Dergi makalesi Açık Erişim

DNA Konusunun web 2.0 araçlarının entegre edildiği laboratuvar yöntemi ile öğretimi

Bilgican-Yılmaz, Fatma; Karakoç-Topal, Özlem; Öz-Aydın, Serap


JSON

{
  "conceptrecid": "252262", 
  "created": "2023-02-14T09:13:56.618078+00:00", 
  "doi": "10.51960/jitte.887951", 
  "files": [
    {
      "bucket": "51e8e0ed-fea7-4bfa-9910-d7db5d581889", 
      "checksum": "md5:aa6cb87b7f1e8dfe037aa0ebb325abe4", 
      "key": "Bilgican-y\u0131lmaz_karakoc-topal_oz-ayd\u0131n.pdf", 
      "links": {
        "self": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/51e8e0ed-fea7-4bfa-9910-d7db5d581889/Bilgican-y%C4%B1lmaz_karakoc-topal_oz-ayd%C4%B1n.pdf"
      }, 
      "size": 2747042, 
      "type": "pdf"
    }
  ], 
  "id": 252263, 
  "links": {
    "badge": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/badge/doi/10.51960/jitte.887951.svg", 
    "bucket": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/51e8e0ed-fea7-4bfa-9910-d7db5d581889", 
    "doi": "https://doi.org/10.51960/jitte.887951", 
    "html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/252263", 
    "latest": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/records/252263", 
    "latest_html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/252263"
  }, 
  "metadata": {
    "access_right": "open", 
    "access_right_category": "success", 
    "creators": [
      {
        "affiliation": "Bal\u0131kesir \u00dcniversitesi", 
        "name": "Bilgican-Y\u0131lmaz, Fatma", 
        "orcid": "0000-0002-5557-9705"
      }, 
      {
        "affiliation": "Bal\u0131kesir \u00dcniversitesi", 
        "name": "Karako\u00e7-Topal, \u00d6zlem", 
        "orcid": "0000-0001-8290-5425"
      }, 
      {
        "affiliation": "Bal\u0131kesir \u00dcniversitesi", 
        "name": "\u00d6z-Ayd\u0131n, Serap", 
        "orcid": "0000-0002-0635-0728"
      }
    ], 
    "description": "<p>Bu &ccedil;al\u0131\u015fmada biyoloji &ouml;\u011fretmenli\u011fi &ouml;\u011frencileri i&ccedil;in DNA konusunun &ouml;\u011fretimine y&ouml;nelik tasarlanan<br>\netkinliklerin &ouml;\u011frenci ba\u015far\u0131s\u0131na etkisi ve etkinliklere y&ouml;nelik &ouml;\u011frenci g&ouml;r&uuml;\u015flerinin de\u011ferlendirilmesi<br>\nama&ccedil;lanm\u0131\u015ft\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fmada karma ara\u015ft\u0131rma desenlerinden g&ouml;m&uuml;l&uuml; deneysel desen kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r.<br>\n&Ccedil;al\u0131\u015fman\u0131n &ouml;rneklemini bir devlet &uuml;niversitesinin Biyoloji &Ouml;\u011fretmenli\u011fi b&ouml;l&uuml;m&uuml;nde &ouml;\u011frenim g&ouml;ren<br>\n11 ikinci S\u0131n\u0131f &ouml;\u011frencisi olu\u015fturmaktad\u0131r. Tasarlanan etkinliklerin etkilili\u011fini tespit etmek amac\u0131yla<br>\nDNA Bilgi Testi ara\u015ft\u0131rmac\u0131lar taraf\u0131ndan haz\u0131rlanarak ge&ccedil;erlilik ve g&uuml;venilirlik &ccedil;al\u0131\u015fmalar\u0131<br>\nyap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Etkinlikler web 2.0 ara&ccedil;lar\u0131 ve konu ile ilgili bir deney i&ccedil;ermektedir. Nicel verilerin<br>\nanalizinde ba\u011f\u0131ml\u0131 &ouml;rneklem t testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullan\u0131lm\u0131\u015f, nitel ve nicel<br>\nveriler birle\u015ftirilerek yorumlanm\u0131\u015ft\u0131r. DNA ba\u015far\u0131 testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda,<br>\n&ouml;\u011fretim tasar\u0131m\u0131n\u0131n konunun &ouml;\u011frenimine katk\u0131 sa\u011flad\u0131\u011f\u0131 g&ouml;r&uuml;lmektedir. Konu sonunda &ouml;\u011fretmen<br>\nadaylar\u0131ndan al\u0131nan g&ouml;r&uuml;\u015fler; aktif &ouml;\u011frenmeyi sa\u011flayan bu etkinliklerin e\u011fitsel ve anla\u015f\u0131labilir oldu\u011fu,<br>\ne\u011flendirerek dersi sevdirebilece\u011fi, bir&ccedil;ok duyuya hitap etmesinin dikkatlerini &ccedil;ekece\u011fi, konunun<br>\nanla\u015f\u0131lmas\u0131n\u0131 ve kal\u0131c\u0131 &ouml;\u011frenmeyi sa\u011flayabilece\u011fi y&ouml;n&uuml;ndedir. Bu nedenle &ouml;\u011fretmenleri ve &ouml;\u011fretmen<br>\nadaylar\u0131n\u0131 konular\u0131n &ouml;\u011fretiminde uygun teknolojilerin kullan\u0131m\u0131 konusunda te\u015fvik etmek ve<br>\ndesteklemek gelecek a&ccedil;\u0131s\u0131ndan gerekli g&ouml;r&uuml;lmektedir.</p>", 
    "doi": "10.51960/jitte.887951", 
    "has_grant": false, 
    "keywords": [
      "Deney", 
      "DNA konusunun \u00f6\u011fretimi", 
      "\u00d6\u011fretim tasar\u0131m\u0131", 
      "web 2.0 ara\u00e7lar\u0131"
    ], 
    "language": "tur", 
    "license": {
      "id": "cc-by-sa"
    }, 
    "meeting": {
      "title": "2. Uluslararas\u0131 Fen, Matematik, Giri\u015fimcilik ve Teknoloji E\u011fitimi"
    }, 
    "publication_date": "2021-06-11", 
    "relations": {
      "version": [
        {
          "count": 1, 
          "index": 0, 
          "is_last": true, 
          "last_child": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "252263"
          }, 
          "parent": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "252262"
          }
        }
      ]
    }, 
    "resource_type": {
      "subtype": "article", 
      "title": "Dergi makalesi", 
      "type": "publication"
    }, 
    "science_branches": [
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler > E\u011fitim > Fen Bilimleri E\u011fitimi"
    ], 
    "title": "DNA Konusunun web 2.0 ara\u00e7lar\u0131n\u0131n entegre edildi\u011fi laboratuvar y\u00f6ntemi ile \u00f6\u011fretimi"
  }, 
  "owners": [
    845
  ], 
  "revision": 1, 
  "stats": {
    "downloads": 38.0, 
    "unique_downloads": 33.0, 
    "unique_views": 45.0, 
    "version_downloads": 38.0, 
    "version_unique_downloads": 33.0, 
    "version_unique_views": 45.0, 
    "version_views": 48.0, 
    "version_volume": 104387596.0, 
    "views": 48.0, 
    "volume": 104387596.0
  }, 
  "updated": "2023-02-14T09:13:56.664935+00:00"
}
48
38
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 48
İndirme 38
Veri hacmi 104.4 MB
Tekil görüntülenme 45
Tekil indirme 33

Alıntı yap