Dergi makalesi Açık Erişim
YILDIRIM, Kasım;
ÇAĞLAYAN, Savaş
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4" xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4.1/metadata.xsd">
<identifier identifierType="URL">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229511</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>YILDIRIM, Kasım</creatorName>
<givenName>Kasım</givenName>
<familyName>YILDIRIM</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0003-1406-709X</nameIdentifier>
<affiliation>Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>ÇAĞLAYAN, Savaş</creatorName>
<givenName>Savaş</givenName>
<familyName>ÇAĞLAYAN</familyName>
<nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0001-6879-5039</nameIdentifier>
<affiliation>Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title>Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma</title>
</titles>
<publisher>Aperta</publisher>
<publicationYear>2022</publicationYear>
<subjects>
<subject>Kültürlerarasılık, Duyarlılık Ölçeği, Muğla</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType="Issued">2022-08-15</date>
</dates>
<language>tr</language>
<resourceType resourceTypeGeneral="Text">Journal article</resourceType>
<alternateIdentifiers>
<alternateIdentifier alternateIdentifierType="url">https://aperta.ulakbim.gov.tr/record/229511</alternateIdentifier>
</alternateIdentifiers>
<relatedIdentifiers>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsIdenticalTo">10.52108/2757-5942.3.2.4</relatedIdentifier>
</relatedIdentifiers>
<rightsList>
<rights rightsURI="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/">Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives</rights>
<rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">Open Access</rights>
</rightsList>
<descriptions>
<description descriptionType="Abstract"><p>K&uuml;lt&uuml;rel farklılıkları bilme ve anlama, yaşam kalitesi ve sosyal k&uuml;lt&uuml;rel iyi oluş hali i&ccedil;in &ccedil;ok &ouml;nemlidir. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; bu s&uuml;re&ccedil; farklı k&uuml;lt&uuml;rlerden insanların k&uuml;lt&uuml;rlerarası diyalog vasıtası ile toplumsal anlama ve kabul perspektifinin gelişimine katkıda bulunmalarına yardımcı olur. Bu k&uuml;lt&uuml;rlerarası anlamayı geliştirmek i&ccedil;in gerekli olan becerilerden birisi de k&uuml;lt&uuml;rlerarası duyarlılıktır. Bu &ccedil;alışmanın amacı k&uuml;lt&uuml;rlerarası duyarlılık &ouml;l&ccedil;eğinin T&uuml;rk&ccedil;e diline uyarlamasına y&ouml;nelik ge&ccedil;erlilik ve g&uuml;venirlilik &ccedil;alışmalarını ger&ccedil;ekleştirmektir. Fakt&ouml;r analizi ve g&uuml;venirlik &ccedil;alışmaları i&ccedil;in 375 &uuml;niversite &ouml;ğrencisinden veri toplanmıştır. Yapılan &ccedil;alışmalarda 35 maddeden oluşan altı fakt&ouml;rl&uuml; bir yapı elde edilmiştir. Uyarlanan &ouml;l&ccedil;me aracının i&ccedil; tutarlılık katsayısı t&uuml;m &ouml;l&ccedil;ek i&ccedil;in .82 olarak hesaplanmıştır. &Ouml;l&ccedil;eğin alt fakt&ouml;rlerine ilişkin g&uuml;venirlik değerlerinin .50 ve .69 arasında değiştiği g&ouml;r&uuml;lmektedir. G&uuml;venirlilikle ilgili &ccedil;ok y&uuml;ksek değerler ortaya &ccedil;ıkmamasına rağmen &ouml;l&ccedil;eğin alt fakt&ouml;rlerine ilişkin g&uuml;venirlilik değerlerin kabul edilebilir sınırlarda olduğu ifade edilebilir. Başka bir deyişle &ouml;l&ccedil;ekteki maddelerin birbirleriyle ilişkili (homojen) olduğu ve aynı yapıyı &ouml;l&ccedil;t&uuml;ğ&uuml; s&ouml;ylenebilir. Bunun yanında yapılan doğrulayıcı fakt&ouml;r analizinden elde edilen uyum iyilik değerleri (CFI, TLI, RMSA, SRMR) uyarlanan &ouml;l&ccedil;eğin bu yapıda T&uuml;rk&ccedil;e dili kontekstinde de kullanılabileceğini g&ouml;stermiştir</p></description>
</descriptions>
</resource>
| Görüntülenme | 612 |
| İndirme | 361 |
| Veri hacmi | 358.1 MB |
| Tekil görüntülenme | 497 |
| Tekil indirme | 330 |