Dergi makalesi Açık Erişim
Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında son yıllarda yaşanan hızlı değişimler teknolojik araç ve gereçleri toplumsal kurumlara ve gündelik yaşama kaçınılmaz şekilde dahil etmiştir. Toplumun tüm kurumlarını etkisi altına alan bu gelişme eğitim alanında da yenilikçi dönüşümler yaratmıştır. İnternet, iletişim teknolojileri, bilgisayarın eğitime entegre edilmesi ile dijital eğitim kavramı gündeme gelmiştir. Dijital eğitimin en büyük iddiası eğitimde fırsat eşitliğini sağlamakla birlikte dijital eşitsizlik riskini kavramını içinde barındırarak yeni sorun alanları ortaya çıkarmaktadır. Araştırmada Bursa Teknik Üniversitesi öğrencilerinin eğitimde dijitalleşme üzerine deneyimleri, algı ve tutumlarının ortaya konması böylelikle dijital eğitimin toplumda bir fırsat mı yoksa bir eşitsizlik alanı olarak mı yer aldığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Cinsiyet, ekonomik durum ve yerleşim yeri gibi sosyo-ekonomik ve sosyo-demografik faktörlerin dijital eğitimde farklı deneyimler yarattığı düşüncesi ile bu değişkenler üzerinde değerlendirme yapabilmek adına sorular oluşturulmuştur. Araştırmada nicel yöntem benimsenmiş, Google Forms aracılığıyla uygulanan anketle 345 öğrenciden veri toplanmış ve elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Ortaya çıkan bulgular dijital eğitimin henüz iddia ettiği fırsat eşitliğini sağlama noktasında yeterli imkânı oluşturamadığını göstermiştir. Araştırma ile dijital eşitsizlik konusunda farkındalığı artırmak, hem üniversitelerdeki dijital eğitim politikalarının geliştirilmesi hem de fırsat eşitsizliklerin azaltılmasına yönelik somut öneriler üretebilecek bir temel oluşturarak alana özgün bir katkı sağlaması amaçlanmıştır.
| Dosya adı | Boyutu | |
|---|---|---|
|
tuzlak-guler.pdf
md5:6772f7fd3cb099d766cb3cad27167a75 |
976.6 kB | İndir |
| Görüntülenme | 0 |
| İndirme | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 |
| Tekil indirme | 0 |