Dergi makalesi Açık Erişim
Bilgican-Yılmaz, Fatma; Karakoç-Topal, Özlem; Öz-Aydın, Serap
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:oai_dc="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"> <dc:creator>Bilgican-Yılmaz, Fatma</dc:creator> <dc:creator>Karakoç-Topal, Özlem</dc:creator> <dc:creator>Öz-Aydın, Serap</dc:creator> <dc:date>2021-06-11</dc:date> <dc:description>Bu çalışmada biyoloji öğretmenliği öğrencileri için DNA konusunun öğretimine yönelik tasarlanan etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi ve etkinliklere yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada karma araştırma desenlerinden gömülü deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin Biyoloji Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 11 ikinci Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Tasarlanan etkinliklerin etkililiğini tespit etmek amacıyla DNA Bilgi Testi araştırmacılar tarafından hazırlanarak geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları yapılmıştır. Etkinlikler web 2.0 araçları ve konu ile ilgili bir deney içermektedir. Nicel verilerin analizinde bağımlı örneklem t testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış, nitel ve nicel veriler birleştirilerek yorumlanmıştır. DNA başarı testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğretim tasarımının konunun öğrenimine katkı sağladığı görülmektedir. Konu sonunda öğretmen adaylarından alınan görüşler; aktif öğrenmeyi sağlayan bu etkinliklerin eğitsel ve anlaşılabilir olduğu, eğlendirerek dersi sevdirebileceği, birçok duyuya hitap etmesinin dikkatlerini çekeceği, konunun anlaşılmasını ve kalıcı öğrenmeyi sağlayabileceği yönündedir. Bu nedenle öğretmenleri ve öğretmen adaylarını konuların öğretiminde uygun teknolojilerin kullanımı konusunda teşvik etmek ve desteklemek gelecek açısından gerekli görülmektedir.</dc:description> <dc:identifier>https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/252263</dc:identifier> <dc:identifier>oai:aperta.ulakbim.gov.tr:252263</dc:identifier> <dc:language>tur</dc:language> <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights> <dc:rights>http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</dc:rights> <dc:subject>Deney</dc:subject> <dc:subject>DNA konusunun öğretimi</dc:subject> <dc:subject>Öğretim tasarımı</dc:subject> <dc:subject>web 2.0 araçları</dc:subject> <dc:title>DNA Konusunun web 2.0 araçlarının entegre edildiği laboratuvar yöntemi ile öğretimi</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> <dc:type>publication-article</dc:type> </oai_dc:dc>
Görüntülenme | 48 |
İndirme | 38 |
Veri hacmi | 104.4 MB |
Tekil görüntülenme | 45 |
Tekil indirme | 33 |