Dergi makalesi Açık Erişim

Dijital Reklamların Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kırgızistan Örneği

Hakverdi, Gulkaiyr


JSON

{
  "conceptrecid": "229508", 
  "created": "2022-08-15T15:52:14.242143+00:00", 
  "doi": "10.52108/2757-5942.3.2.3", 
  "files": [
    {
      "bucket": "cd097367-7d0d-4727-bb09-504800a09061", 
      "checksum": "md5:9bd86692985a0df9f2d8bce270eccf7a", 
      "key": "Hakverdi-2022.pdf", 
      "links": {
        "self": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/cd097367-7d0d-4727-bb09-504800a09061/Hakverdi-2022.pdf"
      }, 
      "size": 487434, 
      "type": "pdf"
    }
  ], 
  "id": 229509, 
  "links": {
    "badge": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/badge/doi/10.52108/2757-5942.3.2.3.svg", 
    "bucket": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/cd097367-7d0d-4727-bb09-504800a09061", 
    "doi": "https://doi.org/10.52108/2757-5942.3.2.3", 
    "html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229509", 
    "latest": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/records/229509", 
    "latest_html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229509"
  }, 
  "metadata": {
    "access_right": "open", 
    "access_right_category": "success", 
    "creators": [
      {
        "affiliation": "S\u00fcleyman Demirel \u00dcniversitesi", 
        "name": "Hakverdi, Gulkaiyr", 
        "orcid": "0000-0002-9987-8192"
      }
    ], 
    "description": "<p>Geleneksel internet pazarlaman\u0131n yerini yeni dijital ileti\u015fim kanallar\u0131 ve &ccedil;ok &ccedil;e\u015fitli f\u0131rsatlara olanak sa\u011flayan dijital pazarlama almaktad\u0131r. Bu nedenle dijital pazarlaman\u0131n &ouml;zelliklerini ve &uuml;r&uuml;n tan\u0131t\u0131m f\u0131rsatlar\u0131n\u0131 belirlemek zorunlu hale gelmektedir. Dijital pazarlama ile internet pazarlamas\u0131 aras\u0131ndaki fark\u0131 tan\u0131mlamak ve temel dijital pazarlama ara&ccedil;lar\u0131n\u0131 g&ouml;z &ouml;n&uuml;nde bulundurmak gerekmektedir. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n temel amac\u0131, t&uuml;keticinin dijital reklama y&ouml;nelik davran\u0131\u015f\u0131n\u0131, reklam etkisinin etkinli\u011fini ve t&uuml;keticinin kitle ileti\u015fim ara&ccedil;lar\u0131 ile iletilen pazarlama mesajlar\u0131na kar\u015f\u0131 tutumunu belirleyen fakt&ouml;rleri incelemektir. K\u0131rg\u0131zistan&rsquo;da ya\u015fayan bireylerin dijital reklamlara kar\u015f\u0131 tutum ve alg\u0131lar\u0131n\u0131 belirlemek i&ccedil;in 450 ki\u015fi ile elektronik ortamda anket &ccedil;al\u0131\u015fmas\u0131 yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Ankete verilen yan\u0131tlar\u0131n IBM SPSS 22.0 paket program\u0131yla analizi yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Verilerin analizinde tan\u0131mlay\u0131c\u0131 istatistikler frekans, y&uuml;zde, ortalama, standart sapma ile sunulmu\u015ftur. Elde edilen bulgulara g&ouml;re insanlar internet ve sosyal medya &uuml;zerinden al\u0131nan mesajlara g&uuml;vendikleri ve &uuml;r&uuml;nle ilgili bilgi edindikleri g&ouml;r&uuml;lmektedir. En &ccedil;ok ilgi ve dikkat &ccedil;eken internet reklam\u0131 sosyal a\u011flard\u0131r g&ouml;r&uuml;\u015f&uuml;nde olanlar modern internet reklamlar\u0131n\u0131n kalitesine daha y&uuml;ksek puanlar verdikleri g&ouml;r&uuml;lmektedir. E\u011fitim durumu artt\u0131k&ccedil;a web sitelerinde ve makalelerdeki reklamlar\u0131 dikkat &ccedil;ekici bulma durumlar\u0131 da artmaktad\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fman\u0131n sonu&ccedil;lar\u0131, &uuml;lkedeki &ccedil;e\u015fitli sekt&ouml;rdeki \u015firketlerin dijital pazarlama yoluyla tan\u0131t\u0131m planlanmas\u0131 ve marka tan\u0131t\u0131m faaliyetlerinin geli\u015ftirmesi i&ccedil;in pratik &ouml;neme sahip olmaktad\u0131r.&nbsp;</p>", 
    "doi": "10.52108/2757-5942.3.2.3", 
    "has_grant": false, 
    "journal": {
      "issue": "2", 
      "pages": "140-156", 
      "title": "Sosyolojik Ba\u011flam Dergisi", 
      "volume": "3"
    }, 
    "keywords": [
      "T\u00fcketim, Dijital Al\u0131\u015fveri\u015f, K\u0131rg\u0131zistan"
    ], 
    "language": "tur", 
    "license": {
      "id": "cc-by-nc-nd-4.0"
    }, 
    "publication_date": "2022-08-15", 
    "relations": {
      "version": [
        {
          "count": 1, 
          "index": 0, 
          "is_last": true, 
          "last_child": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "229509"
          }, 
          "parent": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "229508"
          }
        }
      ]
    }, 
    "resource_type": {
      "subtype": "article", 
      "title": "Dergi makalesi", 
      "type": "publication"
    }, 
    "science_branches": [
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler > Sosyoloji > Genel Sosyoloji ve Metedoloji"
    ], 
    "title": "Dijital\tReklamlar\u0131n\tT\u00fcketici\tDavran\u0131\u015flar\u0131na\tEtkisi:\tK\u0131rg\u0131zistan\t\u00d6rne\u011fi"
  }, 
  "owners": [
    406
  ], 
  "revision": 1, 
  "stats": {
    "downloads": 408.0, 
    "unique_downloads": 364.0, 
    "unique_views": 373.0, 
    "version_downloads": 408.0, 
    "version_unique_downloads": 364.0, 
    "version_unique_views": 373.0, 
    "version_views": 425.0, 
    "version_volume": 198873072.0, 
    "views": 425.0, 
    "volume": 198873072.0
  }, 
  "updated": "2022-08-15T15:52:14.293249+00:00"
}
425
408
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 425
İndirme 408
Veri hacmi 198.9 MB
Tekil görüntülenme 373
Tekil indirme 364

Alıntı yap