Tez Açık Erişim

Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluşları ile sosyal görünüş kaygılarının iletişim becerilerine etkisi: Muğla örneği

İRHAN, Gökhan


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">İletişim Becerisi,</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Sosyal Görünüş Kaygıs</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Psikolojik İyi Oluş</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Beden Eğitimi Pedagojisi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Fiziksel Aktivite</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Beden Eğitimi ve Spor</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tsm</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:286067</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;&amp;Ccedil;alışmanın temel amacı beden eğitimi ve spor &amp;ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş durumları ile sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygılarının iletişim becerilerini yordama g&amp;uuml;c&amp;uuml;n&amp;uuml;n incelenmesidir. Alt ama&amp;ccedil;ları ise, katılımcılarda psikolojik iyi oluş, sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı d&amp;uuml;zeyleri ve iletişim becerilerinin cinsiyet, sınıf, spor branşı, d&amp;uuml;zenli spor yapma ve sosyo-ekonomik d&amp;uuml;zey değişkenlerine g&amp;ouml;re incelenmesidir. Bu araştırma, betimsel tarama modelinde ger&amp;ccedil;ekleştirilmiştir. &amp;Ccedil;alışmaya 2021-2022 eğitim-&amp;ouml;ğretim yılında Muğla Sıtkı Ko&amp;ccedil;man &amp;Uuml;niversitesi Spor Bilimleri Fak&amp;uuml;ltesi Beden Eğitimi ve Spor B&amp;ouml;l&amp;uuml;m&amp;uuml;nde aktif &amp;ouml;ğrenci olan toplam 154 &amp;ouml;ğretmen adayı (97 erkek, 57 kadın) katılmıştır. veri toplama aracı olarak &amp;lsquo;Psikolojik İyi Oluş &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo;, &amp;lsquo;Sosyal G&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş Kaygısı &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo;, İletişim Becerilerini Değerlendirme &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo; ve tanımlayıcı bilgi formu kullanılmıştır. &amp;Ccedil;alışmada bağımlı değişken olan iletişim becerisi değişkenini yordamak amacıyla psikolojik iyi oluş ve sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı değişkenlerini kullanarak &amp;ccedil;ok değişkenli doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular katılımcıların iletişim becerisi algısı (98.59&amp;plusmn;11.8) ve psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeylerinin (42.65&amp;plusmn;7.7) y&amp;uuml;ksek olduğunu sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı d&amp;uuml;zeylerinin ise (36.08&amp;plusmn;15.2) orta d&amp;uuml;zeye yakın olduğunu g&amp;ouml;stermiştir. Psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeyleri iletişim becerisini olumlu ve anlamlı yordarken, sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı olumsuz ve anlamlı yordamıştır. İletişim becerisi ve psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeyinin cinsiyet değişkenine g&amp;ouml;re kadın &amp;ouml;ğrenciler lehine farklılaştığı belirlenmiştir (p&amp;lt;0.05). Ancak sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı y&amp;ouml;n&amp;uuml;nden cinsiyet değişkenine g&amp;ouml;re farklılık bulunmamıştır (p&amp;gt;0.05). Sınıf değişkenine g&amp;ouml;re sadece sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı d&amp;uuml;zeyinde fark bulunmuştur (p&amp;lt;0.05). D&amp;uuml;zenli spor yapma değişkenine g&amp;ouml;re sadece iletişim kurmaya isteklilik alt boyutu (p&amp;lt;0.04) ve sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı (p&amp;lt;0.01) farklılaşmaktadır. D&amp;uuml;zenli spor yaptığını beyan edenlerin iletişim kurmaya daha istekli oldukları, d&amp;uuml;zenli spor yapmayanların sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısının daha y&amp;uuml;ksek olduğu, sosyoekonomik d&amp;uuml;zeyi y&amp;uuml;ksek olan &amp;ouml;ğrencilerin sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısının d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k olanlardan anlamlı derecede y&amp;uuml;ksek olduğu belirlenmiştir (p&amp;lt;0.05). Beden eğitimi ve spor &amp;ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş ve sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı gibi i&amp;ccedil;sel yaşantıları takip edilmelidir, bu &amp;ouml;ğrencilere gerekli psikolojik desteğin sağlanması yanında iletişim becerisini etkili konuşma ve dinleme teknikleriyle geliştirmeye y&amp;ouml;nelik etkinlikler d&amp;uuml;zenlenerek meslek hayatına daha hazırlıklı hale gelmeleri desteklenmelidir.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">thesis</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
    <subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="773" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="i">isVersionOf</subfield>
    <subfield code="a">10.48623/aperta.286066</subfield>
    <subfield code="n">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-7772-1733</subfield>
    <subfield code="a">İRHAN, Gökhan</subfield>
    <subfield code="u">Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:e114a39a54437a36ab3404af22d5c5cf</subfield>
    <subfield code="s">1382714</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/286067/files/Yüksek Lisans Tezim.pdf</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20250712125714.0</controlfield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2022-06-28</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.48623/aperta.286067</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluşları ile sosyal görünüş kaygılarının iletişim becerilerine etkisi: Muğla örneği</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="502" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">KERKEZ, Fatma-İlker</subfield>
    <subfield code="u">Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi</subfield>
    <subfield code="4">ths</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">286067</controlfield>
</record>
0
0
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 00
İndirme 00
Veri hacmi 0 Bytes0 Bytes
Tekil görüntülenme 00
Tekil indirme 00

Alıntı yap