Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?> <record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"> <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader> <controlfield tag="001">229509</controlfield> <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield> <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield> </datafield> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4"> <subfield code="v">3</subfield> <subfield code="p">Sosyolojik Bağlam Dergisi</subfield> <subfield code="n">2</subfield> <subfield code="c">140-156</subfield> </datafield> <controlfield tag="005">20220815155214.0</controlfield> <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a"><p>Geleneksel internet pazarlamanın yerini yeni dijital iletişim kanalları ve &ccedil;ok &ccedil;eşitli fırsatlara olanak sağlayan dijital pazarlama almaktadır. Bu nedenle dijital pazarlamanın &ouml;zelliklerini ve &uuml;r&uuml;n tanıtım fırsatlarını belirlemek zorunlu hale gelmektedir. Dijital pazarlama ile internet pazarlaması arasındaki farkı tanımlamak ve temel dijital pazarlama ara&ccedil;larını g&ouml;z &ouml;n&uuml;nde bulundurmak gerekmektedir. Araştırmanın temel amacı, t&uuml;keticinin dijital reklama y&ouml;nelik davranışını, reklam etkisinin etkinliğini ve t&uuml;keticinin kitle iletişim ara&ccedil;ları ile iletilen pazarlama mesajlarına karşı tutumunu belirleyen fakt&ouml;rleri incelemektir. Kırgızistan&rsquo;da yaşayan bireylerin dijital reklamlara karşı tutum ve algılarını belirlemek i&ccedil;in 450 kişi ile elektronik ortamda anket &ccedil;alışması yapılmıştır. Ankete verilen yanıtların IBM SPSS 22.0 paket programıyla analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler frekans, y&uuml;zde, ortalama, standart sapma ile sunulmuştur. Elde edilen bulgulara g&ouml;re insanlar internet ve sosyal medya &uuml;zerinden alınan mesajlara g&uuml;vendikleri ve &uuml;r&uuml;nle ilgili bilgi edindikleri g&ouml;r&uuml;lmektedir. En &ccedil;ok ilgi ve dikkat &ccedil;eken internet reklamı sosyal ağlardır g&ouml;r&uuml;ş&uuml;nde olanlar modern internet reklamlarının kalitesine daha y&uuml;ksek puanlar verdikleri g&ouml;r&uuml;lmektedir. Eğitim durumu arttık&ccedil;a web sitelerinde ve makalelerdeki reklamları dikkat &ccedil;ekici bulma durumları da artmaktadır. &Ccedil;alışmanın sonu&ccedil;ları, &uuml;lkedeki &ccedil;eşitli sekt&ouml;rdeki şirketlerin dijital pazarlama yoluyla tanıtım planlanması ve marka tanıtım faaliyetlerinin geliştirmesi i&ccedil;in pratik &ouml;neme sahip olmaktadır.&nbsp;</p></subfield> </datafield> <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Dijital Reklamların Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kırgızistan Örneği</subfield> </datafield> <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">tur</subfield> </datafield> <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O"> <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:229509</subfield> </datafield> <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="l">open</subfield> </datafield> <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="0">(orcid)0000-0002-9987-8192</subfield> <subfield code="u">Süleyman Demirel Üniversitesi</subfield> <subfield code="a">Hakverdi, Gulkaiyr</subfield> </datafield> <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" "> <subfield code="z">md5:9bd86692985a0df9f2d8bce270eccf7a</subfield> <subfield code="s">487434</subfield> <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/229509/files/Hakverdi-2022.pdf</subfield> </datafield> <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="2">doi</subfield> <subfield code="a">10.52108/2757-5942.3.2.3</subfield> </datafield> <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7"> <subfield code="a">cc-by</subfield> <subfield code="2">opendefinition.org</subfield> </datafield> <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">publication</subfield> <subfield code="b">article</subfield> </datafield> <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="c">2022-08-15</subfield> </datafield> <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "> <subfield code="a">Tüketim, Dijital Alışveriş, Kırgızistan</subfield> </datafield> </record>
Görüntülenme | 425 |
İndirme | 408 |
Veri hacmi | 198.9 MB |
Tekil görüntülenme | 373 |
Tekil indirme | 364 |