Dergi makalesi Açık Erişim

DNA Konusunun web 2.0 araçlarının entegre edildiği laboratuvar yöntemi ile öğretimi

   Bilgican-Yılmaz, Fatma; Karakoç-Topal, Özlem; Öz-Aydın, Serap

Bu çalışmada biyoloji öğretmenliği öğrencileri için DNA konusunun öğretimine yönelik tasarlanan
etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi ve etkinliklere yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Çalışmada karma araştırma desenlerinden gömülü deneysel desen kullanılmıştır.
Çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin Biyoloji Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören
11 ikinci Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Tasarlanan etkinliklerin etkililiğini tespit etmek amacıyla
DNA Bilgi Testi araştırmacılar tarafından hazırlanarak geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları
yapılmıştır. Etkinlikler web 2.0 araçları ve konu ile ilgili bir deney içermektedir. Nicel verilerin
analizinde bağımlı örneklem t testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış, nitel ve nicel
veriler birleştirilerek yorumlanmıştır. DNA başarı testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda,
öğretim tasarımının konunun öğrenimine katkı sağladığı görülmektedir. Konu sonunda öğretmen
adaylarından alınan görüşler; aktif öğrenmeyi sağlayan bu etkinliklerin eğitsel ve anlaşılabilir olduğu,
eğlendirerek dersi sevdirebileceği, birçok duyuya hitap etmesinin dikkatlerini çekeceği, konunun
anlaşılmasını ve kalıcı öğrenmeyi sağlayabileceği yönündedir. Bu nedenle öğretmenleri ve öğretmen
adaylarını konuların öğretiminde uygun teknolojilerin kullanımı konusunda teşvik etmek ve
desteklemek gelecek açısından gerekli görülmektedir.

Dosyalar (2.7 MB)
Dosya adı Boyutu
Bilgican-yılmaz_karakoc-topal_oz-aydın.pdf
md5:aa6cb87b7f1e8dfe037aa0ebb325abe4
2.7 MB İndir
48
38
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 48
İndirme 38
Veri hacmi 104.4 MB
Tekil görüntülenme 45
Tekil indirme 33

Alıntı yap