Tez Açık Erişim
{ "@context": "https://schema.org/", "@id": 263926, "@type": "ScholarlyArticle", "creator": [ { "@id": "https://orcid.org/0000-0002-1530-5195", "@type": "Person", "name": "Do\u011fan, Muhammet Fatih" } ], "datePublished": "2023-04-14", "description": "<p>\u0130lkokul dördüncü s\u0131n\u0131f Fen Bilimleri dersinde günlük ya\u015fam problemlerini çözme becerileri temelli çoklu zekâ kuram\u0131n\u0131n uygulanabilirli\u011fini ortaya koymay\u0131 amaçlayan bu ara\u015ft\u0131rma nitel ara\u015ft\u0131rma yöntemlerinden biri olan eylem ara\u015ft\u0131rmas\u0131 deseniyle gerçekle\u015ftirilmi\u015ftir. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n kat\u0131l\u0131mc\u0131lar\u0131n\u0131 \u0130stanbul'daki bir devlet ilkokulunda 2022-2023 ö\u011fretim y\u0131l\u0131nda 4. s\u0131n\u0131fa devam eden 23 ö\u011frenci ile onlar\u0131n velileri ve s\u0131n\u0131f ö\u011fretmeni olu\u015fturmu\u015ftur. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n verileri, video kay\u0131tlar\u0131 ve gözlem formlar\u0131ndan elde edilen gözlem verileri, ara\u015ft\u0131rmac\u0131 günlükleri, ö\u011frenci ürünleri, de\u011ferlendirme formlar\u0131, öz-de\u011ferlendirme formlar\u0131 ile ö\u011frenciler, veliler ve s\u0131n\u0131f ö\u011fretmeniyle gerçekle\u015ftirilen yar\u0131 yap\u0131land\u0131r\u0131lm\u0131\u015f görü\u015fmeler yoluyla toplanm\u0131\u015ft\u0131r. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n verileri içerik analizi ile çözümlenmi\u015ftir. Ara\u015ft\u0131rmada elde edilen verilerin analizi sonucunda "süreç", "bili\u015fsel", "duyu\u015fsal", "beceri" ve "sorunlar ve çözümler" olmak üzere be\u015f tema ortaya konmu\u015ftur. Süreç boyutunda; Çoklu Zekâ kuram\u0131 ba\u011flam\u0131nda haz\u0131rlanan ders planlar\u0131n\u0131n ö\u011frencilere ilgili kazan\u0131mlar\u0131n kazand\u0131r\u0131lmas\u0131nda kullan\u0131labilecek uygun ders planlar\u0131 oldu\u011fu anla\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Bili\u015fsel boyutta; ö\u011frencilerin konular\u0131 anlaklar\u0131, kavrad\u0131klar\u0131 ve akademik ba\u015far\u0131lar\u0131n\u0131n artt\u0131\u011f\u0131 ve etkili ö\u011frenmelerine katk\u0131 sa\u011flad\u0131\u011f\u0131 görülmü\u015ftür. Duyu\u015fsal boyutta ö\u011frencilerin süreçte mutlu olduklar\u0131, keyif ald\u0131klar\u0131, e\u011flendikleri, heyecan duyduklar\u0131, etkinliklere istekle kat\u0131ld\u0131klar\u0131, öz-güven kazand\u0131klar\u0131 ve öz-yeterlik alg\u0131s\u0131 geli\u015ftirdikleri gözlenmi\u015ftir. Beceri boyutunda ö\u011frencilerin günlük ya\u015famla ili\u015fkilendirme ve ileti\u015fim kurma becerilerini geli\u015ftirdi\u011fi ortaya ç\u0131km\u0131\u015ft\u0131r. Sorunlar ve öneriler boyutunda ise ö\u011frencilerin gerçekle\u015ftirilen her etkinlikte görev almak istemeleri ve çoklu zekâya dayal\u0131 etkinliklerde daha fazla söz alma ve dü\u015füncelerini ifade etme iste\u011fi ta\u015f\u0131malar\u0131n\u0131n sorun olu\u015fturdu\u011fu sonucuna ula\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r.</p>", "headline": "\u0130lkokul Fen Bilimleri Dersinde \u00c7oklu Zek\u00e2 Kuram\u0131 Uygulamalar\u0131: Bir Eylem Ara\u015ft\u0131rmas\u0131", "identifier": 263926, "image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg", "inLanguage": { "@type": "Language", "alternateName": "tur", "name": "Turkish" }, "keywords": [ "\u00c7oklu zek\u00e2", "ilkokul \u00f6\u011frencileri", "Fen Bilimleri dersi" ], "license": "http://www.opendefinition.org/licenses/cc-by-sa", "name": "\u0130lkokul Fen Bilimleri Dersinde \u00c7oklu Zek\u00e2 Kuram\u0131 Uygulamalar\u0131: Bir Eylem Ara\u015ft\u0131rmas\u0131", "url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263926" }
Görüntülenme | 172 |
İndirme | 186 |
Veri hacmi | 745.6 MB |
Tekil görüntülenme | 156 |
Tekil indirme | 160 |