Tez Açık Erişim

Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluşları ile sosyal görünüş kaygılarının iletişim becerilerine etkisi: Muğla örneği

İRHAN, Gökhan


JSON

{
  "conceptdoi": "10.48623/aperta.286066", 
  "conceptrecid": "286066", 
  "created": "2025-07-12T12:55:52.607921+00:00", 
  "doi": "10.48623/aperta.286067", 
  "files": [
    {
      "bucket": "e2e3a3f6-3912-4233-b423-3f34f36a7b0b", 
      "checksum": "md5:e114a39a54437a36ab3404af22d5c5cf", 
      "key": "Y\u00fcksek Lisans Tezim.pdf", 
      "links": {
        "self": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/e2e3a3f6-3912-4233-b423-3f34f36a7b0b/Y%C3%BCksek%20Lisans%20Tezim.pdf"
      }, 
      "size": 1382714, 
      "type": "pdf"
    }
  ], 
  "id": 286067, 
  "links": {
    "badge": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/badge/doi/10.48623/aperta.286067.svg", 
    "bucket": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/e2e3a3f6-3912-4233-b423-3f34f36a7b0b", 
    "conceptbadge": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/badge/doi/10.48623/aperta.286066.svg", 
    "conceptdoi": "https://doi.org/10.48623/aperta.286066", 
    "doi": "https://doi.org/10.48623/aperta.286067", 
    "html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286067", 
    "latest": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/records/286067", 
    "latest_html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286067"
  }, 
  "metadata": {
    "access_right": "open", 
    "access_right_category": "success", 
    "creators": [
      {
        "affiliation": "Band\u0131rma Onyedi Eyl\u00fcl \u00fcniversitesi", 
        "name": "\u0130RHAN, G\u00f6khan", 
        "orcid": "0000-0002-7772-1733"
      }
    ], 
    "description": "<p>&Ccedil;al\u0131\u015fman\u0131n temel amac\u0131 beden e\u011fitimi ve spor &ouml;\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015f durumlar\u0131 ile sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131lar\u0131n\u0131n ileti\u015fim becerilerini yordama g&uuml;c&uuml;n&uuml;n incelenmesidir. Alt ama&ccedil;lar\u0131 ise, kat\u0131l\u0131mc\u0131larda psikolojik iyi olu\u015f, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 d&uuml;zeyleri ve ileti\u015fim becerilerinin cinsiyet, s\u0131n\u0131f, spor bran\u015f\u0131, d&uuml;zenli spor yapma ve sosyo-ekonomik d&uuml;zey de\u011fi\u015fkenlerine g&ouml;re incelenmesidir. Bu ara\u015ft\u0131rma, betimsel tarama modelinde ger&ccedil;ekle\u015ftirilmi\u015ftir. &Ccedil;al\u0131\u015fmaya 2021-2022 e\u011fitim-&ouml;\u011fretim y\u0131l\u0131nda Mu\u011fla S\u0131tk\u0131 Ko&ccedil;man &Uuml;niversitesi Spor Bilimleri Fak&uuml;ltesi Beden E\u011fitimi ve Spor B&ouml;l&uuml;m&uuml;nde aktif &ouml;\u011frenci olan toplam 154 &ouml;\u011fretmen aday\u0131 (97 erkek, 57 kad\u0131n) kat\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. veri toplama arac\u0131 olarak &lsquo;Psikolojik \u0130yi Olu\u015f &Ouml;l&ccedil;e\u011fi&rsquo;, &lsquo;Sosyal G&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f Kayg\u0131s\u0131 &Ouml;l&ccedil;e\u011fi&rsquo;, \u0130leti\u015fim Becerilerini De\u011ferlendirme &Ouml;l&ccedil;e\u011fi&rsquo; ve tan\u0131mlay\u0131c\u0131 bilgi formu kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fmada ba\u011f\u0131ml\u0131 de\u011fi\u015fken olan ileti\u015fim becerisi de\u011fi\u015fkenini yordamak amac\u0131yla psikolojik iyi olu\u015f ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 de\u011fi\u015fkenlerini kullanarak &ccedil;ok de\u011fi\u015fkenli do\u011frusal regresyon analizi yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Bulgular kat\u0131l\u0131mc\u0131lar\u0131n ileti\u015fim becerisi alg\u0131s\u0131 (98.59&plusmn;11.8) ve psikolojik iyi olu\u015f d&uuml;zeylerinin (42.65&plusmn;7.7) y&uuml;ksek oldu\u011funu sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 d&uuml;zeylerinin ise (36.08&plusmn;15.2) orta d&uuml;zeye yak\u0131n oldu\u011funu g&ouml;stermi\u015ftir. Psikolojik iyi olu\u015f d&uuml;zeyleri ileti\u015fim becerisini olumlu ve anlaml\u0131 yordarken, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 olumsuz ve anlaml\u0131 yordam\u0131\u015ft\u0131r. \u0130leti\u015fim becerisi ve psikolojik iyi olu\u015f d&uuml;zeyinin cinsiyet de\u011fi\u015fkenine g&ouml;re kad\u0131n &ouml;\u011frenciler lehine farkl\u0131la\u015ft\u0131\u011f\u0131 belirlenmi\u015ftir (p&lt;0.05). Ancak sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 y&ouml;n&uuml;nden cinsiyet de\u011fi\u015fkenine g&ouml;re farkl\u0131l\u0131k bulunmam\u0131\u015ft\u0131r (p&gt;0.05). S\u0131n\u0131f de\u011fi\u015fkenine g&ouml;re sadece sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 d&uuml;zeyinde fark bulunmu\u015ftur (p&lt;0.05). D&uuml;zenli spor yapma de\u011fi\u015fkenine g&ouml;re sadece ileti\u015fim kurmaya isteklilik alt boyutu (p&lt;0.04) ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 (p&lt;0.01) farkl\u0131la\u015fmaktad\u0131r. D&uuml;zenli spor yapt\u0131\u011f\u0131n\u0131 beyan edenlerin ileti\u015fim kurmaya daha istekli olduklar\u0131, d&uuml;zenli spor yapmayanlar\u0131n sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131n\u0131n daha y&uuml;ksek oldu\u011fu, sosyoekonomik d&uuml;zeyi y&uuml;ksek olan &ouml;\u011frencilerin sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131n\u0131n d&uuml;\u015f&uuml;k olanlardan anlaml\u0131 derecede y&uuml;ksek oldu\u011fu belirlenmi\u015ftir (p&lt;0.05). Beden e\u011fitimi ve spor &ouml;\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015f ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 gibi i&ccedil;sel ya\u015fant\u0131lar\u0131 takip edilmelidir, bu &ouml;\u011frencilere gerekli psikolojik deste\u011fin sa\u011flanmas\u0131 yan\u0131nda ileti\u015fim becerisini etkili konu\u015fma ve dinleme teknikleriyle geli\u015ftirmeye y&ouml;nelik etkinlikler d&uuml;zenlenerek meslek hayat\u0131na daha haz\u0131rl\u0131kl\u0131 hale gelmeleri desteklenmelidir.</p>", 
    "doi": "10.48623/aperta.286067", 
    "has_grant": false, 
    "keywords": [
      "\u0130leti\u015fim Becerisi,", 
      "Sosyal G\u00f6r\u00fcn\u00fc\u015f Kayg\u0131s", 
      "Psikolojik \u0130yi Olu\u015f", 
      "Beden E\u011fitimi Pedagojisi", 
      "Fiziksel Aktivite", 
      "Beden E\u011fitimi ve Spor"
    ], 
    "language": "tsm", 
    "license": {
      "id": "cc-by-sa"
    }, 
    "publication_date": "2022-06-28", 
    "related_identifiers": [
      {
        "identifier": "10.48623/aperta.286066", 
        "relation": "isVersionOf", 
        "scheme": "doi"
      }
    ], 
    "relations": {
      "version": [
        {
          "count": 1, 
          "index": 0, 
          "is_last": true, 
          "last_child": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "286067"
          }, 
          "parent": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "286066"
          }
        }
      ]
    }, 
    "resource_type": {
      "subtype": "thesis", 
      "title": "Tez", 
      "type": "publication"
    }, 
    "science_branches": [
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler > E\u011fitim > Beden E\u011fitimi ve Spor", 
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler > E\u011fitim > Beden E\u011fitimi ve Spor > Antren\u00f6rl\u00fck", 
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler > E\u011fitim > Beden E\u011fitimi ve Spor > Rekreasyon", 
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler > E\u011fitim > Beden E\u011fitimi ve Spor > Spor Sa\u011fl\u0131k Bilimleri", 
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler > E\u011fitim > Beden E\u011fitimi ve Spor > Spor Y\u00f6netim Bilimleri"
    ], 
    "thesis": {
      "supervisors": [
        {
          "affiliation": "Mu\u011fla S\u0131tk\u0131 Ko\u00e7man \u00dcniversitesi", 
          "name": "KERKEZ, Fatma-\u0130lker"
        }
      ], 
      "university": "Mu\u011fla S\u0131tk\u0131 Ko\u00e7man \u00dcniversitesi"
    }, 
    "title": "Beden e\u011fitimi ve spor \u00f6\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015flar\u0131 ile sosyal g\u00f6r\u00fcn\u00fc\u015f kayg\u0131lar\u0131n\u0131n ileti\u015fim becerilerine etkisi: Mu\u011fla \u00f6rne\u011fi"
  }, 
  "owners": [
    2901
  ], 
  "revision": 3, 
  "stats": {
    "downloads": 0.0, 
    "unique_downloads": 0.0, 
    "unique_views": 0.0, 
    "version_downloads": 0.0, 
    "version_unique_downloads": 0.0, 
    "version_unique_views": 0.0, 
    "version_views": 0.0, 
    "version_volume": 0.0, 
    "views": 0.0, 
    "volume": 0.0
  }, 
  "updated": "2025-07-12T12:57:14.654608+00:00"
}
0
0
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 00
İndirme 00
Veri hacmi 0 Bytes0 Bytes
Tekil görüntülenme 00
Tekil indirme 00

Alıntı yap