Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
<leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">İngilizce Öğretmenleri</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Sınıf Yönetimi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Karma Yöntem</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">PLS-SEM</subfield>
</datafield>
<datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Lise</subfield>
</datafield>
<datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">tsm</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
<subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:263914</subfield>
</datafield>
<datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a"><p>Bu araştırma, İngilizce &ouml;ğretmenlerinin sınıf y&ouml;netimi anlayışları ile lise &ouml;ğrencilerinin İngilizce dersine y&ouml;nelik tutumları arasındaki ilişkiye &ouml;ğrencilerin bakış a&ccedil;ıları &uuml;zerinden ışık tutmak amacıyla ger&ccedil;ekleştirildi. Araştırma bir karma y&ouml;ntem araştırmasıdır. &Ouml;rneklem grubunu 265 [197 kız; 68 erkek] lise &ouml;ğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın hem nicel hem de nitel verileri T&uuml;rkiye&rsquo;nin Doğu Anadolu B&ouml;lgesinde bulunan bir şehir merkezindeki &uuml;&ccedil; farklı devlet lisesinden toplanmıştır. Ulaşılan veriler &uuml;zerinde ilk olarak; betimsel ve nedensel-karşılaştırmalı istatistiksel analizler yapılmıştır. İkinci olarak, PLS-SEM yaklaşımı temelinde bir yol analizi &ouml;l&ccedil;&uuml;m modeli oluşturulmuş ve model sınaması ger&ccedil;ekleştirilmiştir. &Uuml;&ccedil;&uuml;nc&uuml; olarak toplanan nitel veriler &uuml;zerinde i&ccedil;erik analizi uygulanmıştır. Veri analizi sonrasında elde edilen nicel ve nitel bulgular birlikte değerlendirilerek araştırmanın sonu&ccedil;larına ulaşılmıştır. Buna g&ouml;re; İngilizce &ouml;ğretmenlerinin sahip oldukları sınıf y&ouml;netimi anlayışlarının lise &ouml;ğrencilerinin İngilizce dersine y&ouml;nelik tutumlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu ortaya &ccedil;ıkmıştır. Buna g&ouml;re, sınıf y&ouml;netimi anlayışı değişkeni ile kurulan modelin İngilizce dersine y&ouml;nelik tutum puanlarındaki değişimin ~%9.3&rsquo;&uuml;n&uuml; anlamlı d&uuml;zeyde a&ccedil;ıklamakta olduğu s&ouml;ylenebilir. Bu sonucu ulaşılan yol analizi bulguları ile &ouml;ğrencilerden yapılan doğrudan alıntılar da desteklemektedir. Ayrıca, İngilizce &ouml;ğretmenlerinin demokratik sınıf y&ouml;netimi anlayışlarının, &ouml;ğretmenlerin otoriter sınıf y&ouml;netimi anlayışları ile &ouml;ğrencilerin İngilizce dersinin &ouml;nemine y&ouml;nelik tutumları arasında tam aracılık etkisine sahip olduğu da belirlenmiştir (p&lt;.001). Araştırmanın sonu&ccedil;ları doğrultusunda İngilizce derslerindeki sınıf y&ouml;netimi anlayışı &uuml;zerine İngilizce &ouml;ğretmenleri i&ccedil;in birtakım &ouml;nerilerde bulunulmuştur.</p></subfield>
</datafield>
<datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">publication</subfield>
<subfield code="b">article</subfield>
</datafield>
<datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial</subfield>
<subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</subfield>
</datafield>
<datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">Bozkur, Helin</subfield>
<subfield code="u">Muş Alparslan Üniversitesi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
<subfield code="z">md5:71c7cae0a7f97ee4fcf4a5f522a352d9</subfield>
<subfield code="s">1106461</subfield>
<subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/263914/files/10.33206-mjss.1317572-3222686.pdf</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="005">20240422080007.0</controlfield>
<datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="c">2024-04-22</subfield>
</datafield>
<datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">10.33206/mjss.1317572</subfield>
<subfield code="2">doi</subfield>
</datafield>
<datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="l">open</subfield>
</datafield>
<datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="a">İngilizce Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Anlayışları ve Lise Öğrencilerinin İngilizce Dersine Yönelik Tutumları: Bir Karma Yöntem Araştırması</subfield>
</datafield>
<datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
<subfield code="v">13</subfield>
<subfield code="p">MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi</subfield>
<subfield code="c">413 - 425</subfield>
<subfield code="n">2</subfield>
</datafield>
<datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
<subfield code="a">cc-by</subfield>
<subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
</datafield>
<datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
<subfield code="0">(orcid)0000-0002-2921-7831</subfield>
<subfield code="a">Polat, Murat</subfield>
<subfield code="u">Muş Alparslan Üniversitesi</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="001">263914</controlfield>
</record>
| Görüntülenme | 76 |
| İndirme | 77 |
| Veri hacmi | 85.2 MB |
| Tekil görüntülenme | 71 |
| Tekil indirme | 66 |