Tez Açık Erişim

Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluşları ile sosyal görünüş kaygılarının iletişim becerilerine etkisi: Muğla örneği

İRHAN, Gökhan


JSON-LD (schema.org)

{
  "@context": "https://schema.org/", 
  "@id": 286067, 
  "@type": "ScholarlyArticle", 
  "creator": [
    {
      "@id": "https://orcid.org/0000-0002-7772-1733", 
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "Band\u0131rma Onyedi Eyl\u00fcl \u00fcniversitesi", 
      "name": "\u0130RHAN, G\u00f6khan"
    }
  ], 
  "datePublished": "2022-06-28", 
  "description": "<p>&Ccedil;al\u0131\u015fman\u0131n temel amac\u0131 beden e\u011fitimi ve spor &ouml;\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015f durumlar\u0131 ile sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131lar\u0131n\u0131n ileti\u015fim becerilerini yordama g&uuml;c&uuml;n&uuml;n incelenmesidir. Alt ama&ccedil;lar\u0131 ise, kat\u0131l\u0131mc\u0131larda psikolojik iyi olu\u015f, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 d&uuml;zeyleri ve ileti\u015fim becerilerinin cinsiyet, s\u0131n\u0131f, spor bran\u015f\u0131, d&uuml;zenli spor yapma ve sosyo-ekonomik d&uuml;zey de\u011fi\u015fkenlerine g&ouml;re incelenmesidir. Bu ara\u015ft\u0131rma, betimsel tarama modelinde ger&ccedil;ekle\u015ftirilmi\u015ftir. &Ccedil;al\u0131\u015fmaya 2021-2022 e\u011fitim-&ouml;\u011fretim y\u0131l\u0131nda Mu\u011fla S\u0131tk\u0131 Ko&ccedil;man &Uuml;niversitesi Spor Bilimleri Fak&uuml;ltesi Beden E\u011fitimi ve Spor B&ouml;l&uuml;m&uuml;nde aktif &ouml;\u011frenci olan toplam 154 &ouml;\u011fretmen aday\u0131 (97 erkek, 57 kad\u0131n) kat\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. veri toplama arac\u0131 olarak &lsquo;Psikolojik \u0130yi Olu\u015f &Ouml;l&ccedil;e\u011fi&rsquo;, &lsquo;Sosyal G&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f Kayg\u0131s\u0131 &Ouml;l&ccedil;e\u011fi&rsquo;, \u0130leti\u015fim Becerilerini De\u011ferlendirme &Ouml;l&ccedil;e\u011fi&rsquo; ve tan\u0131mlay\u0131c\u0131 bilgi formu kullan\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fmada ba\u011f\u0131ml\u0131 de\u011fi\u015fken olan ileti\u015fim becerisi de\u011fi\u015fkenini yordamak amac\u0131yla psikolojik iyi olu\u015f ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 de\u011fi\u015fkenlerini kullanarak &ccedil;ok de\u011fi\u015fkenli do\u011frusal regresyon analizi yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Bulgular kat\u0131l\u0131mc\u0131lar\u0131n ileti\u015fim becerisi alg\u0131s\u0131 (98.59&plusmn;11.8) ve psikolojik iyi olu\u015f d&uuml;zeylerinin (42.65&plusmn;7.7) y&uuml;ksek oldu\u011funu sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 d&uuml;zeylerinin ise (36.08&plusmn;15.2) orta d&uuml;zeye yak\u0131n oldu\u011funu g&ouml;stermi\u015ftir. Psikolojik iyi olu\u015f d&uuml;zeyleri ileti\u015fim becerisini olumlu ve anlaml\u0131 yordarken, sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 olumsuz ve anlaml\u0131 yordam\u0131\u015ft\u0131r. \u0130leti\u015fim becerisi ve psikolojik iyi olu\u015f d&uuml;zeyinin cinsiyet de\u011fi\u015fkenine g&ouml;re kad\u0131n &ouml;\u011frenciler lehine farkl\u0131la\u015ft\u0131\u011f\u0131 belirlenmi\u015ftir (p&lt;0.05). Ancak sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 y&ouml;n&uuml;nden cinsiyet de\u011fi\u015fkenine g&ouml;re farkl\u0131l\u0131k bulunmam\u0131\u015ft\u0131r (p&gt;0.05). S\u0131n\u0131f de\u011fi\u015fkenine g&ouml;re sadece sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 d&uuml;zeyinde fark bulunmu\u015ftur (p&lt;0.05). D&uuml;zenli spor yapma de\u011fi\u015fkenine g&ouml;re sadece ileti\u015fim kurmaya isteklilik alt boyutu (p&lt;0.04) ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 (p&lt;0.01) farkl\u0131la\u015fmaktad\u0131r. D&uuml;zenli spor yapt\u0131\u011f\u0131n\u0131 beyan edenlerin ileti\u015fim kurmaya daha istekli olduklar\u0131, d&uuml;zenli spor yapmayanlar\u0131n sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131n\u0131n daha y&uuml;ksek oldu\u011fu, sosyoekonomik d&uuml;zeyi y&uuml;ksek olan &ouml;\u011frencilerin sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131n\u0131n d&uuml;\u015f&uuml;k olanlardan anlaml\u0131 derecede y&uuml;ksek oldu\u011fu belirlenmi\u015ftir (p&lt;0.05). Beden e\u011fitimi ve spor &ouml;\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015f ve sosyal g&ouml;r&uuml;n&uuml;\u015f kayg\u0131s\u0131 gibi i&ccedil;sel ya\u015fant\u0131lar\u0131 takip edilmelidir, bu &ouml;\u011frencilere gerekli psikolojik deste\u011fin sa\u011flanmas\u0131 yan\u0131nda ileti\u015fim becerisini etkili konu\u015fma ve dinleme teknikleriyle geli\u015ftirmeye y&ouml;nelik etkinlikler d&uuml;zenlenerek meslek hayat\u0131na daha haz\u0131rl\u0131kl\u0131 hale gelmeleri desteklenmelidir.</p>", 
  "headline": "Beden e\u011fitimi ve spor \u00f6\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015flar\u0131 ile sosyal g\u00f6r\u00fcn\u00fc\u015f kayg\u0131lar\u0131n\u0131n ileti\u015fim becerilerine etkisi: Mu\u011fla \u00f6rne\u011fi", 
  "identifier": 286067, 
  "image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg", 
  "inLanguage": {
    "@type": "Language", 
    "alternateName": "tsm", 
    "name": "Turkish Sign Language"
  }, 
  "keywords": [
    "\u0130leti\u015fim Becerisi,", 
    "Sosyal G\u00f6r\u00fcn\u00fc\u015f Kayg\u0131s", 
    "Psikolojik \u0130yi Olu\u015f", 
    "Beden E\u011fitimi Pedagojisi", 
    "Fiziksel Aktivite", 
    "Beden E\u011fitimi ve Spor"
  ], 
  "license": "http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa", 
  "name": "Beden e\u011fitimi ve spor \u00f6\u011fretmeni adaylar\u0131n\u0131n psikolojik iyi olu\u015flar\u0131 ile sosyal g\u00f6r\u00fcn\u00fc\u015f kayg\u0131lar\u0131n\u0131n ileti\u015fim becerilerine etkisi: Mu\u011fla \u00f6rne\u011fi", 
  "url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286067"
}
0
0
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 00
İndirme 00
Veri hacmi 0 Bytes0 Bytes
Tekil görüntülenme 00
Tekil indirme 00

Alıntı yap