Dergi makalesi Açık Erişim

YAPAY ZEKA'NIN YÜKSEK ÖĞRETİMDE SOSYAL BİLİM ÖĞRETİMİNE ENTEGRASYONU

Turgut, Kadir


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Yapay Zeka</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Sosyal Bilimler</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Yüksek Öğretim</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Eğitim Teknolojileri</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Pedagojik  Yenilikler</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tur</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:285835</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Bu makale, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın sosyal bilimler eğitimine entegrasyonunu ele almakta ve bu teknolojinin eğitim s&amp;uuml;re&amp;ccedil;lerine getirdiği yenilikleri, karşılaşılan zorlukları ve gelecekteki araştırma fırsatlarını incelemektedir.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Makale, &amp;ouml;ncelikle Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimde kişiselleştirilmiş &amp;ouml;ğrenme deneyimlerini nasıl desteklediğini ve &amp;ouml;ğrenci performansını artırma potansiyelini vurgular. Yapay Zeka tabanlı sistemler, &amp;ouml;ğrencilerin &amp;ouml;ğrenme s&amp;uuml;re&amp;ccedil;lerini optimize etmek i&amp;ccedil;in bireysel ihtiya&amp;ccedil;larına g&amp;ouml;re ders materyallerini uyarlayarak eğitimde verimliliği artırmaktadır. Bu durum, hem &amp;ouml;ğrenciler hem de &amp;ouml;ğretmenler i&amp;ccedil;in daha etkili ve kişiselleştirilmiş bir eğitim deneyimi sunmaktadır. Ancak, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimde kullanılmasıyla birlikte, teknik ve pedagojik zorluklar da ortaya &amp;ccedil;ıkmaktadır. Eğitimcilerin bu yeni teknolojilere adaptasyonu, altyapı gereksinimleri ve veri g&amp;uuml;venliği gibi konular, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimdeki entegrasyonunu zorlaştıran fakt&amp;ouml;rlerdir. Ayrıca, Yapay Zeka sistemlerinin karar s&amp;uuml;re&amp;ccedil;lerinde ortaya &amp;ccedil;ıkabilecek algoritmik &amp;ouml;nyargılar, eğitimde eşitlik ve adalet ilkelerine zarar verebilir. Bu nedenle, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimdeki rol&amp;uuml; &amp;uuml;zerine yapılan araştırmaların, bu teknolojilerin sorumlu bir şekilde geliştirilmesi ve uygulanmasına odaklanması gerekmektedir.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Gelecekte, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın sosyal bilimler eğitimindeki rol&amp;uuml;n&amp;uuml;n daha da artması beklenmektedir. Bu teknolojinin sunduğu yenilikler, disiplinler arası iş birliklerini teşvik ederek, sosyal bilimlerde yeni araştırma alanlarının ve y&amp;ouml;ntemlerinin gelişmesine olanak tanıyacaktır. Bununla birlikte, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimde yaratacağı uzun vadeli etkileri anlamak i&amp;ccedil;in s&amp;uuml;rekli araştırmalar yapılması gerekmektedir.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Sonu&amp;ccedil; olarak, bu makale, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın sosyal bilimler eğitimine entegrasyonunun hem fırsatlarını hem de zorluklarını ortaya koyarak, bu alandaki tartışmalara katkıda bulunmayı ama&amp;ccedil;lamaktadır. Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimde yaratacağı potansiyel değişiklikler, eğitimciler, araştırmacılar ve politika yapıcılar i&amp;ccedil;in &amp;ouml;nemli &amp;ccedil;ıkarımlar sunmaktadır.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">article</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
    <subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="773" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="i">isVersionOf</subfield>
    <subfield code="a">10.48623/aperta.285834</subfield>
    <subfield code="n">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-8577-0500</subfield>
    <subfield code="a">Turgut, Kadir</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:9288a9901a8aedb2e1a57eda5b5156e4</subfield>
    <subfield code="s">471998</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/285835/files/1542914.pdf</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20250418095005.0</controlfield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2024-10-30</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.48623/aperta.285835</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">YAPAY ZEKA'NIN YÜKSEK ÖĞRETİMDE SOSYAL BİLİM ÖĞRETİMİNE ENTEGRASYONU</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="c">1-7</subfield>
    <subfield code="p">Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi</subfield>
    <subfield code="n">Yapay Zeka ve Sosyal Bilimler Öğretimi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">285835</controlfield>
</record>
0
0
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 00
İndirme 00
Veri hacmi 0 Bytes0 Bytes
Tekil görüntülenme 00
Tekil indirme 00

Alıntı yap