Dergi makalesi Açık Erişim

TAŞIMALI EĞİTİM YAPILAN OKULLARDAKİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN TAŞIMALI EĞİTİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ŞANLIURFA İLİ ÖRNEĞİ)

Ahmet MEMEK; Mehmet Emin USTA


Citation Style Language JSON

{
  "DOI": "10.5281/zenodo.7341751", 
  "abstract": "<p>Bu ara\u015ft\u0131rma, ta\u015f\u0131mal\u0131 ilk&ouml;\u011fretim uygulamas\u0131n\u0131n \u015eanl\u0131urfa ilindeki uygulamalar\u0131n\u0131 ve kar\u015f\u0131la\u015f\u0131lan g&uuml;&ccedil;l&uuml;klerini ortaya koymay\u0131 ama&ccedil;layan nicel-betimsel bir &ccedil;al\u0131\u015fmad\u0131r. Bu ara\u015ft\u0131rman\u0131n evrenini 2013-2014 e\u011fitim- &ouml;\u011fretim y\u0131l\u0131nda \u015eanl\u0131urfa ili merkezi ve il&ccedil;elerindeki ta\u015f\u0131ma merkezi okullarda g&ouml;rev yapan t&uuml;m &ouml;\u011fretmen ve y&ouml;neticiler; &ouml;rneklemini ise \u015eanl\u0131urfa \u0130li&rsquo; ni temsil niteli\u011fi olan 28 ta\u015f\u0131ma merkezi okul ve bu okullar\u0131n y&ouml;netici ve &ouml;\u011fretmenleri olu\u015fturmaktad\u0131r. Random y&ouml;ntemiyle se&ccedil;ilen bu okullar\u0131n \u0130l ve il&ccedil;e okullar\u0131n\u0131 temsil etmelerine dikkat edilmi\u015ftir. &nbsp;Bu kapsamda \u015eanl\u0131urfa ili merkezi ve il&ccedil;elerindeki ta\u015f\u0131ma merkezi okullarda g&ouml;rev yapan 459 &ouml;\u011fretmen, 79 y&ouml;netici olmak &uuml;zere toplam 538 kat\u0131l\u0131mc\u0131ya ula\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Ara\u015ft\u0131rmada yer alan okul y&ouml;neticileri ve &ouml;\u011fretmenlerin ta\u015f\u0131mal\u0131 e\u011fitimde kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131klar\u0131 sorunlar alg\u0131 d&uuml;zeylerinin boyutlara g&ouml;re &ldquo;servis hizmetleri&rdquo; d&uuml;zeyi orta; &ldquo;okul veli ili\u015fkileri&rdquo; d&uuml;zeyi zay\u0131f; &ldquo;e\u011fitim &ouml;\u011fretim hizmetleri&rdquo; d&uuml;zeyi orta; &ldquo;i\u015f y&uuml;k&uuml; durumu&rdquo; d&uuml;zeyi y&uuml;ksek; &ldquo;kar\u015f\u0131la\u015f\u0131lan sorunlar genel&rdquo; d&uuml;zeyi orta olarak saptanm\u0131\u015ft\u0131r. Elde edilen bulgulara g&ouml;re Servis \u015fof&ouml;rlerinin e\u011fitim seviyesi hizmet i&ccedil;i e\u011fitim benzeri faaliyetlerle y&uuml;kseltilmesi, servis ara&ccedil;lar\u0131n\u0131n denetiminin sadece okul m&uuml;d&uuml;rl&uuml;klerine b\u0131rak\u0131lmamas\u0131, ta\u015f\u0131ma merkezi&nbsp; okullar\u0131n i\u015f y&uuml;kleri azalt\u0131lmas\u0131 ve bu okullardaki y&ouml;neticilere, &ouml;\u011fretmenlere ta\u015f\u0131ma fakt&ouml;r&uuml;ne ba\u011fl\u0131 olarak art\u0131 &uuml;cret &ouml;demesi yap\u0131lmas\u0131, ta\u015f\u0131ma merkezi okullara memur ve ta\u015f\u0131ma g&uuml;venli\u011fini sa\u011flayacak personel g&ouml;revlendirilmesi yap\u0131lmas\u0131 &ouml;nerilebilir.</p>", 
  "author": [
    {
      "family": "Ahmet MEMEK"
    }, 
    {
      "family": "Mehmet Emin USTA"
    }
  ], 
  "container_title": "insan ve toplum bilimleri akademi dergisi", 
  "id": "252462", 
  "issue": "2", 
  "issued": {
    "date-parts": [
      [
        2022, 
        12, 
        10
      ]
    ]
  }, 
  "language": "tur", 
  "page": "169-186", 
  "title": "TA\u015eIMALI E\u011e\u0130T\u0130M YAPILAN OKULLARDAK\u0130 Y\u00d6NET\u0130C\u0130 VE \u00d6\u011eRETMENLER\u0130N TA\u015eIMALI E\u011e\u0130T\u0130M S\u00dcREC\u0130NDE KAR\u015eILA\u015eTIKLARI SORUNLARA \u0130L\u0130\u015eK\u0130N G\u00d6R\u00dc\u015eLER\u0130 (\u015eANLIURFA \u0130L\u0130 \u00d6RNE\u011e\u0130)", 
  "type": "article-journal", 
  "volume": "2"
}
104
66
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 104
İndirme 66
Veri hacmi 105.9 MB
Tekil görüntülenme 101
Tekil indirme 60

Alıntı yap