Dergi makalesi Açık Erişim

Dijital Reklamların Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kırgızistan Örneği

Hakverdi, Gulkaiyr


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <controlfield tag="001">229509</controlfield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield>
    <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="v">3</subfield>
    <subfield code="p">Sosyolojik Bağlam Dergisi</subfield>
    <subfield code="n">2</subfield>
    <subfield code="c">140-156</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20220815155214.0</controlfield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Geleneksel internet pazarlamanın yerini yeni dijital iletişim kanalları ve &amp;ccedil;ok &amp;ccedil;eşitli fırsatlara olanak sağlayan dijital pazarlama almaktadır. Bu nedenle dijital pazarlamanın &amp;ouml;zelliklerini ve &amp;uuml;r&amp;uuml;n tanıtım fırsatlarını belirlemek zorunlu hale gelmektedir. Dijital pazarlama ile internet pazarlaması arasındaki farkı tanımlamak ve temel dijital pazarlama ara&amp;ccedil;larını g&amp;ouml;z &amp;ouml;n&amp;uuml;nde bulundurmak gerekmektedir. Araştırmanın temel amacı, t&amp;uuml;keticinin dijital reklama y&amp;ouml;nelik davranışını, reklam etkisinin etkinliğini ve t&amp;uuml;keticinin kitle iletişim ara&amp;ccedil;ları ile iletilen pazarlama mesajlarına karşı tutumunu belirleyen fakt&amp;ouml;rleri incelemektir. Kırgızistan&amp;rsquo;da yaşayan bireylerin dijital reklamlara karşı tutum ve algılarını belirlemek i&amp;ccedil;in 450 kişi ile elektronik ortamda anket &amp;ccedil;alışması yapılmıştır. Ankete verilen yanıtların IBM SPSS 22.0 paket programıyla analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler frekans, y&amp;uuml;zde, ortalama, standart sapma ile sunulmuştur. Elde edilen bulgulara g&amp;ouml;re insanlar internet ve sosyal medya &amp;uuml;zerinden alınan mesajlara g&amp;uuml;vendikleri ve &amp;uuml;r&amp;uuml;nle ilgili bilgi edindikleri g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir. En &amp;ccedil;ok ilgi ve dikkat &amp;ccedil;eken internet reklamı sosyal ağlardır g&amp;ouml;r&amp;uuml;ş&amp;uuml;nde olanlar modern internet reklamlarının kalitesine daha y&amp;uuml;ksek puanlar verdikleri g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir. Eğitim durumu arttık&amp;ccedil;a web sitelerinde ve makalelerdeki reklamları dikkat &amp;ccedil;ekici bulma durumları da artmaktadır. &amp;Ccedil;alışmanın sonu&amp;ccedil;ları, &amp;uuml;lkedeki &amp;ccedil;eşitli sekt&amp;ouml;rdeki şirketlerin dijital pazarlama yoluyla tanıtım planlanması ve marka tanıtım faaliyetlerinin geliştirmesi i&amp;ccedil;in pratik &amp;ouml;neme sahip olmaktadır.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Dijital	Reklamların	Tüketici	Davranışlarına	Etkisi:	Kırgızistan	Örneği</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tur</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:229509</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-9987-8192</subfield>
    <subfield code="u">Süleyman Demirel Üniversitesi</subfield>
    <subfield code="a">Hakverdi, Gulkaiyr</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:9bd86692985a0df9f2d8bce270eccf7a</subfield>
    <subfield code="s">487434</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/229509/files/Hakverdi-2022.pdf</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="2">doi</subfield>
    <subfield code="a">10.52108/2757-5942.3.2.3</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">article</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2022-08-15</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Tüketim, Dijital Alışveriş, Kırgızistan</subfield>
  </datafield>
</record>
425
408
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 425
İndirme 408
Veri hacmi 198.9 MB
Tekil görüntülenme 373
Tekil indirme 364

Alıntı yap