Tez Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263926</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Doğan, Muhammet Fatih</creatorName>
<givenName>Muhammet Fatih</givenName>
<familyName>Doğan</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-1530-5195</nameIdentifier>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>İlkokul Fen Bilimleri Dersinde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları: Bir Eylem Araştırması</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2023</publicationYear>
<subjects>
<subject>Çoklu zekâ</subject>
<subject>ilkokul öğrencileri</subject>
<subject>Fen Bilimleri dersi</subject>
</subjects>
<contributors>
<contributor contributorType="Supervisor">
<contributorName>Gültekin, Mehmet</contributorName>
<givenName>Mehmet</givenName>
<familyName>Gültekin</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-5281-1767</nameIdentifier>
<affiliation>Anadolu Üniversitesi</affiliation>
</contributor>
</contributors>
<dates>
<date dateType="Issued">2023-04-14</date>
</dates>
<language>tr</language>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Thesis</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263926</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.13140/RG.2.2.11954.79046</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>İlkokul d&ouml;rd&uuml;nc&uuml; sınıf Fen Bilimleri dersinde g&uuml;nl&uuml;k yaşam problemlerini &ccedil;&ouml;zme becerileri temelli &ccedil;oklu zek&acirc; kuramının uygulanabilirliğini ortaya koymayı ama&ccedil;layan bu araştırma nitel araştırma y&ouml;ntemlerinden biri olan eylem araştırması deseniyle ger&ccedil;ekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul&#39;daki bir devlet ilkokulunda 2022-2023 &ouml;ğretim yılında 4. sınıfa devam eden 23 &ouml;ğrenci ile onların velileri ve sınıf &ouml;ğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, video kayıtları ve g&ouml;zlem formlarından elde edilen g&ouml;zlem verileri, araştırmacı g&uuml;nl&uuml;kleri, &ouml;ğrenci &uuml;r&uuml;nleri, değerlendirme formları, &ouml;z-değerlendirme formları ile &ouml;ğrenciler, veliler ve sınıf &ouml;ğretmeniyle ger&ccedil;ekleştirilen yarı yapılandırılmış g&ouml;r&uuml;şmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri i&ccedil;erik analizi ile &ccedil;&ouml;z&uuml;mlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda &quot;s&uuml;re&ccedil;&quot;, &quot;bilişsel&quot;, &quot;duyuşsal&quot;, &quot;beceri&quot; ve &quot;sorunlar ve &ccedil;&ouml;z&uuml;mler&quot; olmak &uuml;zere beş tema ortaya konmuştur. S&uuml;re&ccedil; boyutunda; &Ccedil;oklu Zek&acirc; kuramı bağlamında hazırlanan ders planlarının &ouml;ğrencilere ilgili kazanımların kazandırılmasında kullanılabilecek uygun ders planları olduğu anlaşılmıştır. Bilişsel boyutta; &ouml;ğrencilerin konuları anlakları, kavradıkları ve akademik başarılarının arttığı ve etkili &ouml;ğrenmelerine katkı sağladığı g&ouml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Duyuşsal boyutta &ouml;ğrencilerin s&uuml;re&ccedil;te mutlu oldukları, keyif aldıkları, eğlendikleri, heyecan duydukları, etkinliklere istekle katıldıkları, &ouml;z-g&uuml;ven kazandıkları ve &ouml;z-yeterlik algısı geliştirdikleri g&ouml;zlenmiştir. Beceri boyutunda &ouml;ğrencilerin g&uuml;nl&uuml;k yaşamla ilişkilendirme ve iletişim kurma becerilerini geliştirdiği ortaya &ccedil;ıkmıştır. Sorunlar ve &ouml;neriler boyutunda ise &ouml;ğrencilerin ger&ccedil;ekleştirilen her etkinlikte g&ouml;rev almak istemeleri ve &ccedil;oklu zek&acirc;ya dayalı etkinliklerde daha fazla s&ouml;z alma ve d&uuml;ş&uuml;ncelerini ifade etme isteği taşımalarının sorun oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Görüntülenme | 217 |
| İndirme | 245 |
| Veri hacmi | 982.0 MB |
| Tekil görüntülenme | 199 |
| Tekil indirme | 214 |