Tez Açık Erişim

Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluşları ile sosyal görünüş kaygılarının iletişim becerilerine etkisi: Muğla örneği

İRHAN, Gökhan


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.286067</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>İRHAN, Gökhan</creatorName>
      <givenName>Gökhan</givenName>
      <familyName>İRHAN</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-7772-1733</nameIdentifier>
      <affiliation>Bandırma Onyedi Eylül üniversitesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmeni Adaylarının Psikolojik Iyi Oluşları Ile Sosyal Görünüş Kaygılarının Iletişim Becerilerine Etkisi: Muğla Örneği</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2022</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>İletişim Becerisi,</subject>
    <subject>Sosyal Görünüş Kaygıs</subject>
    <subject>Psikolojik İyi Oluş</subject>
    <subject>Beden Eğitimi Pedagojisi</subject>
    <subject>Fiziksel Aktivite</subject>
    <subject>Beden Eğitimi ve Spor</subject>
  </subjects>
  <contributors>
    <contributor contributorType="Supervisor">
      <contributorName>KERKEZ, Fatma-İlker</contributorName>
      <givenName>Fatma-İlker</givenName>
      <familyName>KERKEZ</familyName>
      <affiliation>Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi</affiliation>
    </contributor>
  </contributors>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2022-06-28</date>
  </dates>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Thesis</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286067</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.286066</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;&amp;Ccedil;alışmanın temel amacı beden eğitimi ve spor &amp;ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş durumları ile sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygılarının iletişim becerilerini yordama g&amp;uuml;c&amp;uuml;n&amp;uuml;n incelenmesidir. Alt ama&amp;ccedil;ları ise, katılımcılarda psikolojik iyi oluş, sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı d&amp;uuml;zeyleri ve iletişim becerilerinin cinsiyet, sınıf, spor branşı, d&amp;uuml;zenli spor yapma ve sosyo-ekonomik d&amp;uuml;zey değişkenlerine g&amp;ouml;re incelenmesidir. Bu araştırma, betimsel tarama modelinde ger&amp;ccedil;ekleştirilmiştir. &amp;Ccedil;alışmaya 2021-2022 eğitim-&amp;ouml;ğretim yılında Muğla Sıtkı Ko&amp;ccedil;man &amp;Uuml;niversitesi Spor Bilimleri Fak&amp;uuml;ltesi Beden Eğitimi ve Spor B&amp;ouml;l&amp;uuml;m&amp;uuml;nde aktif &amp;ouml;ğrenci olan toplam 154 &amp;ouml;ğretmen adayı (97 erkek, 57 kadın) katılmıştır. veri toplama aracı olarak &amp;lsquo;Psikolojik İyi Oluş &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo;, &amp;lsquo;Sosyal G&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş Kaygısı &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo;, İletişim Becerilerini Değerlendirme &amp;Ouml;l&amp;ccedil;eği&amp;rsquo; ve tanımlayıcı bilgi formu kullanılmıştır. &amp;Ccedil;alışmada bağımlı değişken olan iletişim becerisi değişkenini yordamak amacıyla psikolojik iyi oluş ve sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı değişkenlerini kullanarak &amp;ccedil;ok değişkenli doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular katılımcıların iletişim becerisi algısı (98.59&amp;plusmn;11.8) ve psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeylerinin (42.65&amp;plusmn;7.7) y&amp;uuml;ksek olduğunu sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı d&amp;uuml;zeylerinin ise (36.08&amp;plusmn;15.2) orta d&amp;uuml;zeye yakın olduğunu g&amp;ouml;stermiştir. Psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeyleri iletişim becerisini olumlu ve anlamlı yordarken, sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı olumsuz ve anlamlı yordamıştır. İletişim becerisi ve psikolojik iyi oluş d&amp;uuml;zeyinin cinsiyet değişkenine g&amp;ouml;re kadın &amp;ouml;ğrenciler lehine farklılaştığı belirlenmiştir (p&amp;lt;0.05). Ancak sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı y&amp;ouml;n&amp;uuml;nden cinsiyet değişkenine g&amp;ouml;re farklılık bulunmamıştır (p&amp;gt;0.05). Sınıf değişkenine g&amp;ouml;re sadece sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı d&amp;uuml;zeyinde fark bulunmuştur (p&amp;lt;0.05). D&amp;uuml;zenli spor yapma değişkenine g&amp;ouml;re sadece iletişim kurmaya isteklilik alt boyutu (p&amp;lt;0.04) ve sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı (p&amp;lt;0.01) farklılaşmaktadır. D&amp;uuml;zenli spor yaptığını beyan edenlerin iletişim kurmaya daha istekli oldukları, d&amp;uuml;zenli spor yapmayanların sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısının daha y&amp;uuml;ksek olduğu, sosyoekonomik d&amp;uuml;zeyi y&amp;uuml;ksek olan &amp;ouml;ğrencilerin sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısının d&amp;uuml;ş&amp;uuml;k olanlardan anlamlı derecede y&amp;uuml;ksek olduğu belirlenmiştir (p&amp;lt;0.05). Beden eğitimi ve spor &amp;ouml;ğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş ve sosyal g&amp;ouml;r&amp;uuml;n&amp;uuml;ş kaygısı gibi i&amp;ccedil;sel yaşantıları takip edilmelidir, bu &amp;ouml;ğrencilere gerekli psikolojik desteğin sağlanması yanında iletişim becerisini etkili konuşma ve dinleme teknikleriyle geliştirmeye y&amp;ouml;nelik etkinlikler d&amp;uuml;zenlenerek meslek hayatına daha hazırlıklı hale gelmeleri desteklenmelidir.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
0
0
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 00
İndirme 00
Veri hacmi 0 Bytes0 Bytes
Tekil görüntülenme 00
Tekil indirme 00

Alıntı yap