Dergi makalesi Açık Erişim
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263914</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Bozkur, Helin</creatorName>
<givenName>Helin</givenName>
<familyName>Bozkur</familyName>
<affiliation>Muş Alparslan Üniversitesi</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Polat, Murat</creatorName>
<givenName>Murat</givenName>
<familyName>Polat</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0002-2921-7831</nameIdentifier>
<affiliation>Muş Alparslan Üniversitesi</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>İngilizce Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Anlayışları Ve Lise Öğrencilerinin İngilizce Dersine Yönelik Tutumları: Bir Karma Yöntem Araştırması</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2024</publicationYear>
<subjects>
<subject>İngilizce Öğretmenleri</subject>
<subject>Sınıf Yönetimi</subject>
<subject>Karma Yöntem</subject>
<subject>PLS-SEM</subject>
<subject>Lise</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType="Issued">2024-04-22</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263914</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.33206/mjss.1317572</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>Bu araştırma, İngilizce &ouml;ğretmenlerinin sınıf y&ouml;netimi anlayışları ile lise &ouml;ğrencilerinin İngilizce dersine y&ouml;nelik tutumları arasındaki ilişkiye &ouml;ğrencilerin bakış a&ccedil;ıları &uuml;zerinden ışık tutmak amacıyla ger&ccedil;ekleştirildi. Araştırma bir karma y&ouml;ntem araştırmasıdır. &Ouml;rneklem grubunu 265 [197 kız; 68 erkek] lise &ouml;ğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın hem nicel hem de nitel verileri T&uuml;rkiye&rsquo;nin Doğu Anadolu B&ouml;lgesinde bulunan bir şehir merkezindeki &uuml;&ccedil; farklı devlet lisesinden toplanmıştır. Ulaşılan veriler &uuml;zerinde ilk olarak; betimsel ve nedensel-karşılaştırmalı istatistiksel analizler yapılmıştır. İkinci olarak, PLS-SEM yaklaşımı temelinde bir yol analizi &ouml;l&ccedil;&uuml;m modeli oluşturulmuş ve model sınaması ger&ccedil;ekleştirilmiştir. &Uuml;&ccedil;&uuml;nc&uuml; olarak toplanan nitel veriler &uuml;zerinde i&ccedil;erik analizi uygulanmıştır. Veri analizi sonrasında elde edilen nicel ve nitel bulgular birlikte değerlendirilerek araştırmanın sonu&ccedil;larına ulaşılmıştır. Buna g&ouml;re; İngilizce &ouml;ğretmenlerinin sahip oldukları sınıf y&ouml;netimi anlayışlarının lise &ouml;ğrencilerinin İngilizce dersine y&ouml;nelik tutumlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu ortaya &ccedil;ıkmıştır. Buna g&ouml;re, sınıf y&ouml;netimi anlayışı değişkeni ile kurulan modelin İngilizce dersine y&ouml;nelik tutum puanlarındaki değişimin ~%9.3&rsquo;&uuml;n&uuml; anlamlı d&uuml;zeyde a&ccedil;ıklamakta olduğu s&ouml;ylenebilir. Bu sonucu ulaşılan yol analizi bulguları ile &ouml;ğrencilerden yapılan doğrudan alıntılar da desteklemektedir. Ayrıca, İngilizce &ouml;ğretmenlerinin demokratik sınıf y&ouml;netimi anlayışlarının, &ouml;ğretmenlerin otoriter sınıf y&ouml;netimi anlayışları ile &ouml;ğrencilerin İngilizce dersinin &ouml;nemine y&ouml;nelik tutumları arasında tam aracılık etkisine sahip olduğu da belirlenmiştir (p&lt;.001). Araştırmanın sonu&ccedil;ları doğrultusunda İngilizce derslerindeki sınıf y&ouml;netimi anlayışı &uuml;zerine İngilizce &ouml;ğretmenleri i&ccedil;in birtakım &ouml;nerilerde bulunulmuştur.</p></description>
</descriptions>
<fundingReferences>
<fundingReference>
<funderName>Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştirma Kurumu</funderName>
<funderIdentifier funderIdentifierType="Crossref Funder ID">https://doi.org/10.13039/501100004410</funderIdentifier>
<awardNumber>2109148</awardNumber>
</fundingReference>
</fundingReferences>
</resource>
| Görüntülenme | 76 |
| İndirme | 77 |
| Veri hacmi | 85.2 MB |
| Tekil görüntülenme | 71 |
| Tekil indirme | 66 |