Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286516</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Tuzlak, Begüm</creatorName>
<givenName>Begüm</givenName>
<familyName>Tuzlak</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0009-0002-7537-6240</nameIdentifier>
<affiliation>Bursa Teknik Üniversitesi</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Güler, Oya</creatorName>
<givenName>Oya</givenName>
<familyName>Güler</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-2359-4521</nameIdentifier>
<affiliation>Bursa Teknik Üniversitesi</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Dijital Eğitim Bir Fırsat Mı? Eşitsizlik Kaynağı Mı? Bursa Teknik Üniversitesi Öğrencileri Deneyimi</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2025</publicationYear>
<subjects>
<subject>Dijital Eğitim</subject>
<subject>Dijital Dönüşüm</subject>
<subject>Eğitimde Fırsat Eşitliği</subject>
<subject>Eşitsizlik</subject>
<subject>Dijital Uçurum</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType="Issued">2025-12-15</date>
</dates>
<language>tr</language>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286516</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.6.3.2</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında son yıllarda yaşanan hızlı değişimler teknolojik ara&ccedil; ve gere&ccedil;leri toplumsal kurumlara ve g&uuml;ndelik yaşama ka&ccedil;ınılmaz şekilde dahil etmiştir. Toplumun t&uuml;m kurumlarını etkisi altına alan bu gelişme eğitim alanında da yenilik&ccedil;i d&ouml;n&uuml;ş&uuml;mler yaratmıştır. İnternet, iletişim teknolojileri, bilgisayarın eğitime entegre edilmesi ile dijital eğitim kavramı g&uuml;ndeme gelmiştir. Dijital eğitimin en b&uuml;y&uuml;k iddiası eğitimde fırsat eşitliğini sağlamakla birlikte dijital eşitsizlik riskini kavramını i&ccedil;inde barındırarak yeni sorun alanları ortaya &ccedil;ıkarmaktadır. Araştırmada Bursa Teknik &Uuml;niversitesi &ouml;ğrencilerinin eğitimde dijitalleşme &uuml;zerine deneyimleri, algı ve tutumlarının ortaya konması b&ouml;ylelikle dijital eğitimin toplumda bir fırsat mı yoksa bir eşitsizlik alanı olarak mı yer aldığının tespit edilmesi ama&ccedil;lanmıştır. Cinsiyet, ekonomik durum ve yerleşim yeri gibi sosyo-ekonomik ve sosyo-demografik fakt&ouml;rlerin dijital eğitimde farklı deneyimler yarattığı d&uuml;ş&uuml;ncesi ile bu değişkenler &uuml;zerinde değerlendirme yapabilmek adına sorular oluşturulmuştur. Araştırmada nicel y&ouml;ntem benimsenmiş, Google Forms aracılığıyla uygulanan anketle 345 &ouml;ğrenciden veri toplanmış ve elde edilen veriler betimsel analiz y&ouml;ntemi ile değerlendirilmiştir. Ortaya &ccedil;ıkan bulgular dijital eğitimin hen&uuml;z iddia ettiği fırsat eşitliğini sağlama noktasında yeterli imk&acirc;nı oluşturamadığını g&ouml;stermiştir. Araştırma ile dijital eşitsizlik konusunda farkındalığı artırmak, hem &uuml;niversitelerdeki dijital eğitim politikalarının geliştirilmesi hem de fırsat eşitsizliklerin azaltılmasına y&ouml;nelik somut &ouml;neriler &uuml;retebilecek bir temel oluşturarak alana &ouml;zg&uuml;n bir katkı sağlaması ama&ccedil;lanmıştır.</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Görüntülenme | 0 |
| İndirme | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 |
| Tekil indirme | 0 |