Dergi makalesi Açık Erişim

Dijital Eğitim Bir Fırsat mı? Eşitsizlik Kaynağı mı? Bursa Teknik Üniversitesi Öğrencileri Deneyimi

Tuzlak, Begüm; Güler, Oya


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Dijital Eğitim</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Dijital Dönüşüm</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Eğitimde Fırsat Eşitliği</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Eşitsizlik</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Dijital Uçurum</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tur</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:286516</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında son yıllarda yaşanan hızlı değişimler teknolojik ara&amp;ccedil; ve gere&amp;ccedil;leri toplumsal kurumlara ve g&amp;uuml;ndelik yaşama ka&amp;ccedil;ınılmaz şekilde dahil etmiştir. Toplumun t&amp;uuml;m kurumlarını etkisi altına alan bu gelişme eğitim alanında da yenilik&amp;ccedil;i d&amp;ouml;n&amp;uuml;ş&amp;uuml;mler yaratmıştır. İnternet, iletişim teknolojileri, bilgisayarın eğitime entegre edilmesi ile dijital eğitim kavramı g&amp;uuml;ndeme gelmiştir. Dijital eğitimin en b&amp;uuml;y&amp;uuml;k iddiası eğitimde fırsat eşitliğini sağlamakla birlikte dijital eşitsizlik riskini kavramını i&amp;ccedil;inde barındırarak yeni sorun alanları ortaya &amp;ccedil;ıkarmaktadır. Araştırmada Bursa Teknik &amp;Uuml;niversitesi &amp;ouml;ğrencilerinin eğitimde dijitalleşme &amp;uuml;zerine deneyimleri, algı ve tutumlarının ortaya konması b&amp;ouml;ylelikle dijital eğitimin toplumda bir fırsat mı yoksa bir eşitsizlik alanı olarak mı yer aldığının tespit edilmesi ama&amp;ccedil;lanmıştır. Cinsiyet, ekonomik durum ve yerleşim yeri gibi sosyo-ekonomik ve sosyo-demografik fakt&amp;ouml;rlerin dijital eğitimde farklı deneyimler yarattığı d&amp;uuml;ş&amp;uuml;ncesi ile bu değişkenler &amp;uuml;zerinde değerlendirme yapabilmek adına sorular oluşturulmuştur. Araştırmada nicel y&amp;ouml;ntem benimsenmiş, Google Forms aracılığıyla uygulanan anketle 345 &amp;ouml;ğrenciden veri toplanmış ve elde edilen veriler betimsel analiz y&amp;ouml;ntemi ile değerlendirilmiştir. Ortaya &amp;ccedil;ıkan bulgular dijital eğitimin hen&amp;uuml;z iddia ettiği fırsat eşitliğini sağlama noktasında yeterli imk&amp;acirc;nı oluşturamadığını g&amp;ouml;stermiştir. Araştırma ile dijital eşitsizlik konusunda farkındalığı artırmak, hem &amp;uuml;niversitelerdeki dijital eğitim politikalarının geliştirilmesi hem de fırsat eşitsizliklerin azaltılmasına y&amp;ouml;nelik somut &amp;ouml;neriler &amp;uuml;retebilecek bir temel oluşturarak alana &amp;ouml;zg&amp;uuml;n bir katkı sağlaması ama&amp;ccedil;lanmıştır.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">article</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</subfield>
    <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0009-0002-7537-6240</subfield>
    <subfield code="a">Tuzlak, Begüm</subfield>
    <subfield code="u">Bursa Teknik Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:6772f7fd3cb099d766cb3cad27167a75</subfield>
    <subfield code="s">976612</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/286516/files/tuzlak-guler.pdf</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20251216184813.0</controlfield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2025-12-15</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.52108/2757-5942.6.3.2</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Dijital Eğitim Bir Fırsat mı? Eşitsizlik Kaynağı mı? Bursa Teknik Üniversitesi Öğrencileri Deneyimi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="v">6</subfield>
    <subfield code="p">Sosyolojik Bağlam Dergisi</subfield>
    <subfield code="c">401-423</subfield>
    <subfield code="n">3</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-2359-4521</subfield>
    <subfield code="a">Güler, Oya</subfield>
    <subfield code="u">Bursa Teknik Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">286516</controlfield>
</record>
0
0
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 0
İndirme 0
Veri hacmi 0 Bytes
Tekil görüntülenme 0
Tekil indirme 0

Alıntı yap