,&lt;br&gt;
&amp;ouml;ğretim tasarımının konunun &amp;ouml;ğrenimine katkı sağladığı g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir. Konu sonunda &amp;ouml;ğretmen&lt;br&gt;
adaylarından alınan g&amp;ouml;r&amp;uuml;şler; aktif &amp;ouml;ğrenmeyi sağlayan bu etkinliklerin eğitsel ve anlaşılabilir olduğu,&lt;br&gt;
eğlendirerek dersi sevdirebileceği, bir&amp;ccedil;ok duyuya hitap etmesinin dikkatlerini &amp;ccedil;ekeceği, konunun&lt;br&gt;
anlaşılmasını ve kalıcı &amp;ouml;ğrenmeyi sağlayabileceği y&amp;ouml;n&amp;uuml;ndedir. Bu nedenle &amp;ouml;ğretmenleri ve &amp;ouml;ğretmen&lt;br&gt;
adaylarını konuların &amp;ouml;ğretiminde uygun teknolojilerin kullanımı konusunda teşvik etmek ve&lt;br&gt;
desteklemek gelecek a&amp;ccedil;ısından gerekli g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.51960/jitte.887951</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:252263</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0001-8290-5425</subfield>
    <subfield code="u">Balıkesir Üniversitesi</subfield>
    <subfield code="a">Karakoç-Topal, Özlem</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-0635-0728</subfield>
    <subfield code="u">Balıkesir Üniversitesi</subfield>
    <subfield code="a">Öz-Aydın, Serap</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="b">article</subfield>
    <subfield code="a">publication</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:aa6cb87b7f1e8dfe037aa0ebb325abe4</subfield>
    <subfield code="s">2747042</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/252263/files/Bilgican-yılmaz_karakoc-topal_oz-aydın.pdf</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-5557-9705</subfield>
    <subfield code="u">Balıkesir Üniversitesi</subfield>
    <subfield code="a">Bilgican-Yılmaz, Fatma</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tur</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="711" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2021-06-11</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20230214091356.0</controlfield>
</record>
48
38
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 48
İndirme 38
Veri hacmi 104.4 MB
Tekil görüntülenme 45
Tekil indirme 33

Alıntı yap