Tez Açık Erişim

İlkokul Fen Bilimleri Dersinde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları: Bir Eylem Araştırması

Doğan, Muhammet Fatih


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="4">ths</subfield>
    <subfield code="a">Gültekin, Mehmet</subfield>
    <subfield code="u">Anadolu Üniversitesi</subfield>
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-5281-1767</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">user-sinifogretmenligi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="502" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">Anadolu Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
    <subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.13140/RG.2.2.11954.79046</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">İlkokul Fen Bilimleri Dersinde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları: Bir Eylem Araştırması</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Doğan, Muhammet Fatih</subfield>
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-1530-5195</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:263926</subfield>
    <subfield code="p">user-sinifogretmenligi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2023-04-14</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tur</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/263926/files/2 - Doktora Tezi.pdf</subfield>
    <subfield code="z">md5:e0eee8623e88e92535e10963d9346b9a</subfield>
    <subfield code="s">4008346</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20240513224903.0</controlfield>
  <controlfield tag="001">263926</controlfield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">thesis</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Çoklu zekâ</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">ilkokul öğrencileri</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Fen Bilimleri dersi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;İlkokul d&amp;ouml;rd&amp;uuml;nc&amp;uuml; sınıf Fen Bilimleri dersinde g&amp;uuml;nl&amp;uuml;k yaşam problemlerini &amp;ccedil;&amp;ouml;zme becerileri temelli &amp;ccedil;oklu zek&amp;acirc; kuramının uygulanabilirliğini ortaya koymayı ama&amp;ccedil;layan bu araştırma nitel araştırma y&amp;ouml;ntemlerinden biri olan eylem araştırması deseniyle ger&amp;ccedil;ekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul&amp;#39;daki bir devlet ilkokulunda 2022-2023 &amp;ouml;ğretim yılında 4. sınıfa devam eden 23 &amp;ouml;ğrenci ile onların velileri ve sınıf &amp;ouml;ğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, video kayıtları ve g&amp;ouml;zlem formlarından elde edilen g&amp;ouml;zlem verileri, araştırmacı g&amp;uuml;nl&amp;uuml;kleri, &amp;ouml;ğrenci &amp;uuml;r&amp;uuml;nleri, değerlendirme formları, &amp;ouml;z-değerlendirme formları ile &amp;ouml;ğrenciler, veliler ve sınıf &amp;ouml;ğretmeniyle ger&amp;ccedil;ekleştirilen yarı yapılandırılmış g&amp;ouml;r&amp;uuml;şmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri i&amp;ccedil;erik analizi ile &amp;ccedil;&amp;ouml;z&amp;uuml;mlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda &amp;quot;s&amp;uuml;re&amp;ccedil;&amp;quot;, &amp;quot;bilişsel&amp;quot;, &amp;quot;duyuşsal&amp;quot;, &amp;quot;beceri&amp;quot; ve &amp;quot;sorunlar ve &amp;ccedil;&amp;ouml;z&amp;uuml;mler&amp;quot; olmak &amp;uuml;zere beş tema ortaya konmuştur. S&amp;uuml;re&amp;ccedil; boyutunda; &amp;Ccedil;oklu Zek&amp;acirc; kuramı bağlamında hazırlanan ders planlarının &amp;ouml;ğrencilere ilgili kazanımların kazandırılmasında kullanılabilecek uygun ders planları olduğu anlaşılmıştır. Bilişsel boyutta; &amp;ouml;ğrencilerin konuları anlakları, kavradıkları ve akademik başarılarının arttığı ve etkili &amp;ouml;ğrenmelerine katkı sağladığı g&amp;ouml;r&amp;uuml;lm&amp;uuml;şt&amp;uuml;r. Duyuşsal boyutta &amp;ouml;ğrencilerin s&amp;uuml;re&amp;ccedil;te mutlu oldukları, keyif aldıkları, eğlendikleri, heyecan duydukları, etkinliklere istekle katıldıkları, &amp;ouml;z-g&amp;uuml;ven kazandıkları ve &amp;ouml;z-yeterlik algısı geliştirdikleri g&amp;ouml;zlenmiştir. Beceri boyutunda &amp;ouml;ğrencilerin g&amp;uuml;nl&amp;uuml;k yaşamla ilişkilendirme ve iletişim kurma becerilerini geliştirdiği ortaya &amp;ccedil;ıkmıştır. Sorunlar ve &amp;ouml;neriler boyutunda ise &amp;ouml;ğrencilerin ger&amp;ccedil;ekleştirilen her etkinlikte g&amp;ouml;rev almak istemeleri ve &amp;ccedil;oklu zek&amp;acirc;ya dayalı etkinliklerde daha fazla s&amp;ouml;z alma ve d&amp;uuml;ş&amp;uuml;ncelerini ifade etme isteği taşımalarının sorun oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
</record>
96
86
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 96
İndirme 86
Veri hacmi 344.7 MB
Tekil görüntülenme 83
Tekil indirme 73

Alıntı yap