Dergi makalesi Açık Erişim
{ "DOI": "10.52108/2757-5942.3.2.3", "abstract": "<p>Geleneksel internet pazarlaman\u0131n yerini yeni dijital ileti\u015fim kanallar\u0131 ve çok çe\u015fitli f\u0131rsatlara olanak sa\u011flayan dijital pazarlama almaktad\u0131r. Bu nedenle dijital pazarlaman\u0131n özelliklerini ve ürün tan\u0131t\u0131m f\u0131rsatlar\u0131n\u0131 belirlemek zorunlu hale gelmektedir. Dijital pazarlama ile internet pazarlamas\u0131 aras\u0131ndaki fark\u0131 tan\u0131mlamak ve temel dijital pazarlama araçlar\u0131n\u0131 göz önünde bulundurmak gerekmektedir. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n temel amac\u0131, tüketicinin dijital reklama yönelik davran\u0131\u015f\u0131n\u0131, reklam etkisinin etkinli\u011fini ve tüketicinin kitle ileti\u015fim araçlar\u0131 ile iletilen pazarlama mesajlar\u0131na kar\u015f\u0131 tutumunu belirleyen faktörleri incelemektir. K\u0131rg\u0131zistan’da ya\u015fayan bireylerin dijital reklamlara kar\u015f\u0131 tutum ve alg\u0131lar\u0131n\u0131 belirlemek için 450 ki\u015fi ile elektronik ortamda anket çal\u0131\u015fmas\u0131 yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Ankete verilen yan\u0131tlar\u0131n IBM SPSS 22.0 paket program\u0131yla analizi yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Verilerin analizinde tan\u0131mlay\u0131c\u0131 istatistikler frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ile sunulmu\u015ftur. Elde edilen bulgulara göre insanlar internet ve sosyal medya üzerinden al\u0131nan mesajlara güvendikleri ve ürünle ilgili bilgi edindikleri görülmektedir. En çok ilgi ve dikkat çeken internet reklam\u0131 sosyal a\u011flard\u0131r görü\u015fünde olanlar modern internet reklamlar\u0131n\u0131n kalitesine daha yüksek puanlar verdikleri görülmektedir. E\u011fitim durumu artt\u0131kça web sitelerinde ve makalelerdeki reklamlar\u0131 dikkat çekici bulma durumlar\u0131 da artmaktad\u0131r. Çal\u0131\u015fman\u0131n sonuçlar\u0131, ülkedeki çe\u015fitli sektördeki \u015firketlerin dijital pazarlama yoluyla tan\u0131t\u0131m planlanmas\u0131 ve marka tan\u0131t\u0131m faaliyetlerinin geli\u015ftirmesi için pratik öneme sahip olmaktad\u0131r. </p>", "author": [ { "family": "Hakverdi", "given": " Gulkaiyr" } ], "container_title": "Sosyolojik Ba\u011flam Dergisi", "id": "229509", "issue": "2", "issued": { "date-parts": [ [ 2022, 8, 15 ] ] }, "language": "tur", "page": "140-156", "title": "Dijital\tReklamlar\u0131n\tT\u00fcketici\tDavran\u0131\u015flar\u0131na\tEtkisi:\tK\u0131rg\u0131zistan\t\u00d6rne\u011fi", "type": "article-journal", "volume": "3" }
Görüntülenme | 425 |
İndirme | 408 |
Veri hacmi | 198.9 MB |
Tekil görüntülenme | 373 |
Tekil indirme | 364 |