Dergi makalesi Açık Erişim
Kuruhalil, İsmail; Özyazıcı, Aleyna; HOSSEINNEZHAD, Fahimeh
{ "@context": "https://schema.org/", "@id": 227977, "@type": "ScholarlyArticle", "creator": [ { "@id": "https://orcid.org/0000-0003-4581-3729", "@type": "Person", "affiliation": "\u0130stanbul Ayd\u0131n \u00dcniversitesi", "name": "Kuruhalil, \u0130smail" }, { "@id": "https://orcid.org/0000-0001-9285-2216", "@type": "Person", "affiliation": "\u0130stanbul Ayd\u0131n \u00dcniversitesi", "name": "\u00d6zyaz\u0131c\u0131, Aleyna" }, { "@id": "https://orcid.org/0000-0002-1958-462X", "@type": "Person", "affiliation": "\u0130stanbul Ayd\u0131n \u00dcniversitesi", "name": "HOSSEINNEZHAD, Fahimeh" } ], "datePublished": "2021-06-30", "description": "<p>Sosyal hizmet bir bilimsel disiplin ve uygulamaya dayal\u0131 meslek olarak toplumdaki sosyal sorunlar ve dezavantaj\u0131 konumda olan bireylerle yak\u0131ndan ilgilenmektedir. Sosyal hizmet; birey, aile, gruplar, topluluklar ve toplumlar\u0131n temel ihtiyaçlar\u0131 kar\u015f\u0131lamak, sosyal i\u015flevlerini art\u0131rmak ve güçlendirmek, psikososyal destek sa\u011flamak ve toplumun genel anlamda refah\u0131 ve iyilik hal\u0131n\u0131 geli\u015ftirmek amac\u0131yla toplumu ve bireyi bir bütün olarak ve çevresi içinde ele almaktad\u0131r. Bu çal\u0131\u015fman\u0131n amac\u0131 kriz olarak tan\u0131mlanan Covid-19 pandemisi döneminde sosyal hizmet sunumunu \u0130stanbul’da bulunan ve sosyal hizmet sunan Sosyal Hizmet Merkezleri (SHM) ve belediye sosyal hizmet birimleri örnekleminde incelemektir. Ara\u015ft\u0131rma kapsam\u0131nda toplam 80 meslek eleman\u0131 ve yönetici ile 45 kurumda; 28 SHM ve 17 belediyede görü\u015fmeler gerçekle\u015fmi\u015ftir. Bulgular bölümünde Covid-19 pandemisi öncesi, pandemi döneminde sosyal hizmet sunumu ve ya\u015fanan sorunlar üç ba\u015fl\u0131k alt\u0131nda ele al\u0131nm\u0131\u015ft\u0131r. Burada amaç pandemi öncesi ve pandemi sürecinde sosyal hizmetin krize müdahale a\u015famas\u0131nda nas\u0131l bir performans gösterdi\u011fini anlamak ve durum analizi yapabilmektir. Ara\u015ft\u0131rmadan elde edilen bulgulara göre pandemi öncesi verilen hizmetlerin bir k\u0131sm\u0131 pandemi döneminde ask\u0131ya al\u0131nm\u0131\u015f, krize müdahale anlam\u0131nda yeni hizmetler ortaya ç\u0131km\u0131\u015f, acil ihtiyaçlar\u0131 kar\u015f\u0131lama ve sosyal yard\u0131m ön plana ç\u0131km\u0131\u015ft\u0131r. Di\u011fer taraftan ba\u015fvurular\u0131n dijital olarak al\u0131nmas\u0131 sonucu meslek elemanlar\u0131n\u0131n i\u015f yükü art\u0131\u015f göstermi\u015f ve görev karma\u015fas\u0131 ya\u015fanm\u0131\u015ft\u0131r.</p>", "headline": "T\u00fcrkiye'de Covid-19 Pandemisi D\u00f6neminde Sosyal Hizmet", "identifier": 227977, "image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg", "inLanguage": { "@type": "Language", "alternateName": "tur", "name": "Turkish" }, "keywords": [ "Covid-19 pandemisi", "sosyal sorunlar", "sosyal hizmet", "kriz" ], "license": "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/", "name": "T\u00fcrkiye'de Covid-19 Pandemisi D\u00f6neminde Sosyal Hizmet", "url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/227977" }
Tüm sürümler | Bu sürüm | |
---|---|---|
Görüntülenme | 480 | 480 |
İndirme | 193 | 193 |
Veri hacmi | 70.1 MB | 70.1 MB |
Tekil görüntülenme | 357 | 357 |
Tekil indirme | 187 | 187 |