Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd"> <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229509</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Hakverdi, Gulkaiyr</creatorName> <givenName>Gulkaiyr</givenName> <familyName>Hakverdi</familyName> <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-9987-8192</nameIdentifier> <affiliation>Süleyman Demirel Üniversitesi</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title>Dijital Reklamların Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kırgızistan Örneği</title> </titles> <publisher>Aperta</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <subjects> <subject>Tüketim, Dijital Alışveriş, Kırgızistan</subject> </subjects> <dates> <date dateType="Issued">2022-08-15</date> </dates> <language>tr</language> <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType> <alternateIdentifiers> <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229509</alternateIdentifier> </alternateIdentifiers> <relatedIdentifiers> <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.3.2.3</relatedIdentifier> </relatedIdentifiers> <rightsList> <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights> <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights> </rightsList> <descriptions> <description descriptionType="Abstract"><p>Geleneksel internet pazarlamanın yerini yeni dijital iletişim kanalları ve &ccedil;ok &ccedil;eşitli fırsatlara olanak sağlayan dijital pazarlama almaktadır. Bu nedenle dijital pazarlamanın &ouml;zelliklerini ve &uuml;r&uuml;n tanıtım fırsatlarını belirlemek zorunlu hale gelmektedir. Dijital pazarlama ile internet pazarlaması arasındaki farkı tanımlamak ve temel dijital pazarlama ara&ccedil;larını g&ouml;z &ouml;n&uuml;nde bulundurmak gerekmektedir. Araştırmanın temel amacı, t&uuml;keticinin dijital reklama y&ouml;nelik davranışını, reklam etkisinin etkinliğini ve t&uuml;keticinin kitle iletişim ara&ccedil;ları ile iletilen pazarlama mesajlarına karşı tutumunu belirleyen fakt&ouml;rleri incelemektir. Kırgızistan&rsquo;da yaşayan bireylerin dijital reklamlara karşı tutum ve algılarını belirlemek i&ccedil;in 450 kişi ile elektronik ortamda anket &ccedil;alışması yapılmıştır. Ankete verilen yanıtların IBM SPSS 22.0 paket programıyla analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler frekans, y&uuml;zde, ortalama, standart sapma ile sunulmuştur. Elde edilen bulgulara g&ouml;re insanlar internet ve sosyal medya &uuml;zerinden alınan mesajlara g&uuml;vendikleri ve &uuml;r&uuml;nle ilgili bilgi edindikleri g&ouml;r&uuml;lmektedir. En &ccedil;ok ilgi ve dikkat &ccedil;eken internet reklamı sosyal ağlardır g&ouml;r&uuml;ş&uuml;nde olanlar modern internet reklamlarının kalitesine daha y&uuml;ksek puanlar verdikleri g&ouml;r&uuml;lmektedir. Eğitim durumu arttık&ccedil;a web sitelerinde ve makalelerdeki reklamları dikkat &ccedil;ekici bulma durumları da artmaktadır. &Ccedil;alışmanın sonu&ccedil;ları, &uuml;lkedeki &ccedil;eşitli sekt&ouml;rdeki şirketlerin dijital pazarlama yoluyla tanıtım planlanması ve marka tanıtım faaliyetlerinin geliştirmesi i&ccedil;in pratik &ouml;neme sahip olmaktadır.&nbsp;</p></description> </descriptions> </resource>
Görüntülenme | 425 |
İndirme | 408 |
Veri hacmi | 198.9 MB |
Tekil görüntülenme | 373 |
Tekil indirme | 364 |