Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Yapay Zeka</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Sosyal Bilimler</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Yüksek Öğretim</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Eğitim Teknolojileri</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Pedagojik Yenilikler</subfield>
</datafield>
<datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">tur</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:285835</subfield>
</datafield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>Bu makale, Yapay Zeka&rsquo;nın sosyal bilimler eğitimine entegrasyonunu ele almakta ve bu teknolojinin eğitim s&uuml;re&ccedil;lerine getirdiği yenilikleri, karşılaşılan zorlukları ve gelecekteki araştırma fırsatlarını incelemektedir.</p>
<p>Makale, &ouml;ncelikle Yapay Zeka&rsquo;nın eğitimde kişiselleştirilmiş &ouml;ğrenme deneyimlerini nasıl desteklediğini ve &ouml;ğrenci performansını artırma potansiyelini vurgular. Yapay Zeka tabanlı sistemler, &ouml;ğrencilerin &ouml;ğrenme s&uuml;re&ccedil;lerini optimize etmek i&ccedil;in bireysel ihtiya&ccedil;larına g&ouml;re ders materyallerini uyarlayarak eğitimde verimliliği artırmaktadır. Bu durum, hem &ouml;ğrenciler hem de &ouml;ğretmenler i&ccedil;in daha etkili ve kişiselleştirilmiş bir eğitim deneyimi sunmaktadır. Ancak, Yapay Zeka&rsquo;nın eğitimde kullanılmasıyla birlikte, teknik ve pedagojik zorluklar da ortaya &ccedil;ıkmaktadır. Eğitimcilerin bu yeni teknolojilere adaptasyonu, altyapı gereksinimleri ve veri g&uuml;venliği gibi konular, Yapay Zeka&rsquo;nın eğitimdeki entegrasyonunu zorlaştıran fakt&ouml;rlerdir. Ayrıca, Yapay Zeka sistemlerinin karar s&uuml;re&ccedil;lerinde ortaya &ccedil;ıkabilecek algoritmik &ouml;nyargılar, eğitimde eşitlik ve adalet ilkelerine zarar verebilir. Bu nedenle, Yapay Zeka&rsquo;nın eğitimdeki rol&uuml; &uuml;zerine yapılan araştırmaların, bu teknolojilerin sorumlu bir şekilde geliştirilmesi ve uygulanmasına odaklanması gerekmektedir.</p>
<p>Gelecekte, Yapay Zeka&rsquo;nın sosyal bilimler eğitimindeki rol&uuml;n&uuml;n daha da artması beklenmektedir. Bu teknolojinin sunduğu yenilikler, disiplinler arası iş birliklerini teşvik ederek, sosyal bilimlerde yeni araştırma alanlarının ve y&ouml;ntemlerinin gelişmesine olanak tanıyacaktır. Bununla birlikte, Yapay Zeka&rsquo;nın eğitimde yaratacağı uzun vadeli etkileri anlamak i&ccedil;in s&uuml;rekli araştırmalar yapılması gerekmektedir.</p>
<p>Sonu&ccedil; olarak, bu makale, Yapay Zeka&rsquo;nın sosyal bilimler eğitimine entegrasyonunun hem fırsatlarını hem de zorluklarını ortaya koyarak, bu alandaki tartışmalara katkıda bulunmayı ama&ccedil;lamaktadır. Yapay Zeka&rsquo;nın eğitimde yaratacağı potansiyel değişiklikler, eğitimciler, araştırmacılar ve politika yapıcılar i&ccedil;in &ouml;nemli &ccedil;ıkarımlar sunmaktadır.</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">publication</subfield>
<subfield code="b">article</subfield>
</datafield>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
<subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
</datafield>
<datafield tag="773" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="i">isVersionOf</subfield>
<subfield code="a">10.48623/aperta.285834</subfield>
<subfield code="n">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-8577-0500</subfield>
<subfield code="a">Turgut, Kadir</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="z">md5:9288a9901a8aedb2e1a57eda5b5156e4</subfield>
<subfield code="s">471998</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/285835/files/1542914.pdf</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20250418095005.0</controlfield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2024-10-30</subfield>
</datafield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.48623/aperta.285835</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">YAPAY ZEKA'NIN YÜKSEK ÖĞRETİMDE SOSYAL BİLİM ÖĞRETİMİNE ENTEGRASYONU</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
<subfield code="c">1-7</subfield>
<subfield code="p">Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi</subfield>
<subfield code="n">Yapay Zeka ve Sosyal Bilimler Öğretimi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">285835</controlfield>
</record>
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 0 | 0 |
| İndirme | 0 | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 | 0 |
| Tekil indirme | 0 | 0 |