Dergi makalesi Açık Erişim

DNA Konusunun web 2.0 araçlarının entegre edildiği laboratuvar yöntemi ile öğretimi

Bilgican-Yılmaz, Fatma; Karakoç-Topal, Özlem; Öz-Aydın, Serap


Citation Style Language JSON

{
  "DOI": "10.51960/jitte.887951", 
  "abstract": "<p>Bu &ccedil;al\u0131\u015fmada biyoloji &ouml;\u011fretmenli\u011fi &ouml;\u011frencileri i&ccedil;in DNA konusunun &ouml;\u011fretimine y&ouml;nelik tasarlanan<br>\netkinliklerin &ouml;\u011frenci ba\u015far\u0131s\u0131na etkisi ve etkinliklere y&ouml;nelik &ouml;\u011frenci g&ouml;r&uuml;\u015flerinin de\u011ferlendirilmesi<br>\nama&ccedil;lanm\u0131\u015ft\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fmada karma ara\u015ft\u0131rma desenlerinden g&ouml;m&uuml;l&uuml; deneysel desen kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r.<br>\n&Ccedil;al\u0131\u015fman\u0131n &ouml;rneklemini bir devlet &uuml;niversitesinin Biyoloji &Ouml;\u011fretmenli\u011fi b&ouml;l&uuml;m&uuml;nde &ouml;\u011frenim g&ouml;ren<br>\n11 ikinci S\u0131n\u0131f &ouml;\u011frencisi olu\u015fturmaktad\u0131r. Tasarlanan etkinliklerin etkilili\u011fini tespit etmek amac\u0131yla<br>\nDNA Bilgi Testi ara\u015ft\u0131rmac\u0131lar taraf\u0131ndan haz\u0131rlanarak ge&ccedil;erlilik ve g&uuml;venilirlik &ccedil;al\u0131\u015fmalar\u0131<br>\nyap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Etkinlikler web 2.0 ara&ccedil;lar\u0131 ve konu ile ilgili bir deney i&ccedil;ermektedir. Nicel verilerin<br>\nanalizinde ba\u011f\u0131ml\u0131 &ouml;rneklem t testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullan\u0131lm\u0131\u015f, nitel ve nicel<br>\nveriler birle\u015ftirilerek yorumlanm\u0131\u015ft\u0131r. DNA ba\u015far\u0131 testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda,<br>\n&ouml;\u011fretim tasar\u0131m\u0131n\u0131n konunun &ouml;\u011frenimine katk\u0131 sa\u011flad\u0131\u011f\u0131 g&ouml;r&uuml;lmektedir. Konu sonunda &ouml;\u011fretmen<br>\nadaylar\u0131ndan al\u0131nan g&ouml;r&uuml;\u015fler; aktif &ouml;\u011frenmeyi sa\u011flayan bu etkinliklerin e\u011fitsel ve anla\u015f\u0131labilir oldu\u011fu,<br>\ne\u011flendirerek dersi sevdirebilece\u011fi, bir&ccedil;ok duyuya hitap etmesinin dikkatlerini &ccedil;ekece\u011fi, konunun<br>\nanla\u015f\u0131lmas\u0131n\u0131 ve kal\u0131c\u0131 &ouml;\u011frenmeyi sa\u011flayabilece\u011fi y&ouml;n&uuml;ndedir. Bu nedenle &ouml;\u011fretmenleri ve &ouml;\u011fretmen<br>\nadaylar\u0131n\u0131 konular\u0131n &ouml;\u011fretiminde uygun teknolojilerin kullan\u0131m\u0131 konusunda te\u015fvik etmek ve<br>\ndesteklemek gelecek a&ccedil;\u0131s\u0131ndan gerekli g&ouml;r&uuml;lmektedir.</p>", 
  "author": [
    {
      "family": "Bilgican-Y\u0131lmaz", 
      "given": " Fatma"
    }, 
    {
      "family": "Karako\u00e7-Topal", 
      "given": " \u00d6zlem"
    }, 
    {
      "family": "\u00d6z-Ayd\u0131n", 
      "given": " Serap"
    }
  ], 
  "id": "252263", 
  "issued": {
    "date-parts": [
      [
        2021, 
        6, 
        11
      ]
    ]
  }, 
  "language": "tur", 
  "title": "DNA Konusunun web 2.0 ara\u00e7lar\u0131n\u0131n entegre edildi\u011fi laboratuvar y\u00f6ntemi ile \u00f6\u011fretimi", 
  "type": "article-journal"
}
48
38
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 48
İndirme 38
Veri hacmi 104.4 MB
Tekil görüntülenme 45
Tekil indirme 33

Alıntı yap