Dergi makalesi Açık Erişim

DNA Konusunun web 2.0 araçlarının entegre edildiği laboratuvar yöntemi ile öğretimi

Bilgican-Yılmaz, Fatma; Karakoç-Topal, Özlem; Öz-Aydın, Serap


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/252263</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Bilgican-Yılmaz, Fatma</creatorName>
      <givenName>Fatma</givenName>
      <familyName>Bilgican-Yılmaz</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-5557-9705</nameIdentifier>
      <affiliation>Balıkesir Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
    <creator>
      <creatorName>Karakoç-Topal, Özlem</creatorName>
      <givenName>Özlem</givenName>
      <familyName>Karakoç-Topal</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0001-8290-5425</nameIdentifier>
      <affiliation>Balıkesir Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
    <creator>
      <creatorName>Öz-Aydın, Serap</creatorName>
      <givenName>Serap</givenName>
      <familyName>Öz-Aydın</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-0635-0728</nameIdentifier>
      <affiliation>Balıkesir Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Dna Konusunun Web 2.0 Araçlarının Entegre Edildiği Laboratuvar Yöntemi Ile Öğretimi</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2021</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Deney</subject>
    <subject>DNA konusunun öğretimi</subject>
    <subject>Öğretim tasarımı</subject>
    <subject>web 2.0 araçları</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2021-06-11</date>
  </dates>
  <language>tr</language>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/252263</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.51960/jitte.887951</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Bu &amp;ccedil;alışmada biyoloji &amp;ouml;ğretmenliği &amp;ouml;ğrencileri i&amp;ccedil;in DNA konusunun &amp;ouml;ğretimine y&amp;ouml;nelik tasarlanan&lt;br&gt;
etkinliklerin &amp;ouml;ğrenci başarısına etkisi ve etkinliklere y&amp;ouml;nelik &amp;ouml;ğrenci g&amp;ouml;r&amp;uuml;şlerinin değerlendirilmesi&lt;br&gt;
ama&amp;ccedil;lanmıştır. &amp;Ccedil;alışmada karma araştırma desenlerinden g&amp;ouml;m&amp;uuml;l&amp;uuml; deneysel desen kullanılmıştır.&lt;br&gt;
&amp;Ccedil;alışmanın &amp;ouml;rneklemini bir devlet &amp;uuml;niversitesinin Biyoloji &amp;Ouml;ğretmenliği b&amp;ouml;l&amp;uuml;m&amp;uuml;nde &amp;ouml;ğrenim g&amp;ouml;ren&lt;br&gt;
11 ikinci Sınıf &amp;ouml;ğrencisi oluşturmaktadır. Tasarlanan etkinliklerin etkililiğini tespit etmek amacıyla&lt;br&gt;
DNA Bilgi Testi araştırmacılar tarafından hazırlanarak ge&amp;ccedil;erlilik ve g&amp;uuml;venilirlik &amp;ccedil;alışmaları&lt;br&gt;
yapılmıştır. Etkinlikler web 2.0 ara&amp;ccedil;ları ve konu ile ilgili bir deney i&amp;ccedil;ermektedir. Nicel verilerin&lt;br&gt;
analizinde bağımlı &amp;ouml;rneklem t testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış, nitel ve nicel&lt;br&gt;
veriler birleştirilerek yorumlanmıştır. DNA başarı testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda,&lt;br&gt;
&amp;ouml;ğretim tasarımının konunun &amp;ouml;ğrenimine katkı sağladığı g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir. Konu sonunda &amp;ouml;ğretmen&lt;br&gt;
adaylarından alınan g&amp;ouml;r&amp;uuml;şler; aktif &amp;ouml;ğrenmeyi sağlayan bu etkinliklerin eğitsel ve anlaşılabilir olduğu,&lt;br&gt;
eğlendirerek dersi sevdirebileceği, bir&amp;ccedil;ok duyuya hitap etmesinin dikkatlerini &amp;ccedil;ekeceği, konunun&lt;br&gt;
anlaşılmasını ve kalıcı &amp;ouml;ğrenmeyi sağlayabileceği y&amp;ouml;n&amp;uuml;ndedir. Bu nedenle &amp;ouml;ğretmenleri ve &amp;ouml;ğretmen&lt;br&gt;
adaylarını konuların &amp;ouml;ğretiminde uygun teknolojilerin kullanımı konusunda teşvik etmek ve&lt;br&gt;
desteklemek gelecek a&amp;ccedil;ısından gerekli g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
48
38
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 48
İndirme 38
Veri hacmi 104.4 MB
Tekil görüntülenme 45
Tekil indirme 33

Alıntı yap