Tez Açık Erişim

İlkokul Fen Bilimleri Dersinde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları: Bir Eylem Araştırması

Doğan, Muhammet Fatih


Citation Style Language JSON

{
  "DOI": "10.13140/RG.2.2.11954.79046", 
  "abstract": "<p>\u0130lkokul d&ouml;rd&uuml;nc&uuml; s\u0131n\u0131f Fen Bilimleri dersinde g&uuml;nl&uuml;k ya\u015fam problemlerini &ccedil;&ouml;zme becerileri temelli &ccedil;oklu zek&acirc; kuram\u0131n\u0131n uygulanabilirli\u011fini ortaya koymay\u0131 ama&ccedil;layan bu ara\u015ft\u0131rma nitel ara\u015ft\u0131rma y&ouml;ntemlerinden biri olan eylem ara\u015ft\u0131rmas\u0131 deseniyle ger&ccedil;ekle\u015ftirilmi\u015ftir. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n kat\u0131l\u0131mc\u0131lar\u0131n\u0131 \u0130stanbul&#39;daki bir devlet ilkokulunda 2022-2023 &ouml;\u011fretim y\u0131l\u0131nda 4. s\u0131n\u0131fa devam eden 23 &ouml;\u011frenci ile onlar\u0131n velileri ve s\u0131n\u0131f &ouml;\u011fretmeni olu\u015fturmu\u015ftur. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n verileri, video kay\u0131tlar\u0131 ve g&ouml;zlem formlar\u0131ndan elde edilen g&ouml;zlem verileri, ara\u015ft\u0131rmac\u0131 g&uuml;nl&uuml;kleri, &ouml;\u011frenci &uuml;r&uuml;nleri, de\u011ferlendirme formlar\u0131, &ouml;z-de\u011ferlendirme formlar\u0131 ile &ouml;\u011frenciler, veliler ve s\u0131n\u0131f &ouml;\u011fretmeniyle ger&ccedil;ekle\u015ftirilen yar\u0131 yap\u0131land\u0131r\u0131lm\u0131\u015f g&ouml;r&uuml;\u015fmeler yoluyla toplanm\u0131\u015ft\u0131r. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n verileri i&ccedil;erik analizi ile &ccedil;&ouml;z&uuml;mlenmi\u015ftir. Ara\u015ft\u0131rmada elde edilen verilerin analizi sonucunda &quot;s&uuml;re&ccedil;&quot;, &quot;bili\u015fsel&quot;, &quot;duyu\u015fsal&quot;, &quot;beceri&quot; ve &quot;sorunlar ve &ccedil;&ouml;z&uuml;mler&quot; olmak &uuml;zere be\u015f tema ortaya konmu\u015ftur. S&uuml;re&ccedil; boyutunda; &Ccedil;oklu Zek&acirc; kuram\u0131 ba\u011flam\u0131nda haz\u0131rlanan ders planlar\u0131n\u0131n &ouml;\u011frencilere ilgili kazan\u0131mlar\u0131n kazand\u0131r\u0131lmas\u0131nda kullan\u0131labilecek uygun ders planlar\u0131 oldu\u011fu anla\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Bili\u015fsel boyutta; &ouml;\u011frencilerin konular\u0131 anlaklar\u0131, kavrad\u0131klar\u0131 ve akademik ba\u015far\u0131lar\u0131n\u0131n artt\u0131\u011f\u0131 ve etkili &ouml;\u011frenmelerine katk\u0131 sa\u011flad\u0131\u011f\u0131 g&ouml;r&uuml;lm&uuml;\u015ft&uuml;r. Duyu\u015fsal boyutta &ouml;\u011frencilerin s&uuml;re&ccedil;te mutlu olduklar\u0131, keyif ald\u0131klar\u0131, e\u011flendikleri, heyecan duyduklar\u0131, etkinliklere istekle kat\u0131ld\u0131klar\u0131, &ouml;z-g&uuml;ven kazand\u0131klar\u0131 ve &ouml;z-yeterlik alg\u0131s\u0131 geli\u015ftirdikleri g&ouml;zlenmi\u015ftir. Beceri boyutunda &ouml;\u011frencilerin g&uuml;nl&uuml;k ya\u015famla ili\u015fkilendirme ve ileti\u015fim kurma becerilerini geli\u015ftirdi\u011fi ortaya &ccedil;\u0131km\u0131\u015ft\u0131r. Sorunlar ve &ouml;neriler boyutunda ise &ouml;\u011frencilerin ger&ccedil;ekle\u015ftirilen her etkinlikte g&ouml;rev almak istemeleri ve &ccedil;oklu zek&acirc;ya dayal\u0131 etkinliklerde daha fazla s&ouml;z alma ve d&uuml;\u015f&uuml;ncelerini ifade etme iste\u011fi ta\u015f\u0131malar\u0131n\u0131n sorun olu\u015fturdu\u011fu sonucuna ula\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r.</p>", 
  "author": [
    {
      "family": "Do\u011fan", 
      "given": " Muhammet Fatih"
    }
  ], 
  "id": "263926", 
  "issued": {
    "date-parts": [
      [
        2023, 
        4, 
        14
      ]
    ]
  }, 
  "language": "tur", 
  "title": "\u0130lkokul Fen Bilimleri Dersinde \u00c7oklu Zek\u00e2 Kuram\u0131 Uygulamalar\u0131: Bir Eylem Ara\u015ft\u0131rmas\u0131", 
  "type": "thesis"
}
172
186
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 172
İndirme 186
Veri hacmi 745.6 MB
Tekil görüntülenme 156
Tekil indirme 160

Alıntı yap