Tez Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.286067</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>İRHAN, Gökhan</creatorName>
<givenName>Gökhan</givenName>
<familyName>İRHAN</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-7772-1733</nameIdentifier>
<affiliation>Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmeni Adaylarının Psikolojik Iyi Oluşları Ile Sosyal Görünüş Kaygılarının Iletişim Becerilerine Etkisi: Muğla Örneği</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2022</publicationYear>
<subjects>
<subject>İletişim Becerisi,</subject>
<subject>Sosyal Görünüş Kaygıs</subject>
<subject>Psikolojik İyi Oluş</subject>
<subject>Beden Eğitimi Pedagojisi</subject>
<subject>Fiziksel Aktivite</subject>
<subject>Beden Eğitimi ve Spor</subject>
</subjects>
<contributors>
<contributor contributorType="Supervisor">
<contributorName>KERKEZ, Fatma-İlker</contributorName>
<givenName>Fatma-İlker</givenName>
<familyName>KERKEZ</familyName>
<affiliation>Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi</affiliation>
</contributor>
</contributors>
<dates>
<date dateType="Issued">2022-06-28</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Thesis</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286067</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.286066</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>&Ccedil;alışmanın temel amacı beden eğitimi ve spor &ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş durumları ile sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygılarının iletişim becerilerini yordama g&uuml;c&uuml;n&uuml;n incelenmesidir. Alt ama&ccedil;ları ise, katılımcılarda psikolojik iyi oluş, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı d&uuml;zeyleri ve iletişim becerilerinin cinsiyet, sınıf, spor branşı, d&uuml;zenli spor yapma ve sosyo-ekonomik d&uuml;zey değişkenlerine g&ouml;re incelenmesidir. Bu araştırma, betimsel tarama modelinde ger&ccedil;ekleştirilmiştir. &Ccedil;alışmaya 2021-2022 eğitim-&ouml;ğretim yılında Muğla Sıtkı Ko&ccedil;man &Uuml;niversitesi Spor Bilimleri Fak&uuml;ltesi Beden Eğitimi ve Spor B&ouml;l&uuml;m&uuml;nde aktif &ouml;ğrenci olan toplam 154 &ouml;ğretmen adayı (97 erkek, 57 kadın) katılmıştır. veri toplama aracı olarak &lsquo;Psikolojik İyi Oluş &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo;, &lsquo;Sosyal G&ouml;r&uuml;n&uuml;ş Kaygısı &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo;, İletişim Becerilerini Değerlendirme &Ouml;l&ccedil;eği&rsquo; ve tanımlayıcı bilgi formu kullanılmıştır. &Ccedil;alışmada bağımlı değişken olan iletişim becerisi değişkenini yordamak amacıyla psikolojik iyi oluş ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı değişkenlerini kullanarak &ccedil;ok değişkenli doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular katılımcıların iletişim becerisi algısı (98.59&plusmn;11.8) ve psikolojik iyi oluş d&uuml;zeylerinin (42.65&plusmn;7.7) y&uuml;ksek olduğunu sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı d&uuml;zeylerinin ise (36.08&plusmn;15.2) orta d&uuml;zeye yakın olduğunu g&ouml;stermiştir. Psikolojik iyi oluş d&uuml;zeyleri iletişim becerisini olumlu ve anlamlı yordarken, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı olumsuz ve anlamlı yordamıştır. İletişim becerisi ve psikolojik iyi oluş d&uuml;zeyinin cinsiyet değişkenine g&ouml;re kadın &ouml;ğrenciler lehine farklılaştığı belirlenmiştir (p&lt;0.05). Ancak sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı y&ouml;n&uuml;nden cinsiyet değişkenine g&ouml;re farklılık bulunmamıştır (p&gt;0.05). Sınıf değişkenine g&ouml;re sadece sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı d&uuml;zeyinde fark bulunmuştur (p&lt;0.05). D&uuml;zenli spor yapma değişkenine g&ouml;re sadece iletişim kurmaya isteklilik alt boyutu (p&lt;0.04) ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı (p&lt;0.01) farklılaşmaktadır. D&uuml;zenli spor yaptığını beyan edenlerin iletişim kurmaya daha istekli oldukları, d&uuml;zenli spor yapmayanların sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısının daha y&uuml;ksek olduğu, sosyoekonomik d&uuml;zeyi y&uuml;ksek olan &ouml;ğrencilerin sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısının d&uuml;ş&uuml;k olanlardan anlamlı derecede y&uuml;ksek olduğu belirlenmiştir (p&lt;0.05). Beden eğitimi ve spor &ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;ş kaygısı gibi i&ccedil;sel yaşantıları takip edilmelidir, bu &ouml;ğrencilere gerekli psikolojik desteğin sağlanması yanında iletişim becerisini etkili konuşma ve dinleme teknikleriyle geliştirmeye y&ouml;nelik etkinlikler d&uuml;zenlenerek meslek hayatına daha hazırlıklı hale gelmeleri desteklenmelidir.</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 0 | 0 |
| İndirme | 0 | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 | 0 |
| Tekil indirme | 0 | 0 |