Dergi makalesi Açık Erişim

İngilizce Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Anlayışları ve Lise Öğrencilerinin İngilizce Dersine Yönelik Tutumları: Bir Karma Yöntem Araştırması

Bozkur, Helin; Polat, Murat


MARC21 XML

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<record xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim">
  <leader>00000nam##2200000uu#4500</leader>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">İngilizce Öğretmenleri</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Sınıf Yönetimi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Karma Yöntem</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">PLS-SEM</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="653" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Lise</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="041" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">tsm</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="O">
    <subfield code="o">oai:aperta.ulakbim.gov.tr:263914</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="520" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">&lt;p&gt;Bu araştırma, İngilizce &amp;ouml;ğretmenlerinin sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışları ile lise &amp;ouml;ğrencilerinin İngilizce dersine y&amp;ouml;nelik tutumları arasındaki ilişkiye &amp;ouml;ğrencilerin bakış a&amp;ccedil;ıları &amp;uuml;zerinden ışık tutmak amacıyla ger&amp;ccedil;ekleştirildi. Araştırma bir karma y&amp;ouml;ntem araştırmasıdır. &amp;Ouml;rneklem grubunu 265 [197 kız; 68 erkek] lise &amp;ouml;ğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın hem nicel hem de nitel verileri T&amp;uuml;rkiye&amp;rsquo;nin Doğu Anadolu B&amp;ouml;lgesinde bulunan bir şehir merkezindeki &amp;uuml;&amp;ccedil; farklı devlet lisesinden toplanmıştır. Ulaşılan veriler &amp;uuml;zerinde ilk olarak; betimsel ve nedensel-karşılaştırmalı istatistiksel analizler yapılmıştır. İkinci olarak, PLS-SEM yaklaşımı temelinde bir yol analizi &amp;ouml;l&amp;ccedil;&amp;uuml;m modeli oluşturulmuş ve model sınaması ger&amp;ccedil;ekleştirilmiştir. &amp;Uuml;&amp;ccedil;&amp;uuml;nc&amp;uuml; olarak toplanan nitel veriler &amp;uuml;zerinde i&amp;ccedil;erik analizi uygulanmıştır. Veri analizi sonrasında elde edilen nicel ve nitel bulgular birlikte değerlendirilerek araştırmanın sonu&amp;ccedil;larına ulaşılmıştır. Buna g&amp;ouml;re; İngilizce &amp;ouml;ğretmenlerinin sahip oldukları sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışlarının lise &amp;ouml;ğrencilerinin İngilizce dersine y&amp;ouml;nelik tutumlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu ortaya &amp;ccedil;ıkmıştır. Buna g&amp;ouml;re, sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışı değişkeni ile kurulan modelin İngilizce dersine y&amp;ouml;nelik tutum puanlarındaki değişimin ~%9.3&amp;rsquo;&amp;uuml;n&amp;uuml; anlamlı d&amp;uuml;zeyde a&amp;ccedil;ıklamakta olduğu s&amp;ouml;ylenebilir. Bu sonucu ulaşılan yol analizi bulguları ile &amp;ouml;ğrencilerden yapılan doğrudan alıntılar da desteklemektedir. Ayrıca, İngilizce &amp;ouml;ğretmenlerinin demokratik sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışlarının, &amp;ouml;ğretmenlerin otoriter sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışları ile &amp;ouml;ğrencilerin İngilizce dersinin &amp;ouml;nemine y&amp;ouml;nelik tutumları arasında tam aracılık etkisine sahip olduğu da belirlenmiştir (p&amp;lt;.001). Araştırmanın sonu&amp;ccedil;ları doğrultusunda İngilizce derslerindeki sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışı &amp;uuml;zerine İngilizce &amp;ouml;ğretmenleri i&amp;ccedil;in birtakım &amp;ouml;nerilerde bulunulmuştur.&lt;/p&gt;</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="980" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">publication</subfield>
    <subfield code="b">article</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="540" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Creative Commons Attribution-NonCommercial</subfield>
    <subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="100" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">Bozkur, Helin</subfield>
    <subfield code="u">Muş Alparslan Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="856" ind1="4" ind2=" ">
    <subfield code="z">md5:71c7cae0a7f97ee4fcf4a5f522a352d9</subfield>
    <subfield code="s">1106461</subfield>
    <subfield code="u">https://aperta.ulakbim.gov.trrecord/263914/files/10.33206-mjss.1317572-3222686.pdf</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="005">20240422080007.0</controlfield>
  <datafield tag="260" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="c">2024-04-22</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="024" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">10.33206/mjss.1317572</subfield>
    <subfield code="2">doi</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="542" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="l">open</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="245" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="a">İngilizce Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Anlayışları ve Lise Öğrencilerinin İngilizce Dersine Yönelik Tutumları: Bir Karma Yöntem Araştırması</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="909" ind1="C" ind2="4">
    <subfield code="v">13</subfield>
    <subfield code="p">MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi</subfield>
    <subfield code="c">413 - 425</subfield>
    <subfield code="n">2</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="650" ind1="1" ind2="7">
    <subfield code="a">cc-by</subfield>
    <subfield code="2">opendefinition.org</subfield>
  </datafield>
  <datafield tag="700" ind1=" " ind2=" ">
    <subfield code="0">(orcid)0000-0002-2921-7831</subfield>
    <subfield code="a">Polat, Murat</subfield>
    <subfield code="u">Muş Alparslan Üniversitesi</subfield>
  </datafield>
  <controlfield tag="001">263914</controlfield>
</record>
76
77
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 76
İndirme 77
Veri hacmi 85.2 MB
Tekil görüntülenme 71
Tekil indirme 66

Alıntı yap