Tez Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">İletişim Becerisi,</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Sosyal Görünüş Kaygıs</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Psikolojik İyi Oluş</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Beden Eğitimi Pedagojisi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Fiziksel Aktivite</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Beden Eğitimi ve Spor</subfield>
</datafield>
<datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">tsm</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:286067</subfield>
</datafield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>&Ccedil;alışmanın temel amacı beden eğitimi ve spor &ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş durumları ile sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygılarının iletişim becerilerini yordama g&uuml;c&uuml;n&uuml;n incelenmesidir. Alt ama&ccedil;ları ise, katılımcılarda psikolojik iyi oluş, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı d&uuml;zeyleri ve iletişim becerilerinin cinsiyet, sınıf, spor branşı, d&uuml;zenli spor yapma ve sosyo-ekonomik d&uuml;zey değişkenlerine g&ouml;re incelenmesidir. Bu araştırma, betimsel tarama modelinde ger&ccedil;ekleştirilmiştir. &Ccedil;alışmaya 2021-2022 eğitim-&ouml;ğretim yılında Muğla Sıtkı Ko&ccedil;man &Uuml;niversitesi Spor Bilimleri Fak&uuml;ltesi Beden Eğitimi ve Spor B&ouml;l&uuml;m&uuml;nde aktif &ouml;ğrenci olan toplam 154 &ouml;ğretmen adayı (97 erkek, 57 kadın) katılmıştır. veri toplama aracı olarak &lsquo;Psikolojik İyi Oluş &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo;, &lsquo;Sosyal G&ouml;r&uuml;n&uuml;ş Kaygısı &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo;, İletişim Becerilerini Değerlendirme &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo; ve tanımlayıcı bilgi formu kullanılmıştır. &Ccedil;alışmada bağımlı değişken olan iletişim becerisi değişkenini yordamak amacıyla psikolojik iyi oluş ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı değişkenlerini kullanarak &ccedil;ok değişkenli doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular katılımcıların iletişim becerisi algısı (98.59&plusmn;11.8) ve psikolojik iyi oluş d&uuml;zeylerinin (42.65&plusmn;7.7) y&uuml;ksek olduğunu sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı d&uuml;zeylerinin ise (36.08&plusmn;15.2) orta d&uuml;zeye yakın olduğunu g&ouml;stermiştir. Psikolojik iyi oluş d&uuml;zeyleri iletişim becerisini olumlu ve anlamlı yordarken, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı olumsuz ve anlamlı yordamıştır. İletişim becerisi ve psikolojik iyi oluş d&uuml;zeyinin cinsiyet değişkenine g&ouml;re kadın &ouml;ğrenciler lehine farklılaştığı belirlenmiştir (p&lt;0.05). Ancak sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı y&ouml;n&uuml;nden cinsiyet değişkenine g&ouml;re farklılık bulunmamıştır (p&gt;0.05). Sınıf değişkenine g&ouml;re sadece sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı d&uuml;zeyinde fark bulunmuştur (p&lt;0.05). D&uuml;zenli spor yapma değişkenine g&ouml;re sadece iletişim kurmaya isteklilik alt boyutu (p&lt;0.04) ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı (p&lt;0.01) farklılaşmaktadır. D&uuml;zenli spor yaptığını beyan edenlerin iletişim kurmaya daha istekli oldukları, d&uuml;zenli spor yapmayanların sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısının daha y&uuml;ksek olduğu, sosyoekonomik d&uuml;zeyi y&uuml;ksek olan &ouml;ğrencilerin sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısının d&uuml;ş&uuml;k olanlardan anlamlı derecede y&uuml;ksek olduğu belirlenmiştir (p&lt;0.05). Beden eğitimi ve spor &ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı gibi i&ccedil;sel yaşantıları takip edilmelidir, bu &ouml;ğrencilere gerekli psikolojik desteğin sağlanması yanında iletişim becerisini etkili konuşma ve dinleme teknikleriyle geliştirmeye y&ouml;nelik etkinlikler d&uuml;zenlenerek meslek hayatına daha hazırlıklı hale gelmeleri desteklenmelidir.</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">publication</subfield>
<subfield code="b">thesis</subfield>
</datafield>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
<subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
</datafield>
<datafield tag="773" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="i">isVersionOf</subfield>
<subfield code="a">10.48623/aperta.286066</subfield>
<subfield code="n">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-7772-1733</subfield>
<subfield code="a">İRHAN, Gökhan</subfield>
<subfield code="u">Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="z">md5:e114a39a54437a36ab3404af22d5c5cf</subfield>
<subfield code="s">1382714</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/286067/files/Yüksek Lisans Tezim.pdf</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20250712125714.0</controlfield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2022-06-28</subfield>
</datafield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.48623/aperta.286067</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluşları ile sosyal görünüş kaygılarının iletişim becerilerine etkisi: Muğla örneği</subfield>
</datafield>
<datafield tag="502" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">KERKEZ, Fatma-İlker</subfield>
<subfield code="u">Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi</subfield>
<subfield code="4">ths</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">286067</controlfield>
</record>
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 0 | 0 |
| İndirme | 0 | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 | 0 |
| Tekil indirme | 0 | 0 |