Dergi makalesi Açık Erişim

YAPAY ZEKA'NIN YÜKSEK ÖĞRETİMDE SOSYAL BİLİM ÖĞRETİMİNE ENTEGRASYONU

Turgut, Kadir


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="DOI">10.48623/aperta.285835</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Turgut, Kadir</creatorName>
      <givenName>Kadir</givenName>
      <familyName>Turgut</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-8577-0500</nameIdentifier>
      <affiliation></affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>Yapay Zeka'Nin Yüksek Öğreti̇mde Sosyal Bi̇li̇m Öğreti̇mi̇ne Entegrasyonu</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2024</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Yapay Zeka</subject>
    <subject>Sosyal Bilimler</subject>
    <subject>Yüksek Öğretim</subject>
    <subject>Eğitim Teknolojileri</subject>
    <subject>Pedagojik  Yenilikler</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2024-10-30</date>
  </dates>
  <language>tr</language>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/285835</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsVersionOf">10.48623/aperta.285834</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Bu makale, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın sosyal bilimler eğitimine entegrasyonunu ele almakta ve bu teknolojinin eğitim s&amp;uuml;re&amp;ccedil;lerine getirdiği yenilikleri, karşılaşılan zorlukları ve gelecekteki araştırma fırsatlarını incelemektedir.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Makale, &amp;ouml;ncelikle Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimde kişiselleştirilmiş &amp;ouml;ğrenme deneyimlerini nasıl desteklediğini ve &amp;ouml;ğrenci performansını artırma potansiyelini vurgular. Yapay Zeka tabanlı sistemler, &amp;ouml;ğrencilerin &amp;ouml;ğrenme s&amp;uuml;re&amp;ccedil;lerini optimize etmek i&amp;ccedil;in bireysel ihtiya&amp;ccedil;larına g&amp;ouml;re ders materyallerini uyarlayarak eğitimde verimliliği artırmaktadır. Bu durum, hem &amp;ouml;ğrenciler hem de &amp;ouml;ğretmenler i&amp;ccedil;in daha etkili ve kişiselleştirilmiş bir eğitim deneyimi sunmaktadır. Ancak, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimde kullanılmasıyla birlikte, teknik ve pedagojik zorluklar da ortaya &amp;ccedil;ıkmaktadır. Eğitimcilerin bu yeni teknolojilere adaptasyonu, altyapı gereksinimleri ve veri g&amp;uuml;venliği gibi konular, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimdeki entegrasyonunu zorlaştıran fakt&amp;ouml;rlerdir. Ayrıca, Yapay Zeka sistemlerinin karar s&amp;uuml;re&amp;ccedil;lerinde ortaya &amp;ccedil;ıkabilecek algoritmik &amp;ouml;nyargılar, eğitimde eşitlik ve adalet ilkelerine zarar verebilir. Bu nedenle, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimdeki rol&amp;uuml; &amp;uuml;zerine yapılan araştırmaların, bu teknolojilerin sorumlu bir şekilde geliştirilmesi ve uygulanmasına odaklanması gerekmektedir.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Gelecekte, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın sosyal bilimler eğitimindeki rol&amp;uuml;n&amp;uuml;n daha da artması beklenmektedir. Bu teknolojinin sunduğu yenilikler, disiplinler arası iş birliklerini teşvik ederek, sosyal bilimlerde yeni araştırma alanlarının ve y&amp;ouml;ntemlerinin gelişmesine olanak tanıyacaktır. Bununla birlikte, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimde yaratacağı uzun vadeli etkileri anlamak i&amp;ccedil;in s&amp;uuml;rekli araştırmalar yapılması gerekmektedir.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Sonu&amp;ccedil; olarak, bu makale, Yapay Zeka&amp;rsquo;nın sosyal bilimler eğitimine entegrasyonunun hem fırsatlarını hem de zorluklarını ortaya koyarak, bu alandaki tartışmalara katkıda bulunmayı ama&amp;ccedil;lamaktadır. Yapay Zeka&amp;rsquo;nın eğitimde yaratacağı potansiyel değişiklikler, eğitimciler, araştırmacılar ve politika yapıcılar i&amp;ccedil;in &amp;ouml;nemli &amp;ccedil;ıkarımlar sunmaktadır.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
0
0
görüntülenme
indirilme
Tüm sürümler Bu sürüm
Görüntülenme 00
İndirme 00
Veri hacmi 0 Bytes0 Bytes
Tekil görüntülenme 00
Tekil indirme 00

Alıntı yap