Dergi makalesi Açık Erişim

TAŞIMALI EĞİTİM YAPILAN OKULLARDAKİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN TAŞIMALI EĞİTİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ŞANLIURFA İLİ ÖRNEĞİ)

Ahmet MEMEK; Mehmet Emin USTA


JSON

{
  "conceptrecid": "252461", 
  "created": "2023-06-30T10:18:02.239198+00:00", 
  "doi": "10.5281/zenodo.7341751", 
  "files": [
    {
      "bucket": "daabe063-d479-45f6-b9bd-599d62b0db4e", 
      "checksum": "md5:9c1fee0a36be622b97223e1917dd87d8", 
      "key": "TA\u015eIMALI E\u011e\u0130T\u0130M YAPILAN OKULLARDAK\u0130 Y\u00d6NET\u0130C\u0130 VE \u00d6\u011eRETMENLER\u0130N.pdf", 
      "links": {
        "self": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/daabe063-d479-45f6-b9bd-599d62b0db4e/TA%C5%9EIMALI%20E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M%20YAPILAN%20OKULLARDAK%C4%B0%20Y%C3%96NET%C4%B0C%C4%B0%20VE%20%C3%96%C4%9ERETMENLER%C4%B0N.pdf"
      }, 
      "size": 1603880, 
      "type": "pdf"
    }
  ], 
  "id": 252462, 
  "links": {
    "badge": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/badge/doi/10.5281/zenodo.7341751.svg", 
    "bucket": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/daabe063-d479-45f6-b9bd-599d62b0db4e", 
    "doi": "https://doi.org/10.5281/zenodo.7341751", 
    "html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/252462", 
    "latest": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/records/252462", 
    "latest_html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/252462"
  }, 
  "metadata": {
    "access_right": "open", 
    "access_right_category": "success", 
    "communities": [], 
    "creators": [
      {
        "name": "Ahmet MEMEK", 
        "orcid": "0000-0001-5660-168X"
      }, 
      {
        "name": "Mehmet Emin USTA", 
        "orcid": "0000-0003-2355-1203"
      }
    ], 
    "description": "<p>Bu ara\u015ft\u0131rma, ta\u015f\u0131mal\u0131 ilk&ouml;\u011fretim uygulamas\u0131n\u0131n \u015eanl\u0131urfa ilindeki uygulamalar\u0131n\u0131 ve kar\u015f\u0131la\u015f\u0131lan g&uuml;&ccedil;l&uuml;klerini ortaya koymay\u0131 ama&ccedil;layan nicel-betimsel bir &ccedil;al\u0131\u015fmad\u0131r. Bu ara\u015ft\u0131rman\u0131n evrenini 2013-2014 e\u011fitim- &ouml;\u011fretim y\u0131l\u0131nda \u015eanl\u0131urfa ili merkezi ve il&ccedil;elerindeki ta\u015f\u0131ma merkezi okullarda g&ouml;rev yapan t&uuml;m &ouml;\u011fretmen ve y&ouml;neticiler; &ouml;rneklemini ise \u015eanl\u0131urfa \u0130li&rsquo; ni temsil niteli\u011fi olan 28 ta\u015f\u0131ma merkezi okul ve bu okullar\u0131n y&ouml;netici ve &ouml;\u011fretmenleri olu\u015fturmaktad\u0131r. Random y&ouml;ntemiyle se&ccedil;ilen bu okullar\u0131n \u0130l ve il&ccedil;e okullar\u0131n\u0131 temsil etmelerine dikkat edilmi\u015ftir. &nbsp;Bu kapsamda \u015eanl\u0131urfa ili merkezi ve il&ccedil;elerindeki ta\u015f\u0131ma merkezi okullarda g&ouml;rev yapan 459 &ouml;\u011fretmen, 79 y&ouml;netici olmak &uuml;zere toplam 538 kat\u0131l\u0131mc\u0131ya ula\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Ara\u015ft\u0131rmada yer alan okul y&ouml;neticileri ve &ouml;\u011fretmenlerin ta\u015f\u0131mal\u0131 e\u011fitimde kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131klar\u0131 sorunlar alg\u0131 d&uuml;zeylerinin boyutlara g&ouml;re &ldquo;servis hizmetleri&rdquo; d&uuml;zeyi orta; &ldquo;okul veli ili\u015fkileri&rdquo; d&uuml;zeyi zay\u0131f; &ldquo;e\u011fitim &ouml;\u011fretim hizmetleri&rdquo; d&uuml;zeyi orta; &ldquo;i\u015f y&uuml;k&uuml; durumu&rdquo; d&uuml;zeyi y&uuml;ksek; &ldquo;kar\u015f\u0131la\u015f\u0131lan sorunlar genel&rdquo; d&uuml;zeyi orta olarak saptanm\u0131\u015ft\u0131r. Elde edilen bulgulara g&ouml;re Servis \u015fof&ouml;rlerinin e\u011fitim seviyesi hizmet i&ccedil;i e\u011fitim benzeri faaliyetlerle y&uuml;kseltilmesi, servis ara&ccedil;lar\u0131n\u0131n denetiminin sadece okul m&uuml;d&uuml;rl&uuml;klerine b\u0131rak\u0131lmamas\u0131, ta\u015f\u0131ma merkezi&nbsp; okullar\u0131n i\u015f y&uuml;kleri azalt\u0131lmas\u0131 ve bu okullardaki y&ouml;neticilere, &ouml;\u011fretmenlere ta\u015f\u0131ma fakt&ouml;r&uuml;ne ba\u011fl\u0131 olarak art\u0131 &uuml;cret &ouml;demesi yap\u0131lmas\u0131, ta\u015f\u0131ma merkezi okullara memur ve ta\u015f\u0131ma g&uuml;venli\u011fini sa\u011flayacak personel g&ouml;revlendirilmesi yap\u0131lmas\u0131 &ouml;nerilebilir.</p>", 
    "doi": "10.5281/zenodo.7341751", 
    "has_grant": false, 
    "journal": {
      "issue": "2", 
      "pages": "169-186", 
      "title": "insan ve toplum bilimleri akademi dergisi", 
      "volume": "2"
    }, 
    "keywords": [
      "Ta\u015f\u0131mal\u0131 E\u011fitim, Ta\u015f\u0131ma Merkezi Okul, Y\u00f6netici, \u00d6\u011fretmen, Ta\u015f\u0131mal\u0131 E\u011fitim."
    ], 
    "language": "tur", 
    "license": {
      "id": "cc-by-nc-4.0"
    }, 
    "publication_date": "2022-12-10", 
    "relations": {
      "version": [
        {
          "count": 1, 
          "index": 0, 
          "is_last": true, 
          "last_child": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "252462"
          }, 
          "parent": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "252461"
          }
        }
      ]
    }, 
    "resource_type": {
      "subtype": "article", 
      "title": "Dergi makalesi", 
      "type": "publication"
    }, 
    "science_branches": [
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler", 
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler > E\u011fitim"
    ], 
    "title": "TA\u015eIMALI E\u011e\u0130T\u0130M YAPILAN OKULLARDAK\u0130 Y\u00d6NET\u0130C\u0130 VE \u00d6\u011eRETMENLER\u0130N TA\u015eIMALI E\u011e\u0130T\u0130M S\u00dcREC\u0130NDE KAR\u015eILA\u015eTIKLARI SORUNLARA \u0130L\u0130\u015eK\u0130N G\u00d6R\u00dc\u015eLER\u0130 (\u015eANLIURFA \u0130L\u0130 \u00d6RNE\u011e\u0130)"
  }, 
  "owners": [
    414
  ], 
  "revision": 2, 
  "stats": {
    "downloads": 66.0, 
    "unique_downloads": 60.0, 
    "unique_views": 101.0, 
    "version_downloads": 66.0, 
    "version_unique_downloads": 60.0, 
    "version_unique_views": 101.0, 
    "version_views": 104.0, 
    "version_volume": 105856080.0, 
    "views": 104.0, 
    "volume": 105856080.0
  }, 
  "updated": "2023-09-11T09:05:22.603276+00:00"
}
104
66
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 104
İndirme 66
Veri hacmi 105.9 MB
Tekil görüntülenme 101
Tekil indirme 60

Alıntı yap