Dergi makalesi Açık Erişim

İngilizce Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Anlayışları ve Lise Öğrencilerinin İngilizce Dersine Yönelik Tutumları: Bir Karma Yöntem Araştırması

Bozkur, Helin; Polat, Murat


JSON-LD (schema.org)

{
  "@context": "https://schema.org/", 
  "@id": 263914, 
  "@type": "ScholarlyArticle", 
  "creator": [
    {
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "Mu\u015f Alparslan \u00dcniversitesi", 
      "name": "Bozkur, Helin"
    }, 
    {
      "@id": "https://orcid.org/0000-0002-2921-7831", 
      "@type": "Person", 
      "affiliation": "Mu\u015f Alparslan \u00dcniversitesi", 
      "name": "Polat, Murat"
    }
  ], 
  "datePublished": "2024-04-22", 
  "description": "<p>Bu ara\u015ft\u0131rma, \u0130ngilizce &ouml;\u011fretmenlerinin s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015flar\u0131 ile lise &ouml;\u011frencilerinin \u0130ngilizce dersine y&ouml;nelik tutumlar\u0131 aras\u0131ndaki ili\u015fkiye &ouml;\u011frencilerin bak\u0131\u015f a&ccedil;\u0131lar\u0131 &uuml;zerinden \u0131\u015f\u0131k tutmak amac\u0131yla ger&ccedil;ekle\u015ftirildi. Ara\u015ft\u0131rma bir karma y&ouml;ntem ara\u015ft\u0131rmas\u0131d\u0131r. &Ouml;rneklem grubunu 265 [197 k\u0131z; 68 erkek] lise &ouml;\u011frencisi olu\u015fturmaktad\u0131r. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n hem nicel hem de nitel verileri T&uuml;rkiye&rsquo;nin Do\u011fu Anadolu B&ouml;lgesinde bulunan bir \u015fehir merkezindeki &uuml;&ccedil; farkl\u0131 devlet lisesinden toplanm\u0131\u015ft\u0131r. Ula\u015f\u0131lan veriler &uuml;zerinde ilk olarak; betimsel ve nedensel-kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131rmal\u0131 istatistiksel analizler yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. \u0130kinci olarak, PLS-SEM yakla\u015f\u0131m\u0131 temelinde bir yol analizi &ouml;l&ccedil;&uuml;m modeli olu\u015fturulmu\u015f ve model s\u0131namas\u0131 ger&ccedil;ekle\u015ftirilmi\u015ftir. &Uuml;&ccedil;&uuml;nc&uuml; olarak toplanan nitel veriler &uuml;zerinde i&ccedil;erik analizi uygulanm\u0131\u015ft\u0131r. Veri analizi sonras\u0131nda elde edilen nicel ve nitel bulgular birlikte de\u011ferlendirilerek ara\u015ft\u0131rman\u0131n sonu&ccedil;lar\u0131na ula\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Buna g&ouml;re; \u0130ngilizce &ouml;\u011fretmenlerinin sahip olduklar\u0131 s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015flar\u0131n\u0131n lise &ouml;\u011frencilerinin \u0130ngilizce dersine y&ouml;nelik tutumlar\u0131n\u0131n anlaml\u0131 bir yorday\u0131c\u0131s\u0131 oldu\u011fu ortaya &ccedil;\u0131km\u0131\u015ft\u0131r. Buna g&ouml;re, s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015f\u0131 de\u011fi\u015fkeni ile kurulan modelin \u0130ngilizce dersine y&ouml;nelik tutum puanlar\u0131ndaki de\u011fi\u015fimin ~%9.3&rsquo;&uuml;n&uuml; anlaml\u0131 d&uuml;zeyde a&ccedil;\u0131klamakta oldu\u011fu s&ouml;ylenebilir. Bu sonucu ula\u015f\u0131lan yol analizi bulgular\u0131 ile &ouml;\u011frencilerden yap\u0131lan do\u011frudan al\u0131nt\u0131lar da desteklemektedir. Ayr\u0131ca, \u0130ngilizce &ouml;\u011fretmenlerinin demokratik s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015flar\u0131n\u0131n, &ouml;\u011fretmenlerin otoriter s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015flar\u0131 ile &ouml;\u011frencilerin \u0130ngilizce dersinin &ouml;nemine y&ouml;nelik tutumlar\u0131 aras\u0131nda tam arac\u0131l\u0131k etkisine sahip oldu\u011fu da belirlenmi\u015ftir (p&lt;.001). Ara\u015ft\u0131rman\u0131n sonu&ccedil;lar\u0131 do\u011frultusunda \u0130ngilizce derslerindeki s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015f\u0131 &uuml;zerine \u0130ngilizce &ouml;\u011fretmenleri i&ccedil;in birtak\u0131m &ouml;nerilerde bulunulmu\u015ftur.</p>", 
  "headline": "\u0130ngilizce \u00d6\u011fretmenlerinin S\u0131n\u0131f Y\u00f6netimi Anlay\u0131\u015flar\u0131 ve Lise \u00d6\u011frencilerinin \u0130ngilizce Dersine Y\u00f6nelik Tutumlar\u0131: Bir Karma Y\u00f6ntem Ara\u015ft\u0131rmas\u0131", 
  "identifier": 263914, 
  "image": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/static/img/logo/aperta_logo_with_icon.svg", 
  "inLanguage": {
    "@type": "Language", 
    "alternateName": "tsm", 
    "name": "Turkish Sign Language"
  }, 
  "keywords": [
    "\u0130ngilizce \u00d6\u011fretmenleri", 
    "S\u0131n\u0131f Y\u00f6netimi", 
    "Karma Y\u00f6ntem", 
    "PLS-SEM", 
    "Lise"
  ], 
  "license": "https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/", 
  "name": "\u0130ngilizce \u00d6\u011fretmenlerinin S\u0131n\u0131f Y\u00f6netimi Anlay\u0131\u015flar\u0131 ve Lise \u00d6\u011frencilerinin \u0130ngilizce Dersine Y\u00f6nelik Tutumlar\u0131: Bir Karma Y\u00f6ntem Ara\u015ft\u0131rmas\u0131", 
  "url": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263914"
}
76
77
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 76
İndirme 77
Veri hacmi 85.2 MB
Tekil görüntülenme 71
Tekil indirme 66

Alıntı yap