Dergi makalesi Açık Erişim
{
"@context": "https://schema.org/",
"@id": 263914,
"@type": "ScholarlyArticle",
"creator": [
{
"@type": "Person",
"affiliation": "Mu\u015f Alparslan \u00dcniversitesi",
"name": "Bozkur, Helin"
},
{
"@id": "https://orcid.org/0000-0002-2921-7831",
"@type": "Person",
"affiliation": "Mu\u015f Alparslan \u00dcniversitesi",
"name": "Polat, Murat"
}
],
"datePublished": "2024-04-22",
"description": "<p>Bu ara\u015ft\u0131rma, \u0130ngilizce ö\u011fretmenlerinin s\u0131n\u0131f yönetimi anlay\u0131\u015flar\u0131 ile lise ö\u011frencilerinin \u0130ngilizce dersine yönelik tutumlar\u0131 aras\u0131ndaki ili\u015fkiye ö\u011frencilerin bak\u0131\u015f aç\u0131lar\u0131 üzerinden \u0131\u015f\u0131k tutmak amac\u0131yla gerçekle\u015ftirildi. Ara\u015ft\u0131rma bir karma yöntem ara\u015ft\u0131rmas\u0131d\u0131r. Örneklem grubunu 265 [197 k\u0131z; 68 erkek] lise ö\u011frencisi olu\u015fturmaktad\u0131r. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n hem nicel hem de nitel verileri Türkiye’nin Do\u011fu Anadolu Bölgesinde bulunan bir \u015fehir merkezindeki üç farkl\u0131 devlet lisesinden toplanm\u0131\u015ft\u0131r. Ula\u015f\u0131lan veriler üzerinde ilk olarak; betimsel ve nedensel-kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131rmal\u0131 istatistiksel analizler yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. \u0130kinci olarak, PLS-SEM yakla\u015f\u0131m\u0131 temelinde bir yol analizi ölçüm modeli olu\u015fturulmu\u015f ve model s\u0131namas\u0131 gerçekle\u015ftirilmi\u015ftir. Üçüncü olarak toplanan nitel veriler üzerinde içerik analizi uygulanm\u0131\u015ft\u0131r. Veri analizi sonras\u0131nda elde edilen nicel ve nitel bulgular birlikte de\u011ferlendirilerek ara\u015ft\u0131rman\u0131n sonuçlar\u0131na ula\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Buna göre; \u0130ngilizce ö\u011fretmenlerinin sahip olduklar\u0131 s\u0131n\u0131f yönetimi anlay\u0131\u015flar\u0131n\u0131n lise ö\u011frencilerinin \u0130ngilizce dersine yönelik tutumlar\u0131n\u0131n anlaml\u0131 bir yorday\u0131c\u0131s\u0131 oldu\u011fu ortaya ç\u0131km\u0131\u015ft\u0131r. Buna göre, s\u0131n\u0131f yönetimi anlay\u0131\u015f\u0131 de\u011fi\u015fkeni ile kurulan modelin \u0130ngilizce dersine yönelik tutum puanlar\u0131ndaki de\u011fi\u015fimin ~%9.3’ünü anlaml\u0131 düzeyde aç\u0131klamakta oldu\u011fu söylenebilir. Bu sonucu ula\u015f\u0131lan yol analizi bulgular\u0131 ile ö\u011frencilerden yap\u0131lan do\u011frudan al\u0131nt\u0131lar da desteklemektedir. Ayr\u0131ca, \u0130ngilizce ö\u011fretmenlerinin demokratik s\u0131n\u0131f yönetimi anlay\u0131\u015flar\u0131n\u0131n, ö\u011fretmenlerin otoriter s\u0131n\u0131f yönetimi anlay\u0131\u015flar\u0131 ile ö\u011frencilerin \u0130ngilizce dersinin önemine yönelik tutumlar\u0131 aras\u0131nda tam arac\u0131l\u0131k etkisine sahip oldu\u011fu da belirlenmi\u015ftir (p<.001). Ara\u015ft\u0131rman\u0131n sonuçlar\u0131 do\u011frultusunda \u0130ngilizce derslerindeki s\u0131n\u0131f yönetimi anlay\u0131\u015f\u0131 üzerine \u0130ngilizce ö\u011fretmenleri için birtak\u0131m önerilerde bulunulmu\u015ftur.</p>",
"headline": "\u0130ngilizce \u00d6\u011fretmenlerinin S\u0131n\u0131f Y\u00f6netimi Anlay\u0131\u015flar\u0131 ve Lise \u00d6\u011frencilerinin \u0130ngilizce Dersine Y\u00f6nelik Tutumlar\u0131: Bir Karma Y\u00f6ntem Ara\u015ft\u0131rmas\u0131",
"identifier": 263914,
"image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg",
"inLanguage": {
"@type": "Language",
"alternateName": "tsm",
"name": "Turkish Sign Language"
},
"keywords": [
"\u0130ngilizce \u00d6\u011fretmenleri",
"S\u0131n\u0131f Y\u00f6netimi",
"Karma Y\u00f6ntem",
"PLS-SEM",
"Lise"
],
"license": "https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/",
"name": "\u0130ngilizce \u00d6\u011fretmenlerinin S\u0131n\u0131f Y\u00f6netimi Anlay\u0131\u015flar\u0131 ve Lise \u00d6\u011frencilerinin \u0130ngilizce Dersine Y\u00f6nelik Tutumlar\u0131: Bir Karma Y\u00f6ntem Ara\u015ft\u0131rmas\u0131",
"url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263914"
}
| Görüntülenme | 76 |
| İndirme | 77 |
| Veri hacmi | 85.2 MB |
| Tekil görüntülenme | 71 |
| Tekil indirme | 66 |