Dergi makalesi Açık Erişim

Dijital Eğitim Bir Fırsat mı? Eşitsizlik Kaynağı mı? Bursa Teknik Üniversitesi Öğrencileri Deneyimi

Tuzlak, Begüm; Güler, Oya


JSON-LD (schema.org)

{
  "@context": "https://schema.org/", 
  "@id": 286516, 
  "@type": "ScholarlyArticle", 
  "creator": [
    {
      "@id": "https://orcid.org/0009-0002-7537-6240", 
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "Bursa Teknik \u00dcniversitesi", 
      "name": "Tuzlak, Beg\u00fcm"
    }, 
    {
      "@id": "https://orcid.org/0000-0002-2359-4521", 
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "Bursa Teknik \u00dcniversitesi", 
      "name": "G\u00fcler, Oya"
    }
  ], 
  "datePublished": "2025-12-15", 
  "description": "<p>Bilgi ve ileti\u015fim teknolojileri alan\u0131nda son y\u0131llarda ya\u015fanan h\u0131zl\u0131 de\u011fi\u015fimler teknolojik ara&ccedil; ve gere&ccedil;leri toplumsal kurumlara ve g&uuml;ndelik ya\u015fama ka&ccedil;\u0131n\u0131lmaz \u015fekilde dahil etmi\u015ftir. Toplumun t&uuml;m kurumlar\u0131n\u0131 etkisi alt\u0131na alan bu geli\u015fme e\u011fitim alan\u0131nda da yenilik&ccedil;i d&ouml;n&uuml;\u015f&uuml;mler yaratm\u0131\u015ft\u0131r. \u0130nternet, ileti\u015fim teknolojileri, bilgisayar\u0131n e\u011fitime entegre edilmesi ile dijital e\u011fitim kavram\u0131 g&uuml;ndeme gelmi\u015ftir. Dijital e\u011fitimin en b&uuml;y&uuml;k iddias\u0131 e\u011fitimde f\u0131rsat e\u015fitli\u011fini sa\u011flamakla birlikte dijital e\u015fitsizlik riskini kavram\u0131n\u0131 i&ccedil;inde bar\u0131nd\u0131rarak yeni sorun alanlar\u0131 ortaya &ccedil;\u0131karmaktad\u0131r. Ara\u015ft\u0131rmada Bursa Teknik &Uuml;niversitesi &ouml;\u011frencilerinin e\u011fitimde dijitalle\u015fme &uuml;zerine deneyimleri, alg\u0131 ve tutumlar\u0131n\u0131n ortaya konmas\u0131 b&ouml;ylelikle dijital e\u011fitimin toplumda bir f\u0131rsat m\u0131 yoksa bir e\u015fitsizlik alan\u0131 olarak m\u0131 yer ald\u0131\u011f\u0131n\u0131n tespit edilmesi ama&ccedil;lanm\u0131\u015ft\u0131r. Cinsiyet, ekonomik durum ve yerle\u015fim yeri gibi sosyo-ekonomik ve sosyo-demografik fakt&ouml;rlerin dijital e\u011fitimde farkl\u0131 deneyimler yaratt\u0131\u011f\u0131 d&uuml;\u015f&uuml;ncesi ile bu de\u011fi\u015fkenler &uuml;zerinde de\u011ferlendirme yapabilmek ad\u0131na sorular olu\u015fturulmu\u015ftur. Ara\u015ft\u0131rmada nicel y&ouml;ntem benimsenmi\u015f, Google Forms arac\u0131l\u0131\u011f\u0131yla uygulanan anketle 345 &ouml;\u011frenciden veri toplanm\u0131\u015f ve elde edilen veriler betimsel analiz y&ouml;ntemi ile de\u011ferlendirilmi\u015ftir. Ortaya &ccedil;\u0131kan bulgular dijital e\u011fitimin hen&uuml;z iddia etti\u011fi f\u0131rsat e\u015fitli\u011fini sa\u011flama noktas\u0131nda yeterli imk&acirc;n\u0131 olu\u015fturamad\u0131\u011f\u0131n\u0131 g&ouml;stermi\u015ftir. Ara\u015ft\u0131rma ile dijital e\u015fitsizlik konusunda fark\u0131ndal\u0131\u011f\u0131 art\u0131rmak, hem &uuml;niversitelerdeki dijital e\u011fitim politikalar\u0131n\u0131n geli\u015ftirilmesi hem de f\u0131rsat e\u015fitsizliklerin azalt\u0131lmas\u0131na y&ouml;nelik somut &ouml;neriler &uuml;retebilecek bir temel olu\u015fturarak alana &ouml;zg&uuml;n bir katk\u0131 sa\u011flamas\u0131 ama&ccedil;lanm\u0131\u015ft\u0131r.</p>", 
  "headline": "Dijital E\u011fitim Bir F\u0131rsat m\u0131? E\u015fitsizlik Kayna\u011f\u0131 m\u0131? Bursa Teknik \u00dcniversitesi \u00d6\u011frencileri Deneyimi", 
  "identifier": 286516, 
  "image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg", 
  "inLanguage": {
    "@type": "Language", 
    "alternateName": "tur", 
    "name": "Turkish"
  }, 
  "keywords": [
    "Dijital E\u011fitim", 
    "Dijital D\u00f6n\u00fc\u015f\u00fcm", 
    "E\u011fitimde F\u0131rsat E\u015fitli\u011fi", 
    "E\u015fitsizlik", 
    "Dijital U\u00e7urum"
  ], 
  "license": "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/", 
  "name": "Dijital E\u011fitim Bir F\u0131rsat m\u0131? E\u015fitsizlik Kayna\u011f\u0131 m\u0131? Bursa Teknik \u00dcniversitesi \u00d6\u011frencileri Deneyimi", 
  "url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/286516"
}
0
0
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 0
İndirme 0
Veri hacmi 0 Bytes
Tekil görüntülenme 0
Tekil indirme 0

Alıntı yap