Dergi makalesi Açık Erişim

İngilizce Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Anlayışları ve Lise Öğrencilerinin İngilizce Dersine Yönelik Tutumları: Bir Karma Yöntem Araştırması

Bozkur, Helin; Polat, Murat


DataCite XML

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
  <identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263914</identifier>
  <creators>
    <creator>
      <creatorName>Bozkur, Helin</creatorName>
      <givenName>Helin</givenName>
      <familyName>Bozkur</familyName>
      <affiliation>Muş Alparslan Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
    <creator>
      <creatorName>Polat, Murat</creatorName>
      <givenName>Murat</givenName>
      <familyName>Polat</familyName>
      <nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-2921-7831</nameIdentifier>
      <affiliation>Muş Alparslan Üniversitesi</affiliation>
    </creator>
  </creators>
  <titles>
    <title>İngilizce Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Anlayışları Ve Lise Öğrencilerinin İngilizce Dersine Yönelik Tutumları: Bir Karma Yöntem Araştırması</title>
  </titles>
  <publisher>Aperta</publisher>
  <publicationYear>2024</publicationYear>
  <subjects>
    <subject>İngilizce Öğretmenleri</subject>
    <subject>Sınıf Yönetimi</subject>
    <subject>Karma Yöntem</subject>
    <subject>PLS-SEM</subject>
    <subject>Lise</subject>
  </subjects>
  <dates>
    <date dateType="Issued">2024-04-22</date>
  </dates>
  <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
  <alternateIdentifiers>
    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263914</alternateIdentifier>
  </alternateIdentifiers>
  <relatedIdentifiers>
    <relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.33206/mjss.1317572</relatedIdentifier>
  </relatedIdentifiers>
  <rightsList>
    <rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial</rights>
    <rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
  </rightsList>
  <descriptions>
    <description descriptionType="Abstract">&lt;p&gt;Bu araştırma, İngilizce &amp;ouml;ğretmenlerinin sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışları ile lise &amp;ouml;ğrencilerinin İngilizce dersine y&amp;ouml;nelik tutumları arasındaki ilişkiye &amp;ouml;ğrencilerin bakış a&amp;ccedil;ıları &amp;uuml;zerinden ışık tutmak amacıyla ger&amp;ccedil;ekleştirildi. Araştırma bir karma y&amp;ouml;ntem araştırmasıdır. &amp;Ouml;rneklem grubunu 265 [197 kız; 68 erkek] lise &amp;ouml;ğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın hem nicel hem de nitel verileri T&amp;uuml;rkiye&amp;rsquo;nin Doğu Anadolu B&amp;ouml;lgesinde bulunan bir şehir merkezindeki &amp;uuml;&amp;ccedil; farklı devlet lisesinden toplanmıştır. Ulaşılan veriler &amp;uuml;zerinde ilk olarak; betimsel ve nedensel-karşılaştırmalı istatistiksel analizler yapılmıştır. İkinci olarak, PLS-SEM yaklaşımı temelinde bir yol analizi &amp;ouml;l&amp;ccedil;&amp;uuml;m modeli oluşturulmuş ve model sınaması ger&amp;ccedil;ekleştirilmiştir. &amp;Uuml;&amp;ccedil;&amp;uuml;nc&amp;uuml; olarak toplanan nitel veriler &amp;uuml;zerinde i&amp;ccedil;erik analizi uygulanmıştır. Veri analizi sonrasında elde edilen nicel ve nitel bulgular birlikte değerlendirilerek araştırmanın sonu&amp;ccedil;larına ulaşılmıştır. Buna g&amp;ouml;re; İngilizce &amp;ouml;ğretmenlerinin sahip oldukları sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışlarının lise &amp;ouml;ğrencilerinin İngilizce dersine y&amp;ouml;nelik tutumlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu ortaya &amp;ccedil;ıkmıştır. Buna g&amp;ouml;re, sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışı değişkeni ile kurulan modelin İngilizce dersine y&amp;ouml;nelik tutum puanlarındaki değişimin ~%9.3&amp;rsquo;&amp;uuml;n&amp;uuml; anlamlı d&amp;uuml;zeyde a&amp;ccedil;ıklamakta olduğu s&amp;ouml;ylenebilir. Bu sonucu ulaşılan yol analizi bulguları ile &amp;ouml;ğrencilerden yapılan doğrudan alıntılar da desteklemektedir. Ayrıca, İngilizce &amp;ouml;ğretmenlerinin demokratik sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışlarının, &amp;ouml;ğretmenlerin otoriter sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışları ile &amp;ouml;ğrencilerin İngilizce dersinin &amp;ouml;nemine y&amp;ouml;nelik tutumları arasında tam aracılık etkisine sahip olduğu da belirlenmiştir (p&amp;lt;.001). Araştırmanın sonu&amp;ccedil;ları doğrultusunda İngilizce derslerindeki sınıf y&amp;ouml;netimi anlayışı &amp;uuml;zerine İngilizce &amp;ouml;ğretmenleri i&amp;ccedil;in birtakım &amp;ouml;nerilerde bulunulmuştur.&lt;/p&gt;</description>
  </descriptions>
  <fundingReferences>
    <fundingReference>
      <funderName>Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştirma Kurumu</funderName>
      <funderIdentifier funderIdentifierType="Crossref Funder ID">https://doi.org/10.13039/501100004410</funderIdentifier>
      <awardNumber>2109148</awardNumber>
    </fundingReference>
  </fundingReferences>
</resource>
76
77
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 76
İndirme 77
Veri hacmi 85.2 MB
Tekil görüntülenme 71
Tekil indirme 66

Alıntı yap