Dergi makalesi Açık Erişim

Dijital Reklamların Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kırgızistan Örneği

Hakverdi, Gulkaiyr


JSON-LD (schema.org)

{
  "@context": "https://schema.org/", 
  "@id": 229509, 
  "@type": "ScholarlyArticle", 
  "creator": [
    {
      "@id": "https://orcid.org/0000-0002-9987-8192", 
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "S\u00fcleyman Demirel \u00dcniversitesi", 
      "name": "Hakverdi, Gulkaiyr"
    }
  ], 
  "datePublished": "2022-08-15", 
  "description": "<p>Geleneksel internet pazarlaman\u0131n yerini yeni dijital ileti\u015fim kanallar\u0131 ve &ccedil;ok &ccedil;e\u015fitli f\u0131rsatlara olanak sa\u011flayan dijital pazarlama almaktad\u0131r. Bu nedenle dijital pazarlaman\u0131n &ouml;zelliklerini ve &uuml;r&uuml;n tan\u0131t\u0131m f\u0131rsatlar\u0131n\u0131 belirlemek zorunlu hale gelmektedir. Dijital pazarlama ile internet pazarlamas\u0131 aras\u0131ndaki fark\u0131 tan\u0131mlamak ve temel dijital pazarlama ara&ccedil;lar\u0131n\u0131 g&ouml;z &ouml;n&uuml;nde bulundurmak gerekmektedir. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n temel amac\u0131, t&uuml;keticinin dijital reklama y&ouml;nelik davran\u0131\u015f\u0131n\u0131, reklam etkisinin etkinli\u011fini ve t&uuml;keticinin kitle ileti\u015fim ara&ccedil;lar\u0131 ile iletilen pazarlama mesajlar\u0131na kar\u015f\u0131 tutumunu belirleyen fakt&ouml;rleri incelemektir. K\u0131rg\u0131zistan&rsquo;da ya\u015fayan bireylerin dijital reklamlara kar\u015f\u0131 tutum ve alg\u0131lar\u0131n\u0131 belirlemek i&ccedil;in 450 ki\u015fi ile elektronik ortamda anket &ccedil;al\u0131\u015fmas\u0131 yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Ankete verilen yan\u0131tlar\u0131n IBM SPSS 22.0 paket program\u0131yla analizi yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Verilerin analizinde tan\u0131mlay\u0131c\u0131 istatistikler frekans, y&uuml;zde, ortalama, standart sapma ile sunulmu\u015ftur. Elde edilen bulgulara g&ouml;re insanlar internet ve sosyal medya &uuml;zerinden al\u0131nan mesajlara g&uuml;vendikleri ve &uuml;r&uuml;nle ilgili bilgi edindikleri g&ouml;r&uuml;lmektedir. En &ccedil;ok ilgi ve dikkat &ccedil;eken internet reklam\u0131 sosyal a\u011flard\u0131r g&ouml;r&uuml;\u015f&uuml;nde olanlar modern internet reklamlar\u0131n\u0131n kalitesine daha y&uuml;ksek puanlar verdikleri g&ouml;r&uuml;lmektedir. E\u011fitim durumu artt\u0131k&ccedil;a web sitelerinde ve makalelerdeki reklamlar\u0131 dikkat &ccedil;ekici bulma durumlar\u0131 da artmaktad\u0131r. &Ccedil;al\u0131\u015fman\u0131n sonu&ccedil;lar\u0131, &uuml;lkedeki &ccedil;e\u015fitli sekt&ouml;rdeki \u015firketlerin dijital pazarlama yoluyla tan\u0131t\u0131m planlanmas\u0131 ve marka tan\u0131t\u0131m faaliyetlerinin geli\u015ftirmesi i&ccedil;in pratik &ouml;neme sahip olmaktad\u0131r.&nbsp;</p>", 
  "headline": "Dijital\tReklamlar\u0131n\tT\u00fcketici\tDavran\u0131\u015flar\u0131na\tEtkisi:\tK\u0131rg\u0131zistan\t\u00d6rne\u011fi", 
  "identifier": 229509, 
  "image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg", 
  "inLanguage": {
    "@type": "Language", 
    "alternateName": "tur", 
    "name": "Turkish"
  }, 
  "keywords": [
    "T\u00fcketim, Dijital Al\u0131\u015fveri\u015f, K\u0131rg\u0131zistan"
  ], 
  "license": "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/", 
  "name": "Dijital\tReklamlar\u0131n\tT\u00fcketici\tDavran\u0131\u015flar\u0131na\tEtkisi:\tK\u0131rg\u0131zistan\t\u00d6rne\u011fi", 
  "url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229509"
}
426
409
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 426
İndirme 409
Veri hacmi 199.4 MB
Tekil görüntülenme 374
Tekil indirme 365

Alıntı yap