Dergi makalesi Açık Erişim
Bilgican-Yılmaz, Fatma; Karakoç-Topal, Özlem; Öz-Aydın, Serap
Bu çalışmada biyoloji öğretmenliği öğrencileri için DNA konusunun öğretimine yönelik tasarlanan
etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi ve etkinliklere yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Çalışmada karma araştırma desenlerinden gömülü deneysel desen kullanılmıştır.
Çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin Biyoloji Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören
11 ikinci Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Tasarlanan etkinliklerin etkililiğini tespit etmek amacıyla
DNA Bilgi Testi araştırmacılar tarafından hazırlanarak geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları
yapılmıştır. Etkinlikler web 2.0 araçları ve konu ile ilgili bir deney içermektedir. Nicel verilerin
analizinde bağımlı örneklem t testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış, nitel ve nicel
veriler birleştirilerek yorumlanmıştır. DNA başarı testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda,
öğretim tasarımının konunun öğrenimine katkı sağladığı görülmektedir. Konu sonunda öğretmen
adaylarından alınan görüşler; aktif öğrenmeyi sağlayan bu etkinliklerin eğitsel ve anlaşılabilir olduğu,
eğlendirerek dersi sevdirebileceği, birçok duyuya hitap etmesinin dikkatlerini çekeceği, konunun
anlaşılmasını ve kalıcı öğrenmeyi sağlayabileceği yönündedir. Bu nedenle öğretmenleri ve öğretmen
adaylarını konuların öğretiminde uygun teknolojilerin kullanımı konusunda teşvik etmek ve
desteklemek gelecek açısından gerekli görülmektedir.
Dosya adı | Boyutu | |
---|---|---|
Bilgican-yılmaz_karakoc-topal_oz-aydın.pdf
md5:aa6cb87b7f1e8dfe037aa0ebb325abe4 |
2.7 MB | İndir |
Görüntülenme | 48 |
İndirme | 38 |
Veri hacmi | 104.4 MB |
Tekil görüntülenme | 45 |
Tekil indirme | 33 |