Dergi makalesi Açık Erişim

Dijital Reklamların Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kırgızistan Örneği

Hakverdi, Gulkaiyr


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229509</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Hakverdi, Gulkaiyr</creatorName>
      <givenName>Gulkaiyr</givenName>
      <familyName>Hakverdi</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-9987-8192</nameIdentifier>
      <affiliation>Süleyman Demirel Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Dijital	Reklamların	Tüketici	Davranışlarına	Etkisi:	Kırgızistan	Örneği</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2022</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Tüketim, Dijital Alışveriş, Kırgızistan</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2022-08-15</date>
  </dates>
  <language>tr</language>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229509</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.3.2.3</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Geleneksel internet pazarlamanın yerini yeni dijital iletişim kanalları ve &amp;ccedil;ok &amp;ccedil;eşitli fırsatlara olanak sağlayan dijital pazarlama almaktadır. Bu nedenle dijital pazarlamanın &amp;ouml;zelliklerini ve &amp;uuml;r&amp;uuml;n tanıtım fırsatlarını belirlemek zorunlu hale gelmektedir. Dijital pazarlama ile internet pazarlaması arasındaki farkı tanımlamak ve temel dijital pazarlama ara&amp;ccedil;larını g&amp;ouml;z &amp;ouml;n&amp;uuml;nde bulundurmak gerekmektedir. Araştırmanın temel amacı, t&amp;uuml;keticinin dijital reklama y&amp;ouml;nelik davranışını, reklam etkisinin etkinliğini ve t&amp;uuml;keticinin kitle iletişim ara&amp;ccedil;ları ile iletilen pazarlama mesajlarına karşı tutumunu belirleyen fakt&amp;ouml;rleri incelemektir. Kırgızistan&amp;rsquo;da yaşayan bireylerin dijital reklamlara karşı tutum ve algılarını belirlemek i&amp;ccedil;in 450 kişi ile elektronik ortamda anket &amp;ccedil;alışması yapılmıştır. Ankete verilen yanıtların IBM SPSS 22.0 paket programıyla analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler frekans, y&amp;uuml;zde, ortalama, standart sapma ile sunulmuştur. Elde edilen bulgulara g&amp;ouml;re insanlar internet ve sosyal medya &amp;uuml;zerinden alınan mesajlara g&amp;uuml;vendikleri ve &amp;uuml;r&amp;uuml;nle ilgili bilgi edindikleri g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir. En &amp;ccedil;ok ilgi ve dikkat &amp;ccedil;eken internet reklamı sosyal ağlardır g&amp;ouml;r&amp;uuml;ş&amp;uuml;nde olanlar modern internet reklamlarının kalitesine daha y&amp;uuml;ksek puanlar verdikleri g&amp;ouml;r&amp;uuml;lmektedir. Eğitim durumu arttık&amp;ccedil;a web sitelerinde ve makalelerdeki reklamları dikkat &amp;ccedil;ekici bulma durumları da artmaktadır. &amp;Ccedil;alışmanın sonu&amp;ccedil;ları, &amp;uuml;lkedeki &amp;ccedil;eşitli sekt&amp;ouml;rdeki şirketlerin dijital pazarlama yoluyla tanıtım planlanması ve marka tanıtım faaliyetlerinin geliştirmesi i&amp;ccedil;in pratik &amp;ouml;neme sahip olmaktadır.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
425
408
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 425
İndirme 408
Veri hacmi 198.9 MB
Tekil görüntülenme 373
Tekil indirme 364

Alıntı yap