Kitap Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd"> <identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.227993</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Kurttekin, Fatma</creatorName> <givenName>Fatma</givenName> <familyName>Kurttekin</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-5083-4746</nameIdentifier> <affiliation>Sivas Cumhuriyet Üniversitesi</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title>On Temel Eser Örneğinde Dinî Ve Ahlâkî Değerler</title> </titles> <publisher>Aperta</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <subjects> <subject>Din Eğitimi</subject> <subject>Değer</subject> <subject>Dini Değerler</subject> <subject>Ahlaki Değerler</subject> <subject>100 Temel Eser</subject> <subject>Türkiye</subject> <subject subjectScheme="url">http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989</subject> <subject subjectScheme="url">http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85112630</subject> <subject subjectScheme="url">http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85087200</subject> </subjects> <contributors> <contributor contributorType="Editor"> <contributorName>Tekin, İshak</contributorName> <givenName>İshak</givenName> <familyName>Tekin</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-3850-5691</nameIdentifier> <affiliation>Eskişehir Osmangazi Ünivesitesi</affiliation> </contributor> <contributor contributorType="Supervisor"> <contributorName>Kılavuz, Mehmet Akif</contributorName> <givenName>Mehmet Akif</givenName> <familyName>Kılavuz</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-4056-6450</nameIdentifier> <affiliation>Bursa Uludağ Üniversitesi</affiliation> </contributor> </contributors> <dates> <date dateType="Issued">2021-06-25</date> </dates> <language>tr</language> <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Book</resourceType> <alternateIdentifiers> <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/227993</alternateIdentifier> </alternateIdentifiers> <relatedIdentifiers> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="ISBN" relationType="IsIdenticalTo">978-605-74416-2-1</relatedIdentifier> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="URL" relationType="IsIdenticalTo">https://yayin.okuokut.org/okuokut/catalog/book/978-605-74416-2-1</relatedIdentifier> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.227992</relatedIdentifier> </relatedIdentifiers> <rightsList> <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial</rights> <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights> </rightsList> <descriptions> <description descriptionType="Abstract"><p>&Ccedil;ocukluktan itibaren dinlenilen masallar ve ninniler, okunan hik&acirc;yeler ve romanlar ruh d&uuml;nyamızı etkilemekle kalmayıp din&icirc; ve ahl&acirc;k&icirc; gelişimimizi de etkilemektedir. Bu bağlamda araştırmada, 2005 yılında MEB tarafından tavsiye edilen 100 Temel Eser i&ccedil;inden &ouml;ğrencilerin en &ccedil;ok okuduğu kitapların din&icirc; ve ahl&acirc;k&icirc; gelişimlerini etkileyip etkilemediği, kitaplarda din&icirc; ve ahl&acirc;k&icirc; değerlerin nasıl işlendiği incelenmeye &ccedil;alışılmıştır.</p> <p>&Ccedil;alışmaya temel oluşturan problemleri&nbsp;şu&nbsp;şekilde &ouml;zetlemek m&uuml;mk&uuml;nd&uuml;r: 100 Temel Eser i&ccedil;inden se&ccedil;ilen kitaplarda din&icirc; ve ahl&acirc;k&icirc; değerler nasıl işlenmektedir? DKAB programlarında hangi değerlere yer verilmektedir? Din&icirc; ve ahl&acirc;k&icirc; değerlerin &ouml;ğretiminde edebi eserlerden faydalanılabilir mi? Bahsedilen eserler DKAB derslerinde kullanılabilir mi? Bahsedilen eserler &ouml;ğrencilerin din&icirc; ve ahl&acirc;k&icirc; eğitimini nasıl etkilemektedir?</p> <p>Bu problemlerin incelenmeye &ccedil;alışıldığı araştırmada, betimsel alan araştırması y&ouml;ntemi kullanılarak bazı din&icirc; ve ahl&acirc;k&icirc; değerler tespit edilmiş&nbsp;ve bu değerlerle ilgili yorumlar yapılmıştır. Daha sonra bahsedilen kitaplar temel alınarak hazırlanan anketler farklı liselerin 1. sınıfında okuyan 200 &ouml;ğrenciye uygulanmıştır. Uygulamadan sonra &ouml;ğrenciler ve &ouml;ğretmenlerle g&ouml;r&uuml;şmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular SPSS programıyla analiz edilmiştir.</p> <p>Sonunda, bahsedilen kitaplarda din&icirc; ve ahl&acirc;k&icirc; değerlerin yoğun olarak işlendiği, &ouml;ğrencilerin 100 Temel Eserde yer verilen kitapları okuduğu ve etkilendiği ancak DKAB derslerinde kullanılması konusunda, kitapları sanat eseri olarak g&ouml;rmelerinden dolayı zihinsel karmaşıklık yaşadıkları g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Bununla birlikte din&icirc; ve ahl&acirc;k&icirc; değerleri belirli bir kesim ya da zamanla sınırlandırmayan, g&uuml;n&uuml;m&uuml;zle bağlantı kurabilen, &ouml;ğrencilerin ilgi ile ihtiya&ccedil;larını dikkate alan ve ger&ccedil;eklik algısına uyan eserlerin yazılmasına ihtiya&ccedil; olduğu ortaya &ccedil;ıkmıştır.</p></description> <description descriptionType="Other">{"references": ["Acuner, H. Yusuf. 14-18 Ya\u015f Aras\u0131 Gen\u00e7lerde Ahl\u00e2k\u00ee Yarg\u0131 Geli\u015fimi ve Ahl\u00e2k E\u011fitimi. Samsun: Ondokuz May\u0131s \u00dcniversitesi Sosyal Bi-limler Enstit\u00fcs\u00fc, Doktora Tezi, 2004.", "Akarsu, Bedia. Felsefe Terimleri S\u00f6zl\u00fc\u011f\u00fc. Ankara: Sava\u015f Yay\u0131nlar\u0131, 1984.", "Aslant\u00fcrk, Zeki. Ara\u015ft\u0131rma Metot ve Teknikleri. \u0130stanbul: \u0130FAV Yay\u0131nlar\u0131, 1999.", "Ayd\u0131n, Mahmut. Monologdan Diyalo\u011fa: \u00c7a\u011fda\u015f Hristiyan D\u00fc\u015f\u00fcncesinde Hris-tiyan-M\u00fcsl\u00fcman Diyalo\u011fu. Ankara: Ankara Okulu Yay\u0131nlar\u0131, 2001.", "Ayd\u0131n, Mehmet Zeki. \"Okullarda \u00c7al\u0131\u015fan Herkesin G\u00f6revi Olarak De\u011ferler E\u011fitimi\" Docplayer. Eri\u015fim 19.05.2021. https://docplayer.biz.tr/185804925-Okulda-calisan-herkesin-gorevi-olarak-degerler-egitimi-1.html.", "Ayhan, Halis- H\u00f6kelekli, Hayati - \u00d6cal, Mustafa - Ek\u015fi, Halil \u2013 Mehmedo\u011flu, Yurdag\u00fcl. Din ve Ahl\u00e2k E\u011fitim \u00d6\u011fretiminde Yeni Yakla\u015f\u0131mlar. \u0130s-tanbul: Dem Yay\u0131nlar\u0131, 2004.", "\u00c7a\u011fr\u0131c\u0131, Mustafa. \"\u015e\u00fck\u00fcr\". T\u00fcrkiye Diyanet Vak\u0131f\u0131 \u0130sl\u00e2m Ansiklopedisi. Eri-\u015fim: 30.05.2021. https://islamansiklopedisi.org.tr/sukur", "Cebeci, Aylin. \u0130lk\u00f6\u011fretim Din K\u00fclt\u00fcr\u00fc ve Ahl\u00e2k Bilgisi Derslerinde Ahl\u00e2k\u00ee De-\u011ferlerin E\u011fitimi ve \u00d6\u011fretimi. Bursa: Uluda\u011f \u00dcniversitesi Sosyal Bilimler Enstit\u00fcs\u00fc, Y\u00fcksek Lisans Tezi, 2005.", "Cervantes, Don Ki\u015fot, ed. Mehmet Dikmen. \u0130stanbul: Karanfil Yay\u0131nlar\u0131, 2012.", "Collodi, Carlo. Pinokyo. \u00e7ev. Nihal Ye\u011finobal\u0131. Ankara: \u0130mge Yay\u0131nlar\u0131, 2011.", "\u00c7elenk, \u015eule. \u00c7ocuklara Din\u00ee Al\u0131\u015fkanl\u0131klar\u0131n Kazand\u0131r\u0131lmas\u0131nda Aile, Okul ve \u00c7evrenin Etkisi. Sivas: Cumhuriyet \u00dcniversitesi Sosyal Bilimler Enstit\u00fcs\u00fc, Y\u00fcksek Lisans Tezi, 2004.", "Defoe, Daniel. Robinson Crusoe. \u00e7ev. Ak\u015fit G\u00f6kt\u00fcrk. \u0130stanbul: YKY Yay\u0131nlar\u0131, 2012."]}</description> </descriptions> </resource>
Tüm sürümler | Bu sürüm | |
---|---|---|
Görüntülenme | 447 | 447 |
İndirme | 284 | 284 |
Veri hacmi | 4.2 GB | 4.2 GB |
Tekil görüntülenme | 378 | 378 |
Tekil indirme | 239 | 239 |