Dergi makalesi Açık Erişim
Bu araştırma, taşımalı ilköğretim uygulamasının Şanlıurfa ilindeki uygulamalarını ve karşılaşılan güçlüklerini ortaya koymayı amaçlayan nicel-betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim- öğretim yılında Şanlıurfa ili merkezi ve ilçelerindeki taşıma merkezi okullarda görev yapan tüm öğretmen ve yöneticiler; örneklemini ise Şanlıurfa İli’ ni temsil niteliği olan 28 taşıma merkezi okul ve bu okulların yönetici ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Random yöntemiyle seçilen bu okulların İl ve ilçe okullarını temsil etmelerine dikkat edilmiştir. Bu kapsamda Şanlıurfa ili merkezi ve ilçelerindeki taşıma merkezi okullarda görev yapan 459 öğretmen, 79 yönetici olmak üzere toplam 538 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırmada yer alan okul yöneticileri ve öğretmenlerin taşımalı eğitimde karşılaştıkları sorunlar algı düzeylerinin boyutlara göre “servis hizmetleri” düzeyi orta; “okul veli ilişkileri” düzeyi zayıf; “eğitim öğretim hizmetleri” düzeyi orta; “iş yükü durumu” düzeyi yüksek; “karşılaşılan sorunlar genel” düzeyi orta olarak saptanmıştır. Elde edilen bulgulara göre Servis şoförlerinin eğitim seviyesi hizmet içi eğitim benzeri faaliyetlerle yükseltilmesi, servis araçlarının denetiminin sadece okul müdürlüklerine bırakılmaması, taşıma merkezi okulların iş yükleri azaltılması ve bu okullardaki yöneticilere, öğretmenlere taşıma faktörüne bağlı olarak artı ücret ödemesi yapılması, taşıma merkezi okullara memur ve taşıma güvenliğini sağlayacak personel görevlendirilmesi yapılması önerilebilir.
Dosya adı | Boyutu | |
---|---|---|
TAŞIMALI EĞİTİM YAPILAN OKULLARDAKİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN.pdf
md5:9c1fee0a36be622b97223e1917dd87d8 |
1.6 MB | İndir |
Görüntülenme | 104 |
İndirme | 66 |
Veri hacmi | 105.9 MB |
Tekil görüntülenme | 101 |
Tekil indirme | 60 |