Tez Açık Erişim

İlkokul Fen Bilimleri Dersinde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları: Bir Eylem Araştırması

Doğan, Muhammet Fatih


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263926</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Doğan, Muhammet Fatih</creatorName>
      <givenName>Muhammet Fatih</givenName>
      <familyName>Doğan</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-1530-5195</nameIdentifier>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>İlkokul Fen Bilimleri Dersinde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları: Bir Eylem Araştırması</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2023</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>Çoklu zekâ</subject>
    <subject>ilkokul öğrencileri</subject>
    <subject>Fen Bilimleri dersi</subject>
  </subjects>
  <contributors>
    <contributor contributorType="Supervisor">
      <contributorName>Gültekin, Mehmet</contributorName>
      <givenName>Mehmet</givenName>
      <familyName>Gültekin</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-5281-1767</nameIdentifier>
      <affiliation>Anadolu Üniversitesi</affiliation>
    </contributor>
  </contributors>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2023-04-14</date>
  </dates>
  <language>tr</language>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Thesis</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263926</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.13140/RG.2.2.11954.79046</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa">Creative Commons Attribution Share-Alike</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;İlkokul d&amp;ouml;rd&amp;uuml;nc&amp;uuml; sınıf Fen Bilimleri dersinde g&amp;uuml;nl&amp;uuml;k yaşam problemlerini &amp;ccedil;&amp;ouml;zme becerileri temelli &amp;ccedil;oklu zek&amp;acirc; kuramının uygulanabilirliğini ortaya koymayı ama&amp;ccedil;layan bu araştırma nitel araştırma y&amp;ouml;ntemlerinden biri olan eylem araştırması deseniyle ger&amp;ccedil;ekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul&amp;#39;daki bir devlet ilkokulunda 2022-2023 &amp;ouml;ğretim yılında 4. sınıfa devam eden 23 &amp;ouml;ğrenci ile onların velileri ve sınıf &amp;ouml;ğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, video kayıtları ve g&amp;ouml;zlem formlarından elde edilen g&amp;ouml;zlem verileri, araştırmacı g&amp;uuml;nl&amp;uuml;kleri, &amp;ouml;ğrenci &amp;uuml;r&amp;uuml;nleri, değerlendirme formları, &amp;ouml;z-değerlendirme formları ile &amp;ouml;ğrenciler, veliler ve sınıf &amp;ouml;ğretmeniyle ger&amp;ccedil;ekleştirilen yarı yapılandırılmış g&amp;ouml;r&amp;uuml;şmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri i&amp;ccedil;erik analizi ile &amp;ccedil;&amp;ouml;z&amp;uuml;mlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda &amp;quot;s&amp;uuml;re&amp;ccedil;&amp;quot;, &amp;quot;bilişsel&amp;quot;, &amp;quot;duyuşsal&amp;quot;, &amp;quot;beceri&amp;quot; ve &amp;quot;sorunlar ve &amp;ccedil;&amp;ouml;z&amp;uuml;mler&amp;quot; olmak &amp;uuml;zere beş tema ortaya konmuştur. S&amp;uuml;re&amp;ccedil; boyutunda; &amp;Ccedil;oklu Zek&amp;acirc; kuramı bağlamında hazırlanan ders planlarının &amp;ouml;ğrencilere ilgili kazanımların kazandırılmasında kullanılabilecek uygun ders planları olduğu anlaşılmıştır. Bilişsel boyutta; &amp;ouml;ğrencilerin konuları anlakları, kavradıkları ve akademik başarılarının arttığı ve etkili &amp;ouml;ğrenmelerine katkı sağladığı g&amp;ouml;r&amp;uuml;lm&amp;uuml;şt&amp;uuml;r. Duyuşsal boyutta &amp;ouml;ğrencilerin s&amp;uuml;re&amp;ccedil;te mutlu oldukları, keyif aldıkları, eğlendikleri, heyecan duydukları, etkinliklere istekle katıldıkları, &amp;ouml;z-g&amp;uuml;ven kazandıkları ve &amp;ouml;z-yeterlik algısı geliştirdikleri g&amp;ouml;zlenmiştir. Beceri boyutunda &amp;ouml;ğrencilerin g&amp;uuml;nl&amp;uuml;k yaşamla ilişkilendirme ve iletişim kurma becerilerini geliştirdiği ortaya &amp;ccedil;ıkmıştır. Sorunlar ve &amp;ouml;neriler boyutunda ise &amp;ouml;ğrencilerin ger&amp;ccedil;ekleştirilen her etkinlikte g&amp;ouml;rev almak istemeleri ve &amp;ccedil;oklu zek&amp;acirc;ya dayalı etkinliklerde daha fazla s&amp;ouml;z alma ve d&amp;uuml;ş&amp;uuml;ncelerini ifade etme isteği taşımalarının sorun oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
</resource>
217
245
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 217
İndirme 245
Veri hacmi 982.0 MB
Tekil görüntülenme 199
Tekil indirme 214

Alıntı yap