Dergi makalesi Açık Erişim

TAŞIMALI EĞİTİM YAPILAN OKULLARDAKİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN TAŞIMALI EĞİTİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ŞANLIURFA İLİ ÖRNEĞİ)

Ahmet MEMEK; Mehmet Emin USTA


Dublin Core

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:oai_dc="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
  <dc:creator>Ahmet MEMEK</dc:creator>
  <dc:creator>Mehmet Emin USTA</dc:creator>
  <dc:date>2022-12-10</dc:date>
  <dc:description>Bu araştırma, taşımalı ilköğretim uygulamasının Şanlıurfa ilindeki uygulamalarını ve karşılaşılan güçlüklerini ortaya koymayı amaçlayan nicel-betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim- öğretim yılında Şanlıurfa ili merkezi ve ilçelerindeki taşıma merkezi okullarda görev yapan tüm öğretmen ve yöneticiler; örneklemini ise Şanlıurfa İli’ ni temsil niteliği olan 28 taşıma merkezi okul ve bu okulların yönetici ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Random yöntemiyle seçilen bu okulların İl ve ilçe okullarını temsil etmelerine dikkat edilmiştir.  Bu kapsamda Şanlıurfa ili merkezi ve ilçelerindeki taşıma merkezi okullarda görev yapan 459 öğretmen, 79 yönetici olmak üzere toplam 538 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırmada yer alan okul yöneticileri ve öğretmenlerin taşımalı eğitimde karşılaştıkları sorunlar algı düzeylerinin boyutlara göre “servis hizmetleri” düzeyi orta; “okul veli ilişkileri” düzeyi zayıf; “eğitim öğretim hizmetleri” düzeyi orta; “iş yükü durumu” düzeyi yüksek; “karşılaşılan sorunlar genel” düzeyi orta olarak saptanmıştır. Elde edilen bulgulara göre Servis şoförlerinin eğitim seviyesi hizmet içi eğitim benzeri faaliyetlerle yükseltilmesi, servis araçlarının denetiminin sadece okul müdürlüklerine bırakılmaması, taşıma merkezi  okulların iş yükleri azaltılması ve bu okullardaki yöneticilere, öğretmenlere taşıma faktörüne bağlı olarak artı ücret ödemesi yapılması, taşıma merkezi okullara memur ve taşıma güvenliğini sağlayacak personel görevlendirilmesi yapılması önerilebilir.</dc:description>
  <dc:identifier>https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/252462</dc:identifier>
  <dc:identifier>oai:aperta.ulakbim.gov.tr:252462</dc:identifier>
  <dc:language>tur</dc:language>
  <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
  <dc:rights>https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
  <dc:source>insan ve toplum bilimleri akademi dergisi 2(2) 169-186</dc:source>
  <dc:subject>Taşımalı Eğitim, Taşıma Merkezi Okul, Yönetici, Öğretmen, Taşımalı Eğitim.</dc:subject>
  <dc:title>TAŞIMALI EĞİTİM YAPILAN OKULLARDAKİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN TAŞIMALI EĞİTİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ŞANLIURFA İLİ ÖRNEĞİ)</dc:title>
  <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
  <dc:type>publication-article</dc:type>
</oai_dc:dc>
104
66
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 104
İndirme 66
Veri hacmi 105.9 MB
Tekil görüntülenme 101
Tekil indirme 60

Alıntı yap