Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:oai_dc="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"> <dc:creator>Turgut, Kadir</dc:creator> <dc:date>2024-10-30</dc:date> <dc:description>Bu makale, Yapay Zeka’nın sosyal bilimler eğitimine entegrasyonunu ele almakta ve bu teknolojinin eğitim süreçlerine getirdiği yenilikleri, karşılaşılan zorlukları ve gelecekteki araştırma fırsatlarını incelemektedir. Makale, öncelikle Yapay Zeka’nın eğitimde kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimlerini nasıl desteklediğini ve öğrenci performansını artırma potansiyelini vurgular. Yapay Zeka tabanlı sistemler, öğrencilerin öğrenme süreçlerini optimize etmek için bireysel ihtiyaçlarına göre ders materyallerini uyarlayarak eğitimde verimliliği artırmaktadır. Bu durum, hem öğrenciler hem de öğretmenler için daha etkili ve kişiselleştirilmiş bir eğitim deneyimi sunmaktadır. Ancak, Yapay Zeka’nın eğitimde kullanılmasıyla birlikte, teknik ve pedagojik zorluklar da ortaya çıkmaktadır. Eğitimcilerin bu yeni teknolojilere adaptasyonu, altyapı gereksinimleri ve veri güvenliği gibi konular, Yapay Zeka’nın eğitimdeki entegrasyonunu zorlaştıran faktörlerdir. Ayrıca, Yapay Zeka sistemlerinin karar süreçlerinde ortaya çıkabilecek algoritmik önyargılar, eğitimde eşitlik ve adalet ilkelerine zarar verebilir. Bu nedenle, Yapay Zeka’nın eğitimdeki rolü üzerine yapılan araştırmaların, bu teknolojilerin sorumlu bir şekilde geliştirilmesi ve uygulanmasına odaklanması gerekmektedir. Gelecekte, Yapay Zeka’nın sosyal bilimler eğitimindeki rolünün daha da artması beklenmektedir. Bu teknolojinin sunduğu yenilikler, disiplinler arası iş birliklerini teşvik ederek, sosyal bilimlerde yeni araştırma alanlarının ve yöntemlerinin gelişmesine olanak tanıyacaktır. Bununla birlikte, Yapay Zeka’nın eğitimde yaratacağı uzun vadeli etkileri anlamak için sürekli araştırmalar yapılması gerekmektedir. Sonuç olarak, bu makale, Yapay Zeka’nın sosyal bilimler eğitimine entegrasyonunun hem fırsatlarını hem de zorluklarını ortaya koyarak, bu alandaki tartışmalara katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Yapay Zeka’nın eğitimde yaratacağı potansiyel değişiklikler, eğitimciler, araştırmacılar ve politika yapıcılar için önemli çıkarımlar sunmaktadır.</dc:description> <dc:identifier>https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/285835</dc:identifier> <dc:identifier>oai:aperta.ulakbim.gov.tr:285835</dc:identifier> <dc:language>tur</dc:language> <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights> <dc:rights>http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</dc:rights> <dc:source>Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi Yapay Zeka ve Sosyal Bilimler Öğretimi 1-7</dc:source> <dc:subject>Yapay Zeka</dc:subject> <dc:subject>Sosyal Bilimler</dc:subject> <dc:subject>Yüksek Öğretim</dc:subject> <dc:subject>Eğitim Teknolojileri</dc:subject> <dc:subject>Pedagojik Yenilikler</dc:subject> <dc:title>YAPAY ZEKA'NIN YÜKSEK ÖĞRETİMDE SOSYAL BİLİM ÖĞRETİMİNE ENTEGRASYONU</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> <dc:type>publication-article</dc:type> </oai_dc:dc>
| Tüm sürümler | Bu sürüm | |
|---|---|---|
| Görüntülenme | 0 | 0 |
| İndirme | 0 | 0 |
| Veri hacmi | 0 Bytes | 0 Bytes |
| Tekil görüntülenme | 0 | 0 |
| Tekil indirme | 0 | 0 |