Dergi makalesi Açık Erişim

Dijital Eğitim Bir Fırsat mı? Eşitsizlik Kaynağı mı? Bursa Teknik Üniversitesi Öğrencileri Deneyimi

Tuzlak, Begüm; Güler, Oya


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286516</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Tuzlak, Begüm</creatorName>
      <givenName>Begüm</givenName>
      <familyName>Tuzlak</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0009-0002-7537-6240</nameIdentifier>
      <affiliation>Bursa Teknik Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
    <creator>
      <creatorName>Güler, Oya</creatorName>
      <givenName>Oya</givenName>
      <familyName>Güler</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-2359-4521</nameIdentifier>
      <affiliation>Bursa Teknik Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Dijital Eğitim Bir Fırsat Mı? Eşitsizlik Kaynağı Mı? Bursa Teknik Üniversitesi Öğrencileri Deneyimi</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2025</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Dijital Eğitim</subject>
    <subject>Dijital Dönüşüm</subject>
    <subject>Eğitimde Fırsat Eşitliği</subject>
    <subject>Eşitsizlik</subject>
    <subject>Dijital Uçurum</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2025-12-15</date>
  </dates>
  <language>tr</language>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286516</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.6.3.2</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında son yıllarda yaşanan hızlı değişimler teknolojik ara&amp;ccedil; ve gere&amp;ccedil;leri toplumsal kurumlara ve g&amp;uuml;ndelik yaşama ka&amp;ccedil;ınılmaz şekilde dahil etmiştir. Toplumun t&amp;uuml;m kurumlarını etkisi altına alan bu gelişme eğitim alanında da yenilik&amp;ccedil;i d&amp;ouml;n&amp;uuml;ş&amp;uuml;mler yaratmıştır. İnternet, iletişim teknolojileri, bilgisayarın eğitime entegre edilmesi ile dijital eğitim kavramı g&amp;uuml;ndeme gelmiştir. Dijital eğitimin en b&amp;uuml;y&amp;uuml;k iddiası eğitimde fırsat eşitliğini sağlamakla birlikte dijital eşitsizlik riskini kavramını i&amp;ccedil;inde barındırarak yeni sorun alanları ortaya &amp;ccedil;ıkarmaktadır. Araştırmada Bursa Teknik &amp;Uuml;niversitesi &amp;ouml;ğrencilerinin eğitimde dijitalleşme &amp;uuml;zerine deneyimleri, algı ve tutumlarının ortaya konması b&amp;ouml;ylelikle dijital eğitimin toplumda bir fırsat mı yoksa bir eşitsizlik alanı olarak mı yer aldığının tespit edilmesi ama&amp;ccedil;lanmıştır. Cinsiyet, ekonomik durum ve yerleşim yeri gibi sosyo-ekonomik ve sosyo-demografik fakt&amp;ouml;rlerin dijital eğitimde farklı deneyimler yarattığı d&amp;uuml;ş&amp;uuml;ncesi ile bu değişkenler &amp;uuml;zerinde değerlendirme yapabilmek adına sorular oluşturulmuştur. Araştırmada nicel y&amp;ouml;ntem benimsenmiş, Google Forms aracılığıyla uygulanan anketle 345 &amp;ouml;ğrenciden veri toplanmış ve elde edilen veriler betimsel analiz y&amp;ouml;ntemi ile değerlendirilmiştir. Ortaya &amp;ccedil;ıkan bulgular dijital eğitimin hen&amp;uuml;z iddia ettiği fırsat eşitliğini sağlama noktasında yeterli imk&amp;acirc;nı oluşturamadığını g&amp;ouml;stermiştir. Araştırma ile dijital eşitsizlik konusunda farkındalığı artırmak, hem &amp;uuml;niversitelerdeki dijital eğitim politikalarının geliştirilmesi hem de fırsat eşitsizliklerin azaltılmasına y&amp;ouml;nelik somut &amp;ouml;neriler &amp;uuml;retebilecek bir temel oluşturarak alana &amp;ouml;zg&amp;uuml;n bir katkı sağlaması ama&amp;ccedil;lanmıştır.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
0
0
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 0
İndirme 0
Veri hacmi 0 Bytes
Tekil görüntülenme 0
Tekil indirme 0

Alıntı yap