Dergi makalesi Açık Erişim

İngilizce Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Anlayışları ve Lise Öğrencilerinin İngilizce Dersine Yönelik Tutumları: Bir Karma Yöntem Araştırması

Bozkur, Helin; Polat, Murat


JSON

{
  "conceptrecid": "263913", 
  "created": "2024-04-22T07:58:21.641241+00:00", 
  "doi": "10.33206/mjss.1317572", 
  "files": [
    {
      "bucket": "5b0c8b17-ece2-46a2-be80-d2e672f1a8d1", 
      "checksum": "md5:71c7cae0a7f97ee4fcf4a5f522a352d9", 
      "key": "10.33206-mjss.1317572-3222686.pdf", 
      "links": {
        "self": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/5b0c8b17-ece2-46a2-be80-d2e672f1a8d1/10.33206-mjss.1317572-3222686.pdf"
      }, 
      "size": 1106461, 
      "type": "pdf"
    }
  ], 
  "id": 263914, 
  "links": {
    "badge": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/badge/doi/10.33206/mjss.1317572.svg", 
    "bucket": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/files/5b0c8b17-ece2-46a2-be80-d2e672f1a8d1", 
    "doi": "https://doi.org/10.33206/mjss.1317572", 
    "html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263914", 
    "latest": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/api/records/263914", 
    "latest_html": "https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/263914"
  }, 
  "metadata": {
    "access_right": "open", 
    "access_right_category": "success", 
    "creators": [
      {
        "affiliation": "Mu\u015f Alparslan \u00dcniversitesi", 
        "name": "Bozkur, Helin"
      }, 
      {
        "affiliation": "Mu\u015f Alparslan \u00dcniversitesi", 
        "name": "Polat, Murat", 
        "orcid": "0000-0002-2921-7831"
      }
    ], 
    "description": "<p>Bu ara\u015ft\u0131rma, \u0130ngilizce &ouml;\u011fretmenlerinin s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015flar\u0131 ile lise &ouml;\u011frencilerinin \u0130ngilizce dersine y&ouml;nelik tutumlar\u0131 aras\u0131ndaki ili\u015fkiye &ouml;\u011frencilerin bak\u0131\u015f a&ccedil;\u0131lar\u0131 &uuml;zerinden \u0131\u015f\u0131k tutmak amac\u0131yla ger&ccedil;ekle\u015ftirildi. Ara\u015ft\u0131rma bir karma y&ouml;ntem ara\u015ft\u0131rmas\u0131d\u0131r. &Ouml;rneklem grubunu 265 [197 k\u0131z; 68 erkek] lise &ouml;\u011frencisi olu\u015fturmaktad\u0131r. Ara\u015ft\u0131rman\u0131n hem nicel hem de nitel verileri T&uuml;rkiye&rsquo;nin Do\u011fu Anadolu B&ouml;lgesinde bulunan bir \u015fehir merkezindeki &uuml;&ccedil; farkl\u0131 devlet lisesinden toplanm\u0131\u015ft\u0131r. Ula\u015f\u0131lan veriler &uuml;zerinde ilk olarak; betimsel ve nedensel-kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131rmal\u0131 istatistiksel analizler yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. \u0130kinci olarak, PLS-SEM yakla\u015f\u0131m\u0131 temelinde bir yol analizi &ouml;l&ccedil;&uuml;m modeli olu\u015fturulmu\u015f ve model s\u0131namas\u0131 ger&ccedil;ekle\u015ftirilmi\u015ftir. &Uuml;&ccedil;&uuml;nc&uuml; olarak toplanan nitel veriler &uuml;zerinde i&ccedil;erik analizi uygulanm\u0131\u015ft\u0131r. Veri analizi sonras\u0131nda elde edilen nicel ve nitel bulgular birlikte de\u011ferlendirilerek ara\u015ft\u0131rman\u0131n sonu&ccedil;lar\u0131na ula\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Buna g&ouml;re; \u0130ngilizce &ouml;\u011fretmenlerinin sahip olduklar\u0131 s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015flar\u0131n\u0131n lise &ouml;\u011frencilerinin \u0130ngilizce dersine y&ouml;nelik tutumlar\u0131n\u0131n anlaml\u0131 bir yorday\u0131c\u0131s\u0131 oldu\u011fu ortaya &ccedil;\u0131km\u0131\u015ft\u0131r. Buna g&ouml;re, s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015f\u0131 de\u011fi\u015fkeni ile kurulan modelin \u0130ngilizce dersine y&ouml;nelik tutum puanlar\u0131ndaki de\u011fi\u015fimin ~%9.3&rsquo;&uuml;n&uuml; anlaml\u0131 d&uuml;zeyde a&ccedil;\u0131klamakta oldu\u011fu s&ouml;ylenebilir. Bu sonucu ula\u015f\u0131lan yol analizi bulgular\u0131 ile &ouml;\u011frencilerden yap\u0131lan do\u011frudan al\u0131nt\u0131lar da desteklemektedir. Ayr\u0131ca, \u0130ngilizce &ouml;\u011fretmenlerinin demokratik s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015flar\u0131n\u0131n, &ouml;\u011fretmenlerin otoriter s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015flar\u0131 ile &ouml;\u011frencilerin \u0130ngilizce dersinin &ouml;nemine y&ouml;nelik tutumlar\u0131 aras\u0131nda tam arac\u0131l\u0131k etkisine sahip oldu\u011fu da belirlenmi\u015ftir (p&lt;.001). Ara\u015ft\u0131rman\u0131n sonu&ccedil;lar\u0131 do\u011frultusunda \u0130ngilizce derslerindeki s\u0131n\u0131f y&ouml;netimi anlay\u0131\u015f\u0131 &uuml;zerine \u0130ngilizce &ouml;\u011fretmenleri i&ccedil;in birtak\u0131m &ouml;nerilerde bulunulmu\u015ftur.</p>", 
    "doi": "10.33206/mjss.1317572", 
    "has_grant": true, 
    "journal": {
      "issue": "2", 
      "pages": "413 - 425", 
      "title": "MANAS Sosyal Ara\u015ft\u0131rmalar Dergisi", 
      "volume": "13"
    }, 
    "keywords": [
      "\u0130ngilizce \u00d6\u011fretmenleri", 
      "S\u0131n\u0131f Y\u00f6netimi", 
      "Karma Y\u00f6ntem", 
      "PLS-SEM", 
      "Lise"
    ], 
    "language": "tsm", 
    "license": {
      "id": "cc-by-nc-4.0"
    }, 
    "publication_date": "2024-04-22", 
    "relations": {
      "version": [
        {
          "count": 1, 
          "index": 0, 
          "is_last": true, 
          "last_child": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "263914"
          }, 
          "parent": {
            "pid_type": "recid", 
            "pid_value": "263913"
          }
        }
      ]
    }, 
    "resource_type": {
      "subtype": "article", 
      "title": "Dergi makalesi", 
      "type": "publication"
    }, 
    "science_branches": [
      "Sosyal ve Be\u015feri Bilimler > E\u011fitim > E\u011fitim Bilimleri > E\u011fitim Y\u00f6netimi ve Planlamas\u0131"
    ], 
    "title": "\u0130ngilizce \u00d6\u011fretmenlerinin S\u0131n\u0131f Y\u00f6netimi Anlay\u0131\u015flar\u0131 ve Lise \u00d6\u011frencilerinin \u0130ngilizce Dersine Y\u00f6nelik Tutumlar\u0131: Bir Karma Y\u00f6ntem Ara\u015ft\u0131rmas\u0131", 
    "tubitak_grants": [
      {
        "program": "DIGER", 
        "project_number": "2109148", 
        "workgroup": "SOBAG"
      }
    ]
  }, 
  "owners": [
    1254
  ], 
  "revision": 2, 
  "stats": {
    "downloads": 77.0, 
    "unique_downloads": 66.0, 
    "unique_views": 71.0, 
    "version_downloads": 77.0, 
    "version_unique_downloads": 66.0, 
    "version_unique_views": 71.0, 
    "version_views": 76.0, 
    "version_volume": 85197497.0, 
    "views": 76.0, 
    "volume": 85197497.0
  }, 
  "updated": "2024-04-22T08:00:07.357016+00:00"
}
76
77
görüntülenme
indirilme
Görüntülenme 76
İndirme 77
Veri hacmi 85.2 MB
Tekil görüntülenme 71
Tekil indirme 66

Alıntı yap