Tez Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Çoklu zekâ</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">ilkokul öğrencileri</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Fen Bilimleri dersi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">tur</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="p">user-sinifogretmenligi</subfield>
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:263926</subfield>
</datafield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>İlkokul d&ouml;rd&uuml;nc&uuml; sınıf Fen Bilimleri dersinde g&uuml;nl&uuml;k yaşam problemlerini &ccedil;&ouml;zme becerileri temelli &ccedil;oklu zek&acirc; kuramının uygulanabilirliğini ortaya koymayı ama&ccedil;layan bu araştırma nitel araştırma y&ouml;ntemlerinden biri olan eylem araştırması deseniyle ger&ccedil;ekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul&#39;daki bir devlet ilkokulunda 2022-2023 &ouml;ğretim yılında 4. sınıfa devam eden 23 &ouml;ğrenci ile onların velileri ve sınıf &ouml;ğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, video kayıtları ve g&ouml;zlem formlarından elde edilen g&ouml;zlem verileri, araştırmacı g&uuml;nl&uuml;kleri, &ouml;ğrenci &uuml;r&uuml;nleri, değerlendirme formları, &ouml;z-değerlendirme formları ile &ouml;ğrenciler, veliler ve sınıf &ouml;ğretmeniyle ger&ccedil;ekleştirilen yarı yapılandırılmış g&ouml;r&uuml;şmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri i&ccedil;erik analizi ile &ccedil;&ouml;z&uuml;mlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda &quot;s&uuml;re&ccedil;&quot;, &quot;bilişsel&quot;, &quot;duyuşsal&quot;, &quot;beceri&quot; ve &quot;sorunlar ve &ccedil;&ouml;z&uuml;mler&quot; olmak &uuml;zere beş tema ortaya konmuştur. S&uuml;re&ccedil; boyutunda; &Ccedil;oklu Zek&acirc; kuramı bağlamında hazırlanan ders planlarının &ouml;ğrencilere ilgili kazanımların kazandırılmasında kullanılabilecek uygun ders planları olduğu anlaşılmıştır. Bilişsel boyutta; &ouml;ğrencilerin konuları anlakları, kavradıkları ve akademik başarılarının arttığı ve etkili &ouml;ğrenmelerine katkı sağladığı g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Duyuşsal boyutta &ouml;ğrencilerin s&uuml;re&ccedil;te mutlu oldukları, keyif aldıkları, eğlendikleri, heyecan duydukları, etkinliklere istekle katıldıkları, &ouml;z-g&uuml;ven kazandıkları ve &ouml;z-yeterlik algısı geliştirdikleri g&ouml;zlenmiştir. Beceri boyutunda &ouml;ğrencilerin g&uuml;nl&uuml;k yaşamla ilişkilendirme ve iletişim kurma becerilerini geliştirdiği ortaya &ccedil;ıkmıştır. Sorunlar ve &ouml;neriler boyutunda ise &ouml;ğrencilerin ger&ccedil;ekleştirilen her etkinlikte g&ouml;rev almak istemeleri ve &ccedil;oklu zek&acirc;ya dayalı etkinliklerde daha fazla s&ouml;z alma ve d&uuml;ş&uuml;ncelerini ifade etme isteği taşımalarının sorun oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">publication</subfield>
<subfield code="b">thesis</subfield>
</datafield>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution Share-Alike</subfield>
<subfield code="u">http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-1530-5195</subfield>
<subfield code="a">Doğan, Muhammet Fatih</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="z">md5:e0eee8623e88e92535e10963d9346b9a</subfield>
<subfield code="s">4008346</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/263926/files/2 - Doktora Tezi.pdf</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20240513224903.0</controlfield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2023-04-14</subfield>
</datafield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.13140/RG.2.2.11954.79046</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">İlkokul Fen Bilimleri Dersinde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları: Bir Eylem Araştırması</subfield>
</datafield>
<datafield tag="502" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">Anadolu Üniversitesi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-5281-1767</subfield>
<subfield code="a">Gültekin, Mehmet</subfield>
<subfield code="u">Anadolu Üniversitesi</subfield>
<subfield code="4">ths</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">263926</controlfield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">user-sinifogretmenligi</subfield>
</datafield>
</record>
| Görüntülenme | 217 |
| İndirme | 245 |
| Veri hacmi | 982.0 MB |
| Tekil görüntülenme | 199 |
| Tekil indirme | 214 |