Dergi makalesi Açık Erişim

YAPAY ZEKA'NIN YÜKSEK ÖĞRETİMDE SOSYAL BİLİM ÖĞRETİMİNE ENTEGRASYONU

Turgut, Kadir


JSON-LD (schema.org)

{
  "@context": "https://schema.org/", 
  "@id": 285835, 
  "@type": "ScholarlyArticle", 
  "creator": [
    {
      "@id": "https://orcid.org/0000-0002-8577-0500", 
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "", 
      "name": "Turgut, Kadir"
    }
  ], 
  "datePublished": "2024-10-30", 
  "description": "<p>Bu makale, Yapay Zeka&rsquo;n\u0131n sosyal bilimler e\u011fitimine entegrasyonunu ele almakta ve bu teknolojinin e\u011fitim s&uuml;re&ccedil;lerine getirdi\u011fi yenilikleri, kar\u015f\u0131la\u015f\u0131lan zorluklar\u0131 ve gelecekteki ara\u015ft\u0131rma f\u0131rsatlar\u0131n\u0131 incelemektedir.</p>\n\n<p>Makale, &ouml;ncelikle Yapay Zeka&rsquo;n\u0131n e\u011fitimde ki\u015fiselle\u015ftirilmi\u015f &ouml;\u011frenme deneyimlerini nas\u0131l destekledi\u011fini ve &ouml;\u011frenci performans\u0131n\u0131 art\u0131rma potansiyelini vurgular. Yapay Zeka tabanl\u0131 sistemler, &ouml;\u011frencilerin &ouml;\u011frenme s&uuml;re&ccedil;lerini optimize etmek i&ccedil;in bireysel ihtiya&ccedil;lar\u0131na g&ouml;re ders materyallerini uyarlayarak e\u011fitimde verimlili\u011fi art\u0131rmaktad\u0131r. Bu durum, hem &ouml;\u011frenciler hem de &ouml;\u011fretmenler i&ccedil;in daha etkili ve ki\u015fiselle\u015ftirilmi\u015f bir e\u011fitim deneyimi sunmaktad\u0131r. Ancak, Yapay Zeka&rsquo;n\u0131n e\u011fitimde kullan\u0131lmas\u0131yla birlikte, teknik ve pedagojik zorluklar da ortaya &ccedil;\u0131kmaktad\u0131r. E\u011fitimcilerin bu yeni teknolojilere adaptasyonu, altyap\u0131 gereksinimleri ve veri g&uuml;venli\u011fi gibi konular, Yapay Zeka&rsquo;n\u0131n e\u011fitimdeki entegrasyonunu zorla\u015ft\u0131ran fakt&ouml;rlerdir. Ayr\u0131ca, Yapay Zeka sistemlerinin karar s&uuml;re&ccedil;lerinde ortaya &ccedil;\u0131kabilecek algoritmik &ouml;nyarg\u0131lar, e\u011fitimde e\u015fitlik ve adalet ilkelerine zarar verebilir. Bu nedenle, Yapay Zeka&rsquo;n\u0131n e\u011fitimdeki rol&uuml; &uuml;zerine yap\u0131lan ara\u015ft\u0131rmalar\u0131n, bu teknolojilerin sorumlu bir \u015fekilde geli\u015ftirilmesi ve uygulanmas\u0131na odaklanmas\u0131 gerekmektedir.</p>\n\n<p>Gelecekte, Yapay Zeka&rsquo;n\u0131n sosyal bilimler e\u011fitimindeki rol&uuml;n&uuml;n daha da artmas\u0131 beklenmektedir. Bu teknolojinin sundu\u011fu yenilikler, disiplinler aras\u0131 i\u015f birliklerini te\u015fvik ederek, sosyal bilimlerde yeni ara\u015ft\u0131rma alanlar\u0131n\u0131n ve y&ouml;ntemlerinin geli\u015fmesine olanak tan\u0131yacakt\u0131r. Bununla birlikte, Yapay Zeka&rsquo;n\u0131n e\u011fitimde yarataca\u011f\u0131 uzun vadeli etkileri anlamak i&ccedil;in s&uuml;rekli ara\u015ft\u0131rmalar yap\u0131lmas\u0131 gerekmektedir.</p>\n\n<p>Sonu&ccedil; olarak, bu makale, Yapay Zeka&rsquo;n\u0131n sosyal bilimler e\u011fitimine entegrasyonunun hem f\u0131rsatlar\u0131n\u0131 hem de zorluklar\u0131n\u0131 ortaya koyarak, bu alandaki tart\u0131\u015fmalara katk\u0131da bulunmay\u0131 ama&ccedil;lamaktad\u0131r. Yapay Zeka&rsquo;n\u0131n e\u011fitimde yarataca\u011f\u0131 potansiyel de\u011fi\u015fiklikler, e\u011fitimciler, ara\u015ft\u0131rmac\u0131lar ve politika yap\u0131c\u0131lar i&ccedil;in &ouml;nemli &ccedil;\u0131kar\u0131mlar sunmaktad\u0131r.</p>", 
  "headline": "YAPAY ZEKA'NIN Y\u00dcKSEK \u00d6\u011eRET\u0130MDE SOSYAL B\u0130L\u0130M \u00d6\u011eRET\u0130M\u0130NE ENTEGRASYONU", 
  "identifier": 285835, 
  "image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg", 
  "inLanguage": {
    "@type": "Language", 
    "alternateName": "tur", 
    "name": "Turkish"
  }, 
  "keywords": [
    "Yapay Zeka", 
    "Sosyal Bilimler", 
    "Y\u00fcksek \u00d6\u011fretim", 
    "E\u011fitim Teknolojileri", 
    "Pedagojik  Yenilikler"
  ], 
  "license": "http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa", 
  "name": "YAPAY ZEKA'NIN Y\u00dcKSEK \u00d6\u011eRET\u0130MDE SOSYAL B\u0130L\u0130M \u00d6\u011eRET\u0130M\u0130NE ENTEGRASYONU", 
  "url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/285835"
}
0
0
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 00
İndirme 00
Veri hacmi 0 Bytes0 Bytes
Tekil görüntülenme 00
Tekil indirme 00

Alıntı yap