Tez Açık Erişim
{
"@context": "https://schema.org/",
"@id": 286067,
"@type": "ScholarlyArticle",
"creator": [
{
"@id": "https://orcid.org/0000-0002-7772-1733",
"@type": "Person",
"affiliation": "Band\u0131rma Onyedi Eyl\u00fcl \u00fcniversitesi",
"name": "\u0130RHAN, G\u00f6khan"
}
],
"datePublished": "2022-06-28",
"description": "<p>Çal\u0131\u015fman\u0131n temel amac\u0131 beden e\u011fitimi ve spor ö\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015f durumlar\u0131 ile sosyal görünü\u015f kayg\u0131lar\u0131n\u0131n ileti\u015fim becerilerini yordama gücünün incelenmesidir. Alt amaçlar\u0131 ise, kat\u0131l\u0131mc\u0131larda psikolojik iyi olu\u015f, sosyal görünü\u015f kayg\u0131s\u0131 düzeyleri ve ileti\u015fim becerilerinin cinsiyet, s\u0131n\u0131f, spor bran\u015f\u0131, düzenli spor yapma ve sosyo-ekonomik düzey de\u011fi\u015fkenlerine göre incelenmesidir. Bu ara\u015ft\u0131rma, betimsel tarama modelinde gerçekle\u015ftirilmi\u015ftir. Çal\u0131\u015fmaya 2021-2022 e\u011fitim-ö\u011fretim y\u0131l\u0131nda Mu\u011fla S\u0131tk\u0131 Koçman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden E\u011fitimi ve Spor Bölümünde aktif ö\u011frenci olan toplam 154 ö\u011fretmen aday\u0131 (97 erkek, 57 kad\u0131n) kat\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. veri toplama arac\u0131 olarak ‘Psikolojik \u0130yi Olu\u015f Ölçe\u011fi’, ‘Sosyal Görünü\u015f Kayg\u0131s\u0131 Ölçe\u011fi’, \u0130leti\u015fim Becerilerini De\u011ferlendirme Ölçe\u011fi’ ve tan\u0131mlay\u0131c\u0131 bilgi formu kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Çal\u0131\u015fmada ba\u011f\u0131ml\u0131 de\u011fi\u015fken olan ileti\u015fim becerisi de\u011fi\u015fkenini yordamak amac\u0131yla psikolojik iyi olu\u015f ve sosyal görünü\u015f kayg\u0131s\u0131 de\u011fi\u015fkenlerini kullanarak çok de\u011fi\u015fkenli do\u011frusal regresyon analizi yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Bulgular kat\u0131l\u0131mc\u0131lar\u0131n ileti\u015fim becerisi alg\u0131s\u0131 (98.59±11.8) ve psikolojik iyi olu\u015f düzeylerinin (42.65±7.7) yüksek oldu\u011funu sosyal görünü\u015f kayg\u0131s\u0131 düzeylerinin ise (36.08±15.2) orta düzeye yak\u0131n oldu\u011funu göstermi\u015ftir. Psikolojik iyi olu\u015f düzeyleri ileti\u015fim becerisini olumlu ve anlaml\u0131 yordarken, sosyal görünü\u015f kayg\u0131s\u0131 olumsuz ve anlaml\u0131 yordam\u0131\u015ft\u0131r. \u0130leti\u015fim becerisi ve psikolojik iyi olu\u015f düzeyinin cinsiyet de\u011fi\u015fkenine göre kad\u0131n ö\u011frenciler lehine farkl\u0131la\u015ft\u0131\u011f\u0131 belirlenmi\u015ftir (p<0.05). Ancak sosyal görünü\u015f kayg\u0131s\u0131 yönünden cinsiyet de\u011fi\u015fkenine göre farkl\u0131l\u0131k bulunmam\u0131\u015ft\u0131r (p>0.05). S\u0131n\u0131f de\u011fi\u015fkenine göre sadece sosyal görünü\u015f kayg\u0131s\u0131 düzeyinde fark bulunmu\u015ftur (p<0.05). Düzenli spor yapma de\u011fi\u015fkenine göre sadece ileti\u015fim kurmaya isteklilik alt boyutu (p<0.04) ve sosyal görünü\u015f kayg\u0131s\u0131 (p<0.01) farkl\u0131la\u015fmaktad\u0131r. Düzenli spor yapt\u0131\u011f\u0131n\u0131 beyan edenlerin ileti\u015fim kurmaya daha istekli olduklar\u0131, düzenli spor yapmayanlar\u0131n sosyal görünü\u015f kayg\u0131s\u0131n\u0131n daha yüksek oldu\u011fu, sosyoekonomik düzeyi yüksek olan ö\u011frencilerin sosyal görünü\u015f kayg\u0131s\u0131n\u0131n dü\u015fük olanlardan anlaml\u0131 derecede yüksek oldu\u011fu belirlenmi\u015ftir (p<0.05). Beden e\u011fitimi ve spor ö\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015f ve sosyal görünü\u015f kayg\u0131s\u0131 gibi içsel ya\u015fant\u0131lar\u0131 takip edilmelidir, bu ö\u011frencilere gerekli psikolojik deste\u011fin sa\u011flanmas\u0131 yan\u0131nda ileti\u015fim becerisini etkili konu\u015fma ve dinleme teknikleriyle geli\u015ftirmeye yönelik etkinlikler düzenlenerek meslek hayat\u0131na daha haz\u0131rl\u0131kl\u0131 hale gelmeleri desteklenmelidir.</p>",
"headline": "Beden e\u011fitimi ve spor \u00f6\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015flar\u0131 ile sosyal g\u00f6r\u00fcn\u00fc\u015f kayg\u0131lar\u0131n\u0131n ileti\u015fim becerilerine etkisi: Mu\u011fla \u00f6rne\u011fi",
"identifier": 286067,
"image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg",
"inLanguage": {
"@type": "Language",
"alternateName": "tsm",
"name": "Turkish Sign Language"
},
"keywords": [
"\u0130leti\u015fim Becerisi,",
"Sosyal G\u00f6r\u00fcn\u00fc\u015f Kayg\u0131s",
"Psikolojik \u0130yi Olu\u015f",
"Beden E\u011fitimi Pedagojisi",
"Fiziksel Aktivite",
"Beden E\u011fitimi ve Spor"
],
"license": "http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa",
"name": "Beden e\u011fitimi ve spor \u00f6\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015flar\u0131 ile sosyal g\u00f6r\u00fcn\u00fc\u015f kayg\u0131lar\u0131n\u0131n ileti\u015fim becerilerine etkisi: Mu\u011fla \u00f6rne\u011fi",
"url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286067"
}
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 0 | 0 |
| İndirme | 0 | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 | 0 |
| Tekil indirme | 0 | 0 |