Dergi makalesi Açık Erişim
Bilgican-Yılmaz, Fatma; Karakoç-Topal, Özlem; Öz-Aydın, Serap
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd"> <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/252263</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Bilgican-Yılmaz, Fatma</creatorName> <givenName>Fatma</givenName> <familyName>Bilgican-Yılmaz</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-5557-9705</nameIdentifier> <affiliation>Balıkesir Üniversitesi</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Karakoç-Topal, Özlem</creatorName> <givenName>Özlem</givenName> <familyName>Karakoç-Topal</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0001-8290-5425</nameIdentifier> <affiliation>Balıkesir Üniversitesi</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Öz-Aydın, Serap</creatorName> <givenName>Serap</givenName> <familyName>Öz-Aydın</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-0635-0728</nameIdentifier> <affiliation>Balıkesir Üniversitesi</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title>Dna Konusunun Web 2.0 Araçlarının Entegre Edildiği Laboratuvar Yöntemi Ile Öğretimi</title> </titles> <publisher>Aperta</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <subjects> <subject>Deney</subject> <subject>DNA konusunun öğretimi</subject> <subject>Öğretim tasarımı</subject> <subject>web 2.0 araçları</subject> </subjects> <dates> <date dateType="Issued">2021-06-11</date> </dates> <language>tr</language> <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType> <alternateIdentifiers> <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/252263</alternateIdentifier> </alternateIdentifiers> <relatedIdentifiers> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.51960/jitte.887951</relatedIdentifier> </relatedIdentifiers> <rightsList> <rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights> <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights> </rightsList> <descriptions> <description descriptionType="Abstract"><p>Bu &ccedil;alışmada biyoloji &ouml;ğretmenliği &ouml;ğrencileri i&ccedil;in DNA konusunun &ouml;ğretimine y&ouml;nelik tasarlanan<br> etkinliklerin &ouml;ğrenci başarısına etkisi ve etkinliklere y&ouml;nelik &ouml;ğrenci g&ouml;r&uuml;şlerinin değerlendirilmesi<br> ama&ccedil;lanmıştır. &Ccedil;alışmada karma araştırma desenlerinden g&ouml;m&uuml;l&uuml; deneysel desen kullanılmıştır.<br> &Ccedil;alışmanın &ouml;rneklemini bir devlet &uuml;niversitesinin Biyoloji &Ouml;ğretmenliği b&ouml;l&uuml;m&uuml;nde &ouml;ğrenim g&ouml;ren<br> 11 ikinci Sınıf &ouml;ğrencisi oluşturmaktadır. Tasarlanan etkinliklerin etkililiğini tespit etmek amacıyla<br> DNA Bilgi Testi araştırmacılar tarafından hazırlanarak ge&ccedil;erlilik ve g&uuml;venilirlik &ccedil;alışmaları<br> yapılmıştır. Etkinlikler web 2.0 ara&ccedil;ları ve konu ile ilgili bir deney i&ccedil;ermektedir. Nicel verilerin<br> analizinde bağımlı &ouml;rneklem t testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış, nitel ve nicel<br> veriler birleştirilerek yorumlanmıştır. DNA başarı testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda,<br> &ouml;ğretim tasarımının konunun &ouml;ğrenimine katkı sağladığı g&ouml;r&uuml;lmektedir. Konu sonunda &ouml;ğretmen<br> adaylarından alınan g&ouml;r&uuml;şler; aktif &ouml;ğrenmeyi sağlayan bu etkinliklerin eğitsel ve anlaşılabilir olduğu,<br> eğlendirerek dersi sevdirebileceği, bir&ccedil;ok duyuya hitap etmesinin dikkatlerini &ccedil;ekeceği, konunun<br> anlaşılmasını ve kalıcı &ouml;ğrenmeyi sağlayabileceği y&ouml;n&uuml;ndedir. Bu nedenle &ouml;ğretmenleri ve &ouml;ğretmen<br> adaylarını konuların &ouml;ğretiminde uygun teknolojilerin kullanımı konusunda teşvik etmek ve<br> desteklemek gelecek a&ccedil;ısından gerekli g&ouml;r&uuml;lmektedir.</p></description> </descriptions> </resource>
Görüntülenme | 48 |
İndirme | 38 |
Veri hacmi | 104.4 MB |
Tekil görüntülenme | 45 |
Tekil indirme | 33 |